Halkla İlişkiler ve Tanıtım ( Uzaktan Eğitim )

İçinde yaşadığımız yüzyılda dünyanın küresel bir köye dönüşmesi, bu küresel köyde ürün ve hizmet pazarına her gün yeni bir çeşidin katılması rekabetin hızla artmasına yol açmaktadır. Bu hızlı gelişim değişimi de beraberinde getirmekte, kurum ve kuruluşlara üretmiş oldukları hizmet ve ürünleri daha etkin tanıtma zorunluluğunu gerekli kılmaktadır. Küresel pazarda yaşanan rekabet ortamında halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetlerini en iyi şekilde gerçekleştiren kurumlar varlıklarını sürdürebilmekte ve hedef kitlelerine ulaşabilmektedir. Bu nedenle halkla ilişkiler faaliyetlerinin akademik bir yaklaşım çerçevesinde yapılandırılıp koordine edilmesi ve bu alanda eğitim almış donanımlı elemanlarla yürütülmesi büyük önem taşımaktadır.

Günümüz dünyasında bilgi ve hizmet, bilgi-iletişim teknolojilerindeki gelişmişlik nedeniyle ışık hızı ile yayılmaktadır. Hedef kitleleri ile iletişimlerini aynı hızla gerçekleştirmek ve yönetmek zorunda olan ürün ve hizmet üreten kurumlar da bu faaliyetleri gerçekleştirecek etkin ve yeterli elemanları bünyelerinde bulundurmak zorunda olduklarının bilincindedirler. Ayrıca, bilginin ve yeniliklerin hızla tüm dünyada yayılmasını sağlayan medya sektörü de aynı yeterlilikteki ve bilinçteki elemanları istihdam ederek,  gücüne güç katma prensibiyle hareket etmektedir.

Tüm bu gelişmelere paralel olarak medya sektöründe, halkla ilişkiler ve tanıtım şirketlerinde, ürün ve hizmet üreten kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler ve reklam departmanlarında nitelikli ve yetkin meslek elemanı ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Yüksekokulumuz bu ihtiyaca cevap verebilecek, çok yönlü ve nitelikli profesyoneller yetiştirmek üzere “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı”nı açmıştır.

Özel sektöre ya da kamu kurumlarına yetkin ve bilgili elemanlar kazandırmak, gerek “Mersin Meslek Yüksekokulu”nun gerekse “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı”nın birincil hedefidir. “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı” sektörün ihtiyaçlarına cevap verecek, ilkeli ve iyi eğitimli uzmanlar yetiştirme amacındadır.

Bu kapsamda “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı”nın içeriği sektörün ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanmıştır. Ders programı ile öğrencilere halkla ilişkiler ve reklamcılığın kuramsal boyutları, kitle iletişiminin tarihi, kuramları, bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı, pazarlama iletişiminde uygulanması gereken stratejiler, tüketicilerin davranışlarının analizi ve yönlendirilmesi, elektronik ortamın bu faaliyetlerde en etkin şekilde kullanılması, görsel ve işitsel yöntemlerin etkili bir şekilde oluşturulup yönetilmesi, medyanın etkin olarak yönetilmesi, markaların oluşturulup yönetilmesi, çeşitli projelerin belirlenip gerçekleştirilmesi gibi halkla ilişkiler ve reklam disiplinlerinin temel bilgi ve becerileri aktarılıp bu konuları etkin olarak mesleki yaşamlarında uygulamaları sağlanacaktır.

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı”ndan mezun olacak öğrencilerimiz halkla ilişkiler şirketleri, reklam ajansları, medya planlama ve satın alma şirketleri, satış pazarlama ve promosyon şirketleri, yapım şirketleri, medya sektörü,  medya takip ajansları, kamuoyu araştırma şirketleri, çeşitli kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler ve reklam departmanlarında iş imkanına sahiptirler.

“Halka İlişkiler ve Tanıtım Programı” olarak amacımız ara eleman değil, aranan eleman yetiştirmektir.

Aranan eleman olmak hedefinde buluşalım…

  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Adres:
    Mersin University Mersin Vocational School Yenişehir Campus 33160 Akkent Mh. Yenişehir - MERSIN
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 324 3610001 / 71055
  • Birim Sekreterlik Faks:
    +90 324 482 22 21