Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü

Dünyada, sanayi ve ticaretin hızla gelişmesi ve iletişim teknolojilerindeki son gelişmeler, işletmelerin idari merkezlerinde yöneticilerin iş yükünü azaltacak, verimliliği arttıracak kalifiye eleman gereksinimini ortaya çıkarmıştır. Bu program, yöneticileri asiste edecek olan asistan ve sekreterler yetiştirmeyi amaçlar.
Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programından yetişen meslek elemanı, büro yönetimi konusunda birikimli, doğrudan emir almadan sorumluluk alma yeteneği gösterebilen, alınan karar ve sorumlulukları uyguladığı gibi, kendisine verilen yetki sınırları içinde kararlar verebilen, yönetim kadrosu içerisinde yeri bulunan bir büro görevlisidir.
Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü, Mersin Üniversitesi Anamur Meslek Yüksekokulu bünyesinde 1997-1998 Eğitim Öğretim yılında açılmıştır. Öğrenim dili Türkçe ve öğrenim süresi 2 yıl (4 yarıyıl) olan Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programından oluşan bir bölümdür.