Okul Öncesi Eğitimi (YL) (Tezli)

 1-Genel Bilgiler

Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı 2020 yılında 20 öğrenci ile öğrenci almaya başlamıştır. 

Mersin Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programına kabul edilen öğrenciler erken çocukluk eğitimi alanında kuramsal ve uygulamalı uzmanlık bilgisini kazandırmak amaçlanmaktadır. Program dili Türkçe’dir.

Ana Bilim Dalımızda araştırma ve eğitim faaliyetleri iki Doçent, üç Doktor Öğretim Üyesi ve iki Araştırma Görevlisi Doktor tarafından yürütülmektedir.

Eğitimlerimizde 8 Derslik, 3 Seminer Odası,  1 Drama dersliği,1 Görsel Sanatlar Atölyesi ve 15 ofis kullanılmaktadır.

 

2. 2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI AKADEMİK PERSONEL BİLGİLERİ

Profesör

1

Doçent

5

Dr. Öğretim Üyesi

1

Öğretim Görevlisi

3

Bölüm Sekreteri

1

Toplam

11

 

3- Kabul ve Kayıt Koşulları

Anabilim Dalımızda, Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans Programı’na kabul edilebilecek öğrencilerin başvuru koşulları şu şekilde belirlenmiştir: Mülakat ve/veya yazılı sınav sonucunda 60 ve üzerinde puan alan her aday için; lisans mezuniyet not ortalamasının %25’i, ilgili puan türünde ALES standart veya eşdeğer puanının %50’si, mülakat sonucunun %25’i esas alınarak tezli yüksek lisans giriş puanı hesaplanır. İlgili Anabilim Dalı Kurulu gerekli görmesi halinde adaylardan portfolyo, niyet mektubu, referans mektubu veya yabancı dil belgesi gibi ek belgeler talep edebilir. İlgili bölüme başvuruda alan sınırlaması bulunmakta olup, yalnızca Okul Öncesi Eğitimi ve Çocuk Gelişimi Bölümleri mezunu adaylar bu programa başvuru yapabilmektedir.

 

4- Öğrencilere Sağlanan Olanaklar

Bölümümüz öğretim programlarında yer alan derslerde, öğrenci merkezli öğretim yöntemleri temel alınarak öğrencinin katılımına olanak sunan yöntemler kullanılmaktadır. Öğrenciler bilimsel araştırma projelerine dâhil edilmekte, araştırma sonuçlarını içeren sözel ve poster bildirileri ile kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinliklere, mesleki uygulama eğitimlerine katılmaları için desteklenmektedirler.


Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2024
7. Erten, C.; Güneş, G. Social behaviour changes via mindfulness practices in early childhood. CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW, 2024, 158, 1-10.
10.1016/j.childyouth.2024.107452
6. Pamuk, D.; Pramling samuelsson, I. Nurturing Sustainability in Toddlerhood: Investigating Preschool Teachers’ Views and Daily Practices in a Swedish Preschool. CHILDREN, 2024, 11, -.
10.3390/children11121412
5. Ahi, B.; Kaya, G.; Pamuk, D. Children’s views on why environmental protection is important: Are nature-based schools enough?. THE JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 2024, 117, -.
10.1080/00220671.2024.2413117
4. Yılmaz bolat, E.; şahin, L.; Erdal, M. AN EXPLORATION OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS' PERSPECTIVES ON CHILDREN'S RIGHTS. BEHAVIORAL SCIENCES AND LAW, 2024, 42, -.
10.1002/bsl.2659
3. Pamuk, D.; Borg, F. Sustainability, play and children´s agency: a comparative study of the Swedish and Turkish preschool curricula. EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL, 2024, , -.
10.1080/1350293X.2024.2415948
2023
2. Ahi, B.; Kaya, G.; Pamuk, D. Forest schools as a family choice: a narrative study. EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE, 2023, , 1-14.
10.1080/03004430.2022.2131779
1. Güneş, G. Personal play identity and the fundamental elements in its development process. CURRENT PSYCHOLOGY, 2023, 42, 7038-7048.
10.1007/s12144-021-02058-y

  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 324 3610001
  • Birim Sekreterlik Faks:
    +90 324 3412823
  • Birim Sekreterlik e-mail: okuloncesi.egitimi.sek@mersin.edu.tr