İngilizce Öğretmenliği

İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI

Bölümümüz 2000–2001 Eğitim Öğretim yılında Eğitim Fakültesinin açılmasıyla 30 öğrenciyle faaliyete başlamıştır. Program ilk mezunlarını 2003–2004 Eğitim Öğretim yılında vermiştir. Lisans eğitimine ek olarak, 2005–2006 Eğitim Öğretim yılında başlatılan İngilizce Öğretmenliği Sertifika Programları ile de öğretmen yetiştirme görevini devam ettirmiştir. Gündüz öğretimi programının yanı sıra, 2002–2003 ve 2014-2015 Eğitim Öğretim yılları arasında 2. Öğretim programını da sürdürmüştür.

 Bölümümüz, 2 Doçent, 3 Doktor Öğretim Üyesi, 1  Öğretim Görevlisi, 2 Doktor Araştırma Görevlisi,  kadrosu ile Lisans programını yürütmektedir.  Her yıl 60 öğrenci kabul eden bölümümüz, 366 öğrencinin eğitim öğretimini Çiftlikköy Yerleşkesi Eğitim Fakültesi binasında sürdürmektedir. Programı başarıyla tamamlayan mezunlara İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir.

 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında yenilenen İngilizce Öğretmenliği programı, öğretmenlik meslek bilgisi, yabancı dil öğretimi alan bilgisi ve genel kültür ile ilgili zorunlu derslerin yanı sıra öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler bulunmaktadır.

İngilizce Öğretmenliği Bölümü, gerek bireysel gerekse de gruplar halinde disiplinler arası çalışmalarla yabancı dil öğretimini ve problemlerini tanımlayarak çözüm üretebilecek, teknolojiyi etkili kullanabilen, akademik araştırma becerilerine sahip mezunlar yetiştirmektedir.


Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2024
7. Dündar, E.; Sümbül, M. Uncovering the role of English language teaching coursebooks in safeguarding intangible cultural heritage / Explorando el rol de los libros de texto de inglés para salvaguardar el patrimonio cultural inmaterial. CULTURE AND EDUCATION: CULTURA Y EDUCACIóN, 2024, 36, 942-969.
10.1177/11356405241291953
6. Alkış küçükaydın, M.; çopur, E.; Altunkaynak, M.; Yıldız, B.; Türkmenoğlu, M.; Ulum, H.; Ulum, . An Investigation of the Effects of Out-of-School Learning Environments-Based Teaching on Pedagogical Belief Systems and Practices. SAGE OPEN, 2024, 14, -.
10.1177/21582440241229255
5. Ulum, . Breaking down linguistic barriers: The radical impact of translanguaging on pre-service EFL teachers’ perspectives in Turkey. PLOS ONE, 2024, 19, -.
10.1371/journal.pone.0315982
4. Ulum, . “Violence against Women in and Beyond Conflict: The Coloniality of Violence” by Julia Carolin Sachseder. ASIAN WOMEN, 2024, 40, -.
10.14431/aw.2024.9.40.3.139
3. Dündar, E. ‘Like an imprisoned robin’: Similes by English language teachers on teaching in and beyond the times of COVID-19. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION, 2024, 59, -.
10.1111/ejed.12664
2023
2. Adıgüzel, M. The functional spectrum of the Turkish pragmatic marker Ya. JOURNAL OF PRAGMATICS, 2023, 222, 58-71.
10.1016/j.pragma.2023.05.005
1. Alkış küçükaydın, M.; Ulum, .; Ulum, H. Depictions of Refugees in Children’s Picturebooks in Turkey. EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL, 2023, , -.
10.1007/s10643-023-01564-x

  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Adres:
    Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Çiftlikköy Kampüsü, 33150 Yenişehir/ MERSİN
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 0324 3610001 / 11016
  • Birim Sekreterlik Faks:
    +90 0324 3412823