Sınıf Öğretmenliği

GENEL BİLGİLER

Sınıf Öğretmenliği Lisans Programına 2001 yılında öğrenci alımına başlanmıştır.  Programımızda 198 kadın, 74 erkek olmak üzere 272 öğrenci öğrenim görmektedir. Ayrıca, yüksek lisans programımızda 37 kadın, 16 erkek öğrenci olmak üzere toplam 53 öğrencimiz bulunmaktadır. Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında 3 profesör, 4 doçent ve 1doktor öğretim üyesi ve 1 idari personel görev yapmaktadır. Eğitim-öğretim faaliyetlerimizde 8 Derslik, 3 Seminer Odası,  1 Drama dersliği,1 Görsel Sanatlar Atölyesi ve 7 ofis kullanılmaktadır.

Anabilim Dallarına Bağlı Programlar

 - Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı

 - Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı 

2-Akademik ve İdari Personel Bilgileri

2019-2020 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI AKADEMİK PERSONEL BİLGİLERİ

Profesör

3

Doçent

4

Doktor Öğretim Üyesi

1

Toplam

8

İdari Personel

       1


3-Öğrencilerimize Sağlanan Olanaklar

 Bölümümüzde öğretim programlarında yer alan derslerde, öğrenci merkezli öğretim yöntemleri temel alınarak öğrencinin katılımına olanak sunan yöntemler kullanılmaktadır. Öğrenciler bilimsel araştırma projelerine dâhil edilmekte, araştırma sonuçlarını içeren sözel ve poster bildirileri ile kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinliklere, mesleki uygulama eğitimlerine katılmaları için desteklenmektedirler. Ayrıca, bölüm bünyesinde Mersin Üniversitesinden ya da farklı üniversitelerden uzmanların öğrencilerimize yönelik eğitim, seminer ve konferans vermek üzere davet edildiği etkinlikler yapılmaktadır.

4-Lisansüstü Eğitim Olanakları

Temel Eğitim Bölümü bünyesinde “Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı” bulunmaktadır ve Programda toplam 54 öğrenci öğrenim görmektedir.

5. Misyon ve Hedefler

Evrensel değerler ışığında, güncel bilgi ve teknolojiyi kullanarak, ulusal ve uluslararası standartlarda eğitim-öğretim, araştırma geliştirme ve uygulamalarla insanlığa hizmet etmek; temel insanlık değerlerine saygılı, yetkin, yenilikçi, girişimci bireyler yetiştirmektir.       Alanda gereksinim duyulan üst düzey yeterliklere sahip okul öncesi ve sınıf öğretmenlerini yetiştirmeyi sürdüren; çocuk, genç ve ailelerle ilgili özgün proje, araştırma ve yaşam boyu eğitim etkinliklerini gerçekleştiren, ülke çapında lider ve uluslararası tanınan bir bölüm olmaktır.

Bununla birlikte:

· Ulusal ve uluslararası standartlara uyumlu eğitim ve öğretim alanlarını ve araçlarını oluşturmak

· Öğrenciye yönelik hizmetin nitelik ve niceliğini artırmak

· Öğrencilerinin gelişimlerini sağlayacakları ortamlar oluşturmak.

· Ulusal ve uluslararası dergilerdeki yayın sayısını arttırmak

· Ulusal ve uluslararası çok ortaklı ve disiplinler arası proje sayılarını arttırmak

· Araştırma projelerinin gerçekleştirme sürecinin etkinliğini arttırmak

· Yapılan bilimsel çalışmaların uygulamaya aktarılabilirliğini artırmak

· İç paydaşların motivasyon ve verimliliğinin artırılması

· Ortaöğretim kurumlarına ve öğrencilerine yönelik üniversite tanıtımlarını artırmak

· Sosyal sorumluluk bilinci kapsamında programlar düzenlemek

· Bilgilendirici programlar düzenlemek

· Sanatsal, kültürel ve bilimsel faaliyetleri arttırmak

· Topluma hizmet uygulamaları ve farkındalık projeleri geliştirmek

· Ulusal ve uluslararası kongre, seminer, toplantı vb. katılmak

· Ulusal ve uluslararası projelerde yer almak ulusal ve uluslararası alanda yayın yapmak

temel hedefler arasında yer almaktadır.


Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2025
5. Girgin büyükbayraktar, .; Yalçın, S.; öztürk, .; Say, F. Exploring the Relation: Does Forgiveness Enhance Interpersonal Problem Solving?. BEHAVIORAL SCIENCES, 2025, 15, -.
10.3390/bs15010035
2024
4. Karakuş, . University students’ cognitive flexibility and critical thinking dispositions. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 2024, 15, 1-12.
10.3389/fpsyg.2024.1420272
3. Taneri, A.; Dağ, N. Primary School Teacher Candidates' Perceptions of "Aesthetics": A Case Study from Turkey. ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 2024, 25, 201-211.
10.1007/s12564-023-09848-y
2. Saygın, M.; Say, F.; öztürk, .; Gülden, B.; Kaplan, K. A Step towards Sustainable Education: Does an Entrepreneurial Teacher Nurture Creativity?. SUSTAINABILITY, 2024, 16, 7948-.
10.3390/su16187948
1. Tongal, A.; Yıldırım, F.; özkara, Y.; Say, F.; Erdoğan, . Examining Teachers’ Computational Thinking Skills, Collaborative Learning, and Creativity Within the Framework of Sustainable Education. SUSTAINABILITY, 2024, 16, -.
10.3390/su16229839

  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Adres:
    İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Bölümü, Eğitim Fakültesi, Mersin Üniversitesi, Çiftlikköy Kampüsü-33343, Yenişehir / Mersin
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 0324 3610001
  • Birim Sekreterlik Faks:
    +90 0324 341 28 23
  • Birim Sekreterlik e-mail: ilkogretim.sek@mersin.edu.tr