Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ( İkmep )

Program Profili
Dünyada, sanayi ve ticaretin hızla gelişmesi ve iletişim teknolojilerindeki son gelişmeler, işletmelerin idari merkezlerinde yöneticilerin iş yükünü azaltacak, verimliliği arttıracak kalifiye eleman gereksinimini ortaya çıkarmıştır. Bu program, yöneticileri asiste edecek olan asistan ve sekreterleri güncel konular çerçevesinde yetiştirmeyi amaçlar. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programından yetişen meslek elemanı, büro yönetimi konusunda birikimli, doğrudan emir almadan sorumluluk alma yeteneği gösterebilen, alınan karar ve sorumlulukları uyguladığı gibi, kendisine verilen yetki sınırları içinde kararlar verebilen, yönetim kadrosu içerisinde yeri bulunan, yenilikçi bir büro görevlisidir.
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Program Mezunu Öğrencilerin Dikey Geçiş Sınavı’nda Seçebileceği Lisans Bölümleri:
- Büro Yönetimi Öğretmenliği
- Halkla İlişkiler,
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık,
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım,
- İşletme Bilgi Yönetimi,
- Sağlık Kurumları İşletmeciliği,
- Yönetim Bilişim Sistemleri Programları
Mezunların İstihdam Profilleri
Mesleğin gerektirdiği yeterlikleri kazanan bireyler kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı vermek ve büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilmektedirler. Ayrıca yönetici asistanlığının dışında memurluk, spikerlik, ambar memurluğu gibi görevlere veya tıbbi sekreterlik, hukuk sekreterliği gibi diğer sekreterlik türlerine de atanabilmektedirler.
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Danışmanı:
e-mail: cigdembal@mersin.edu.tr
Prof. Dr. Ali Ayhan Yerleşkesi Anamur Meslek Yüksekokulu
Tel: +90-324-361 00 01