Degree | Department/Program | Institute | Year |
2011 | |||
2016 | |||
2022 |
1. ANALYSIS OF THE STRUCTURAL EQUALITY MODEL OF THE TURKISH QUALIFICATIONS FRAMEWORK KEY COMPETENCES OF SECONDARY STUDENTS AND INVESTIGATION OF THE LEVELS OF COMPETENCIES, Supervisor: Dr. Doç. Dr. Cenk AKAY, Mersin University, Graduate School of Education Sciences, Curriculum and Instruction Department, Mersin, Turkey, 2022.
Theses_002.pdf
1. EVALUATION OF MENAGING PRACTIES OF PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL PRINCIPALS WITH THE PERSPECTIVE OF BANKING CONCEPT OF EDUCATION, Supervisor: Dr. Doç. Dr. Binali TUNÇ, Mersin University, Graduate School of Education Sciences, Educational Sciences Department, Mersin, Turkey, .
Theses_001.pdf
2020
1. KARATEPE, R.; AKAY, C. The study of the relationship between 21st-century learner skills, individual innovativeness and epistemological beliefs of teacher candidates by structural equation modelling. SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION, 2020, 40, 1-15. 1000 + 0http://www.sajournalofeducation.co.za/index.php/saje/article/view/1795/1021
Publications_003.pdf
2022
3. Karatepe, R. The Relationship between Teachers’ Teaching Styles and Their Attitudes towards Distance Education. ILERI EGITIM CALISMALARI DERGISI, 2022, 4, 1-14. 100 + 0https://dergipark.org.tr/en/pub/ejaes/issue/70430/1087510
Publications_006.pdf
2021
2. KARATEPE, R. . ULUSLARARASI INOVATIF EGITIM ARASTIRMACISI, 2021, 1, 79-87. 100 + 010.29228/iedres.54207
2020
1. UZUN, N.; AKAY, C.; KARATEPE, R. THE MEDIATION ROLE OF PRE-SERVICE TEACHERS’ TECHNOLOGY PERCEPTIONS IN THE RELATIONSHIP BETWEEN PROFESSIONAL INTEREST, PROFESSIONAL APTITUDE, AND CONSTRUCTING KNOWLEDGE. THE JOURNAL OF INTERNATIONAL EDUCATION SCIENCE, 2020, 25, 158-177. 100 + 0https://inesjournal.com/?mod=tammetin&makaleadi=&key=48192/
Publications_002.pdf
2022
3. KARATEPE, R.; BAKIR AYGAR, B.; Gündüz, S. . EDUCATION QUARTERLY REVIEWS, 2022, 5, 261-272. 100 + 010.31014/aior.1993.05.01.437
2021
2. KARATEPE, R.; İNANDI, Y.; AKAR KARATEPE, D. Academicians' Views on Career Barriers and Academic Alienation. EDUCATION QUARTERLY REVIEWS, 2021, 4, 152-165. 100 + 010.31014/aior.1993.04.02.207
Publications_004.pdf
1. KARATEPE, R.; KARAKUŞ, İ. . INTERNATIONAL JOURNAL OF PROGRESSIVE EDUCATION, 2021, 17, 259-269. 100 + 010.29329/ijpe.2021.382.18
2022
3. KOÇAK, E.; KARATEPE, R. The Relationship between 21st Century Skills of the Teachers and Teacher Autonomy. MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITESI SOSYAL BILIMLER DERGISI, 2022, 20, 201-218. 200 + 0http://https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2358506
Publications_007.pdf
2. Koçak, E.; KARATEPE, R. . CELAL BAYAR UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, 2022, 20, 201-218. 200 + 010.18026/cbayarsos.1099659
2015
1. İNANDI, Y.; KARATEPE, R.; KARATEPE, R.; UZUN, A. The Study of Relationship Between Teachers’ and Principals’ Self-efficacy and Resistance to Change. MERSIN UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI, 2015, 11, 563-581. 170 + 0Publications_005.pdf
2022
2. KARATEPE, R.; SALMAN, M. . ILERI EGITIM CALISMALARI DERGISI, 2022, 4, 1-14. 100 + 0
2020
1. KARATEPE, R.; AKAY, C. . ILERI EGITIM CALISMALARI DERGISI, 2020, 2, 45-60. 100 + 0
2. Karatepe, R.; Akay, C., Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Hayat Çapında Öğrenme Alışkanlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 1. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE KÜLTÜRDE AKADEMİK ÇALIŞMALAR SEMPOZYUMU, 2018-09-13, 2018-09-15, Mersin, Turkey, 2018. 200
Scientific_Meetings_007.pdf
1. Akay, C.; Karatepe, R., Ortaöğretim Öğrencilerini İngilizce Öğrenmede De-Motive Eden Faktörler: İngilizce Öğretmenlerinin Gözünden. 1. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE KÜLTÜRDE AKADEMİK ÇALIŞMALAR SEMPOZYUMU, 2018-09-13, 2018-09-15, Mersin, Turkey, 2018. 200
Scientific_Meetings_005.pdf
5. Akay, C.; Karatepe, R.; Yanpar Yelken, T., İngilizce Öğretmeni Adaylarını Dil Öğrenme Sürecinde De-motive Eden Faktörlerin İncelenmesi. 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 2017-04-20, 2017-04-24, Antalya, Turkey, 2017. 100
Scientific_Meetings_004.pdf
4. Karatepe, R.; Akay, C.; Yanpar Yelken, T., Öğretmen Adaylarının Dijital Sunumlara İlişkin Yazılı ve Görsel Metaforik Algıları. 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 2017-04-20, 2017-04-24, Antalya, Turkey, 2017. 100
Scientific_Meetings_003.pdf
3. KARATEPE, R.; TUNÇ, B., Paulo Freire’nin Bankacı Eğitim Modeli’nin Okullarda Uygulanmasının Eleştirel Pedagoji Açısından İncelenmesi. VII. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU, 2016-11-03, 2016-11-05, KKTC, Turkey, 2016. 100
http://www.eyfor.org
2. Karatepe, R.; Yanpar Yelken, T., Eğitim Fakültesi ve Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Eleştirel Pedagoji ile İlgili Görüşleri ve Demokratik Eğilimlerinin Karşılaştırılması. II. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 2016-05-05, 2016-05-07, Gaziantep, Turkey, 2016. 100
Scientific_Meetings_002.pdf
1. KARATEPE, R., Bankacı Eğitim Modeli ve Eğitim Sistemlerinde Uygulanması. VI. EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU, 2015-11-05, 2015-11-07, Kıbrıs, Turkey, 2015. 100
http://www.eyfor.org
1. MERSIN UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI , PUBLICATION BOARD MEMBER, ISSN : 1306-7850, 2014-01-15 - 2020-12-21. 125
1. ULUSLARARASı İNOVATIF EğITIM ARAşTıRMACıSı , [ 2022 : 2 ] . 8
Term | C.Code | Course | Faculty/College/Institute | Department/Program | T-A-C |
Fall | EBD441 | Guidance | Faculty of Education | Primary School Teaching | 3-0-3 |