2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Ders Kayıt ve Kayıt Yenileme İşlemleri

slide background

Meü


Sevgili Öğrenciler,

2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı güz yarıyılı ders kayıt ve kayıt yenileme tarihleri aşağıda belirtilmiştir.  Öğrencilerin ders kayıtları ile ilgili sorun yaşamamaları için ders kayıtlarını belirtilen tarih aralığında yapmaları gerekmektedir.

 

Ön Lisans ve Lisans Programları

Ders Kayıt Başlangıç Zamanı: 06.03.2017 Saat 00:05

Ders Kayıt Bitiş Zamanı         : 31.03.2017 Saat 11:59(Öğlen)            

Kayıt Yenileme Tarihleri         : 05.09.2017 - 08.09.2017 (KATKI PAYI YATIRMA TARİHLERİ)

 

Not: Tıp Fakültesi ve Mersin Meslek Yüksekokulu öğrencileri Ders Kayıt ve Kayıt Yenileme tarihleri belirtilen tarihlerden farklı olup akademik takvimde belirtilmiştir.


Lisansüstü Programları

Ders Kayıt Başlangıç Zamanı: 06.03.2017 Saat 00:05

Ders Kayıt Bitiş Zamanı         : 31.03.2017 Saat 11:59(Öğlen)            

Kayıt Yenileme Tarihleri         : 05.09.2017 - 07.09.2017 (KATKI PAYI YATIRMA TARİHLERİ)

Lisansüstü Özel Öğrenci Kayıt,

Ders Kaydı ve Kayıt Yenileme Tarihi: 08.09.2017


Kayıt Yenileme Tarihleri, katkı payı, öğrenim ücreti veya materyal ücret ödemesi bulunan öğrencilerin ödemelerini yapmaları gerektiği tarih aralığıdır.

 

Ders Kayıt İşlemleri:

2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı güz yarıyılı ders kayıtları 06.03.2017-31.03.2017 tarihleri arasında yapılacaktır.

Öğrenim ücreti, katkı payı ve/veya Materyal ücreti ödeyecek;

-Ön Lisans ve Lisans öğrencilerimiz 05-08.09.2017 tarihleri arasında, 

-Lisansüstü öğrencilerimiz 05-07.09.2017 tarihleri arasında,

-Lisansüstüne kayıt yaptıracak olan özel öğrencilerimiz 08.09.2017 tarihinde,

ücretlerini ödemeleri halinde ders kayıt işlemleri tamamlanmış olacaktır.


Öğrenim ücreti ödemesi gerekmeyen öğrencilerden 06.03.2017-31.03.2017 tarihleri arasında ders seçimi yapmış olanların ders kayıt onayları 08.09.2017 tarihi itibariyle sistem tarafından onaylanacaktır.

Öğrenim ücreti, katkı payı ve/veya Materyal ücreti ödemesi gerektiği halde Kayıt Yenileme tarih aralığında ödeme yapmayan öğrencilerin ders kayıtları onaylanmayacaktır.

Öğrenim ücreti, katkı payı ve materyal ücreti ödemeleri Tüm Ziraat Bankası bankamatiklerinden sırasıyla Ödemeler->Eğitim->Üniversite Ödemeleri->Mersin Üniversitesi menülerini takip ederek T.C kimlik numaranızı ilgili alana girmek suretiyle yapabilirsiniz.

Banka veznelerinden elden yapılan ve herhangi bir platformdan EFT veya havale ile yapılan ödemeler sisteme yansımayacağından ödeme işleminiz kabul edilmeyecektir.

 

Ders Kaydında Dikkat Edilecek Konular:

1-Seçmeli ve Ortak Zorunlu Derslere (Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ile Yabancı Dil) alt ve üst sınır tanımlanmıştır. Bu derslerden istediğiniz şubeyi seçebilmeniz için üst sınır kontenjanı dolmadan ders kaydı yapmanız gerekmektedir.

2-Ortak Zorunlu Ders Havuzuna dahil olan birimlerde (Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Denizcilik Fakültesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İçel Sağlık Yüksekokulu, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İletişim Fakültesi, Mimarlık Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Takı Teknolojisi ve Tasarımı Yüksekokulu) şubeler haftanın her günü her saat olacak şekilde planlanmıştır. Ders Takviminize uygun şubeyi seçebilmek için ders kaydınızı ERKEN yapmanız gerekmektedir.

3-Yaşayabileceğiniz sorunların giderilmesi konusunda öncelikle danışmanınız, bölüm sekreteriniz ve birim öğrenci işleri sorumlularınızdan yardım talep ediniz. İlgili kanunlara, yönetmeliklere veya uygulamalara aykırı olmayan talebinizin karşılanamaması durumunda, bölüm öğrenci işlerinize standart dilekçe formuyla talebinizi iletiniz. Söz konusu sorun biriminiz ile ilgili olmaması durumunda ilgililer http://destek.mersin.edu.tr adresinden tarafımıza sorunu bildirecektir.

4-Sorunlarınızın giderilememesi durumunda bölüm öğrenci işlerinize verdiğiniz dilekçeye ait kayıt sayısı ve tarihini de belirterek sorununuzu açıklayıcı bir şekilde ifade eden bir elektronik postayı ogrencidestek@mersin.edu.tr adresine gönderiniz. Sorununuz ile ilgili durum incelenip size ve biriminize bilgi verilecektir.


Ders Kaydı İçin Aşağıdaki Süreci Takip Edin:

1-06.03.2017-31.03.2017 tarihleri arasında ders kayıt işleminizi yapınız.

2-Kullanıcı adınız (Öğrenci Numaranız) ve şifrenizi kullanarak Öğrenci İşleri Bilgi Sistemine (OİBS - http://oibs.mersin.edu.tr) giriş yapınız.

 3-“Ders Ön Kayıt” sekmesine tıklayarak ders seçimini yaptıktan sonra “Kaydet” tuşuna basarak ders kayıt işlemini tamamlayınız.

 4-Bir ücret ödemeniz var ise Kayıt Yenileme Tarihlerinde (Ön Lisans ve Lisans programları öğrencileri için 05.09.2017-08.09.2017 tarihleri arası ve Lisansüstü programları öğrencileri için 05.09.2017-07.09.2017 tarihleri arası) ödemenizi yapınız.


2017-2018 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI DERS ÖN KAYIT YARDIM KILAVUZU İÇİN TIKLAYINIZ.


  • 2017-04-26 13:46:15
  • 8385