Üniversitemize 2017- Ösys ile Yerleşen Öğrencilerin Elektronik Kayıt İşlemleri

++

Bu duyuruda e-Devlet Kapısından elektronik kayıt (e-kayıt) yapacak öğrencilerimiz için gerekli bilgiler açıklanmaktadır.

e-kayıt yapamayan veya şahsen kayıt yapacak öğrencilerimiz için gerekli bilgiler Şahsen Kayıt Duyurusunda açıklanmaktadır.


ÜNİVERSİTEMİZE 2017-ÖSYS İLE YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİN ELEKTRONİK KAYIT İŞLEMLERİ

  

Sevgili Öğrenciler;


Üniversitemize 2017-ÖSYS ile yerleşen öğrenciler 11 Ağustos 2017 – 16 Ağustos 2017 tarihleri arasında https://www.turkiye.gov.tr/ adresine E-Devlet şifresiyle giriş yaptıktan sonra, ‘e-Hizmetler’ sekmesinden açacağı sayfanın sonunda yer alan ‘Yükseköğrenim Kurulu Başkanlığı’ başlığı altındaki ‘Üniversite E-Kayıt’ sekmesinden kayıt işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir. Kayıt yapan öğrencilerin kayıt yaptırdığına dair belgeyi muhafaza etmeleri  gerekmektedir.

 

Elektronik kayıt işlemini tamamlayan öğrencilerin Üniversitemize kayıtlarla ilgi olarak gelmelerine veya herhangi bir belge getirmelerine gerek yoktur. Ancak, her hangi bir nedenden dolayı e-devlet üzerinden kayıt işlemlerini yapamayan öğrencilerin kayıt işlemleri için Üniversitemize şahsen başvurmaları gerekmektedir. 

Denizcilik Meslek Yüksekokulu Programlarına, Denizcilik Fakültesine, Tıp Fakültesine, Eczacılık Fakültesine, Diş Hekimliği Fakültesine, Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Programına, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu İlk ve Acil Yardım Programına, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Otopsi Yardımcılığı Programına yerleşen adayların kayıt için Şahsen Kayıt başvurusunda bulunmaları gerekmektedir.

 

E-Devlet şifresi almamış olan aday en yakın PTT şubesinden nüfus cüzdanı ile şahsen müracaat ederek e-devlet şifresi alabileceklerdir.

 

 Ders Kayıt İşlemleri:

 

2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı ders kayıtları 05/09/2017 -08/09/2017 tarihleri arasında yapılacaktır. Öğrenim ücreti, katkı payı ve Materyal ücreti ödeyecek öğrencilerimiz 05/09/2017 - 08/09/2017 tarihleri arasında ücretlerini ödemeleri halinde ders kayıt işlemleri tamamlanmış olacaktır. Öğrenim ücreti ödemesi gerekmeyen öğrencilerden 05/09/2017 -08/09/2017 tarihleri arasında ders seçimi yapmış olanların ders kayıt onayları sistem tarafından yapılacaktır.


Öğrenim ücreti, katkı payı ve Materyal ücreti ödemesi gerektiği halde 05/09/2017 - 08/09/2017 tarih aralığında ödeme yapmayan öğrencilerin ders kayıtları onaylanmayacaktır.

 

Öğrenim ücreti, katkı payı ve materyal ücreti Tüm Ziraat Bankası bankamatikleri veya internet bankacılığı işlemleri ile ödemenizi yapabilirsiniz, banka veznelerinden ödeme alınmayacaktır. Diğer bir banka kanalıyla elden veya havale vb. yöntemle ödeme yapmanız mümkün değildir. Bu gibi bilgilendirmelere önem vermeyiniz. Ziraat bankası bankamatikleri ile Ziraat Bankası internet bankacılığı işlemlerinden Türkiye Cumhuriyeti kimlik numaranızı belirtmek suretiyle ödemelerinizin yapılabileceğini unutmayınız. 


Ders Kaydı İçin Aşağıdaki Süreci Takip Edin:


05/09/2017 -08/09/2017 tarihleri arasında ders kayıt işleminizi yapınız.

 

1-Öğrenci Numaranızı Edinin:

http://oibs.mersin.edu.tr/ adresinden Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi giriş sayfasını açın. Bu sayfada bulunan «Öğrenci No. Sorgula» sekmesini açıp gelen ekranda TC Kimlik Numaranız, doğum tarihinizi ve ekranda görünen doğrulama kodunu girip « Sorgula» butonuna basarak üniversite yaşantınız boyunca kullanacağınız Öğrenci Numaranızı öğrenin. Öğrenci Numaranız XX-XXX-XXX formatındadır. Sisteme yapacağınız girişlerinizde rakamların arasındaki  “ – “ (tire) işaretini koymayı unutmayınız.

 

Öğrenci numaranızın ilk iki hanesi kayıt yılınızı, takip eden üç hanesi bölüm/program kodunuzu, son üç hanesi de kayıt sıra numarasını ifade etmektedir.

 

2.Kişisel Bilgilerinizi Güncelleyin:

 Öğrenci Numaranızı aldıktan sonra, http://oibs.mersin.edu.tr/ adresinden, «Sisteme Giriş» sekmesi aktif iken, Öğrenci Numaranız ve Şifreniz ile giriş yapın. İlk kullanımda şifreniz TC Kimlik numaranız olarak düzenlenmiş olacaktır. Kayıt işlemlerinden sonra ÖİBS'ye yapacağınız ilk girişte şifrenizi mutlaka değiştirin ve kimseyle paylaşmayın.

 

3-Kullanıcı adınız(Öğrenci Numaranız) ve şifrenizi(T.C Kimlik Numaranız ) kullanarak Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yapınız.

 

4- “Ders Ön Kayıt” sekmesine tıklayarak ders seçimini yapınız “kaydet” tuşuna basarak kayıt işlemini tamamlayınız.

 

5-Uzaktan ve ikinci öğretim öğrencilerinin ders kayıtlarının onaylanması için 05/09/2017 - 08/09/2017 tarihleri arasında öğrenim ücretlerini yatırmaları gerekmektedir.

 

Not: Zorunlu veya İsteğe Bağlı Hazırlık Eğitimi Alacak Öğrenci İçin Yabancı Dil Yeterlilik (Muafiyet) Sınav Takvimi ve Ortak Zorunlu Yabancı Dil Muafiyet Sınav Takvimi Üniversitemiz web sayfasında yayınlanmıştır.

 


  • 2017-08-10 23:26:10
  • 19530