Eğitim Programları ve Öğretim (YL) (Tezli)

Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı
Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı 3 Profesör, 4 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi ve 2 araştırma görevlisi ile alanında lisansüstü eğitim sağlayan bir bilim dalıdır. Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı yüksek lisans programı 2003 yılında, doktora programı 2006 yılında, tezsiz yüksek lisans programı ise 2015 yılında başlamıştır. Programın amacı, Eğitim Fakültesi lisans öğrenimini veya pedagojik formasyon programını başarıyla tamamlamış mezunlara bir üst düzeyde eğitim-öğretim ve araştırma imkânları sunmak, bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve geniş kitlelere ulaştırma yeteneği kazanmış öğrenciler yetiştirerek ve bu öğrencileri hem bir üst derece olan doktora programına hazırlamak hem de gerek üniversite içinde gerekse üniversite dışında mesleki kariyer yapmaya yöneltmek, okul ve iş dünyasının gereksinimlerine ve beklentilerine cevap verebilen, evrensel kavramları algılayabilen, irdeleyebilen ve stratejik düşünme yeteneğine sahip uzman eğitimcilerin yetiştirilmesine katkıda bulunmaktır. Kısacası, Eğitim Programları ve Öğretim alanında hem üniversitelerde akademik çalışma yapabilecek akademisyenler, hem de çeşitli kurumlarda eğitim programları önerebilecek ve onları işleyiş içerisinde geliştirecek, “program geliştirme uzmanları” yetiştirmektir.
Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
4. Erkan, Z.; Kılıç, F.; Tezcan yanar, S. Effect on Turkısh High School Students of Psychoeducation Program for Developing Forgiveness. SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY, 2024, 52, 1-11.
10.2224/sbp.13147
3. Karaköse, T.; Kardaş, A.; Kanadlı, S.; Tülübaş, T.; Yıldırım, B. How Collective Efficacy Mediates the Association between Principal Instructional Leadership and Teacher Self-Efficacy: Findings from a Meta-Analytic Structural Equation Modeling (MASEM) Study. BEHAVIORAL SCIENCES, 2024, 14, -.
10.3390/bs14020085
2. Haıdarı, S.; Karakuş, F.; Kanadlı, S. Short and long-term effects of out-of-school learning activities on student achievement: A mixed-research synthesis. EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW, 2024, 44, -.
10.1016/j.edurev.2024.100628
1. Haidari, S.; Karakuş, F.; Kanadlı, S. Short and Long-Term Effects of Out-of-School Learning Activities on Student Achievement: A Mixed-Research Synthesis. EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW, 2024, , -.