Sınıf Eğitimi (YL) (Tezli)


                                                                                                           Genel Bilgiler

Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Yüksek Lisans  Programının amacı;

"Sınıf öğretmenliği/eğitimi alanından mezun olmuş, kendini sahip olduğu alanda geliştirmek ve ilerlemek, mesleki gelişimini artırmak, bunun yanı sıra bilimsel ve akademik araştırma becerileri kazanmalarını sağlamaktır." Bunun yanında, sınıf öğretmenliği yüksek lisans programından mezun olanlar elde edecekleri yüksek lisans diploması ile alanlarında uzmanlık belgesine de sahip olacaklardır.  

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programına, 2013 yılında 15 öğrenci alınmasıyla eğitim-öğretime başlamıştır. Programının eğitim süresi 2 yıldır.

Halen açık olan “Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı”nda toplam 63 öğrenci öğrenim görmektedir. İlgili Bilim Dalında lisansüstü eğitim-öğretim faaliyetleri kadrolu 3 profesör, 4 doçent ve 1 dr.öğr.üy. tarafından yürütülmektedir. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Yüksek Lisans Programına sınıf öğretmenliği alanından mezun olanların yanı sıra, ilköğretim Türkçe öğretmenliği, fen bilgisi öğretmenliği, ilköğretim matematik öğretmenliği, sosyal bilgiler öğretmenliği ve İngilizce öğretmenliği alanlarından mezun olanlar başvurabilirler. Bunun yanında, bu alanların dışında bir alandan mezun olup en az beş (5) yıldır ilkokul sınıf öğretmenliği yapanlar da başvuru yapma hakkına sahiptir. Başvuru için ayrıca ALES puanı gerekmekte olup, ALES'ten (EA) en az 65 almak gerekmektedir.


Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2025
5. Girgin büyükbayraktar, .; Yalçın, S.; öztürk, .; Say, F. Exploring the Relation: Does Forgiveness Enhance Interpersonal Problem Solving?. BEHAVIORAL SCIENCES, 2025, 15, -.
10.3390/bs15010035
2024
4. Karakuş, . University students’ cognitive flexibility and critical thinking dispositions. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 2024, 15, 1-12.
10.3389/fpsyg.2024.1420272
3. Taneri, A.; Dağ, N. Primary School Teacher Candidates' Perceptions of "Aesthetics": A Case Study from Turkey. ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 2024, 25, 201-211.
10.1007/s12564-023-09848-y
2. Saygın, M.; Say, F.; öztürk, .; Gülden, B.; Kaplan, K. A Step towards Sustainable Education: Does an Entrepreneurial Teacher Nurture Creativity?. SUSTAINABILITY, 2024, 16, 7948-.
10.3390/su16187948
1. Tongal, A.; Yıldırım, F.; özkara, Y.; Say, F.; Erdoğan, . Examining Teachers’ Computational Thinking Skills, Collaborative Learning, and Creativity Within the Framework of Sustainable Education. SUSTAINABILITY, 2024, 16, -.
10.3390/su16229839

  •   GENEL
    •   İletişim