EÄŸitimde Ölçme ve DeÄŸerlendirme (YL) (Tezli)

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı, Türkiye'deki eğitim fakülteleri içerisinde ölçme ve değerlendirme alanında yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim veren programlardan biridir. Anabilim dalımız, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı bünyesinde 2001-2002 eğitim yılında kurulmuştur. Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde 2003-2004 yılında yüksek lisans programı, 2006-2007 yılında ise doktora programı açılmıştır. Lisansüstü programlarımız 2010 yılından bu yana Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde devam etmektedir. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı'nın amacı, ülkemizde ölçme ve değerlendirme alanında ulusal eğitim politikalarına ve eğitim faaliyetlerine yön vermek, ölçme ve değerlendirme alanındaki sorunları çözmeye yönelik ulusal ve uluslararası çabalara katkıda bulunmak, öğrencilere mesleklerinde ölçme ve değerlendirme profesyonelleri olmaları için gerekli teorik ve uygulamalı becerileri ve deneyimi kazandırmak, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilen, alanla ilgili konuları aktarabilen ve araştırma ve geliştirme faaliyetlerine rehberlik eden bireyler yetiştirmektir. Vizyonumuz, alanında ulusal ve uluslararası alanda lider olarak görülen bir bilim dalı olmaktır. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı lisansüstü programı 1 profesör, 3 doçent ve 1 yardımcı doçentten oluşmaktadır.
Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2. Akdeniz uysal, D.; YiÄŸit, R.; Uzun, N. Turkish Validation and Cultural Adaptation of the Family Care Ability Assessment Scale for Pediatric Oncology Caregivers. SEMINARS IN ONCOLOGY NURSING, 2024, 40, 1-10.
10.1016/j.soncn.2024.151726
1. Ergün arslanlı, S.; çelebioÄŸlu, A.; çelik, Ä.; Uzun, N. Development and Psychometric Testing of the Fathers’ Self-Efficacy Scale for Newborn Care. ASIAN NURSING RESEARCH, 2024, , -.http://https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1976131724000331