Bilgisayar ve ÖÄŸretim Teknolojileri EÄŸitimi (YL) Tezli

Bilgisayar ve öğretim teknolojileri anabilim dalında 2 profesör, 2 doçent, 4 doktor öğretim üyesi olmak üzere 8 akademisyen görev yapmaktadır. Anabilim dalı bünyesinde 1 seminer odası, 1 akıllı sınıf ve 1 maker laboratuvarı bulunmaktadır.  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri EÄŸitimi Anabilim Dalı’nın iki lisansüstü programı bulunmaktadır:

 

1.      Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri EÄŸitimi (Tezli) Yüksek Lisans programı:

 

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri EÄŸitimi (BÖTE) Anabilim dalı, yüksek Lisans programı öğrenci alımlarına 2016-2017 bahar yarıyılında baÅŸlamıştır. Bu program,  Öğretim Teknolojileri alanında bireysel ve grup olarak problemleri tanımlayabilecek, çözüm üretebilecek ve bunları yayına dönüştürüp bilime katkı sunabilecek bilgi ve beceriye sahip etik konusunda duyarlı yüksek lisans derecesine sahip öğretim teknologları ve araÅŸtırmacılar yetiÅŸtirme amaçlamaktadır. Yüksek Lisans Programı, Öğretim Teknolojilerinin Temelleri, araÅŸtırma yöntem ve uygulamaları, veri analizi, öğretim tasarımı, insan bilgisayar etkileÅŸimi, proje yönetimi gibi dersler içermektedir.

 


Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2024
5. ÅŸendaÄŸ, S.; Caner, M.; Gedik, N.; Toker, S. Enhancing language proficiency through mobile extensive listening and podcasting: A multifaceted approach to metacognition and critical thinking. THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 2024, 54, -.
10.1016/j.tsc.2024.101656
2023
4. Bilgiç, K.; Doğusoy, B. Exploring secondary school students’ computational thinking experiences enriched with block-based programming activities: An action research. EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 2023, 28, 10359-10384.
10.1007/s10639-023-11583-1
3. ÅŸendaÄŸ, S.; Yakın, Ä.; Gedik, N. Fostering creative thinking skills through computer programming: Explicit or integrated teaching?. SPRINGER SCIENCE AND BUSINESS MEDIA LLC, 2023, 28, 10819-10838.
10.1007/s10639-023-11629-4
2. Sancar tokmak, H.; Doğusoy, B. Novices’ instructional design problem-solving processes: Second Life as a problem-based learning environment. INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS, 2023, 31, 562-575.
10.1080/10494820.2020.1799025
1. ÅŸendaÄŸ, S.; Yakın, Ä.; Gedik, N. Fostering creative thinking skills through computer programming: Explicit or integrated teaching?. EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 2023, , -.
10.1007/s10639-023-11629-4

  •   GENEL
    •   Ä°letiÅŸim