Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı

Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, çağdaş ilkeler ışığında ve bilim felsefesi doğrultusunda öğrencilerine yüksek lisans (tezli ve tezsiz) ve doktora programları sunmaktadır. Anabilim dalımız, öğrencilere spor bilimleri alanında derinlemesine bilgi ve beceriler kazandırarak ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel araştırmalar yapabilen, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen uzmanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Programımız, Sporda Psiko-sosyal Alanlar, Hareket-Antrenman Bilimleri, Spor Yönetimi, Spor-Sağlık ve Rekreasyon Bilimleri alanlarında geniş bir yelpazede multi-disiplinler bir eğitim sunmaktadır. Öğrencilerimiz, alanlarındaki teorik bilgileri pratiğe dönüştürme ve gerçek hayattaki sorunlara çözüm üretme becerilerini geliştirirken teori ve pratiğin birlikte yürütüldüğü laboratuvar ortamında, proje destekleriyle reel sektörde çalışma yapma imkânına sahip olmaktadırlar. Güncel teknolojilerle donatılmış laboratuvarlarımız sayesinde öğrenciler, bilimsel araştırmalarını en üst düzeyde gerçekleştirme fırsatı bulmaktadır. Ayrıca Erasmus programına katılabilen öğrenci sayımız azımsanmayacak düzeydedir. Öğrencilerimizin aldıkları nitelikli eğitim sonrasında gerek kamu gerekse özel sektörde istihdam oranları artmaktadır.
Anabilim dalımız, öğrencilerimizin bilimsel çalışmalarını Q1 ve Q2 kategorilerindeki saygın uluslararası dergilerde yayınlanabilecek potansiyele sahip araştırmalar yapmalarını teşvik etmektedir. Bu doğrultuda, öğrencilerimize bilimsel araştırma yöntemlerini etkin bir şekilde kullanma, elde ettikleri verileri analiz etme ve bilimsel yazım kurallarına uygun olarak sunma ve raporlama konularında rehberlik edilmektedir. Uluslararası alanda deneyimli ve saygın akademisyenlerden oluşan kadromuz, öğrencilere birebir akademik danışmanlık ve yönlendirme sağlamaktadır.
Anabilim Dalımız, öğrencilerimizin teorik bilgi birikimlerini, uygulamalı çalışmalar ve saha araştırmaları ile pekiştirmeleri için gereken her türlü akademik desteği sunmaktadır. Bu sayede, öğrencilerimiz spor bilimleri alanında uzmanlaşırken aynı zamanda uluslararası arenada kabul görebilecek bilimsel çalışmalar yapma yetkinliği kazanmaktadırlar. Nitelikli insan kaynağına yapılan katkının yanı sıra üniversitemizin uluslararası yayın puanlarının yükseltilmesine de katkı sağlanmaktadır.
Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, bilimsel düşünceye ve yaratıcı yaklaşımlara değer veren, sürekli gelişim ve yeniliği hedefleyen bir eğitim anlayışı ile spor bilimlerinde fark yaratacak insan kaynağı ve liderler yetiştirme vizyonunu sürdürmektedir. Programlarımızı başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz, akademik kariyerlerini daha ileri taşıyabilecekleri gibi spor bilimleri alanında araştırmacı, yönetici veya eğitimci olarak da kariyer yapma imkânına sahip olmaktadır. Bu bağlamda temel misyonumuz, eğitim ve araştırma süreçleri boyunca, öğrencilerimize her türlü akademik destek ve rehberlik sağlayarak yetkin, liyakat sahibi, donanımlı ve Mustafa Kemal Atatürk’ün yolundan ilerleyen bireyler olarak mezun olmalarını sağlamaktır.
Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
21. Arslanoğlu, C.; çelgin, G.; Arslanoğlu, E.; Demirci, N.; Karakaş, F.; Doğan, E.; çakaloğlu, E.; şahin, F.; Küçük, H. An Effective Method of Aerobic Capacity Development: Combined Training with Maximal Aerobic Speed and Small-Sided Games for Amateur Football Players. APPLIED SCIENCES, 2024, 14, 1-11.
10.3390/app14199134
20. Akçakese, A.; Demirel, M.; Yolcu, A.; Gümüş, H.; Ayhan, C.; Sarol, H.; ışık, Ã.; Harmandar demirel, D.; Stocia, L. Nature relatedness, flow experience, and environmental behaviors in nature-based leisure activities. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 2024, 15, 1-12.
10.3389/fpsyg.2024.1397148
19. AÄŸralı ermiÅŸ, S.; Boyanmış, A.; KesilmiÅŸ, Ä.; Toros, T.; öğraÅŸ, E.; Akın, M.; Temel, C.; Gürkan, A.; Karaç öcal, Y. Exploring the Influence of Dark Triad and Light Triad Traits on Sport Sciences Students. MEDICINA-LITHUANIA, 2024, 60, 1-16.
18. Boyanmış, A.; KesilmiÅŸ, Ä.; Akın, M.; Yılmaz, B.; Uslular, A.; Karaç öcal, Y.; Andre, H. A Comparison of Different Strength Measurement in Taekwondo: Herman Trainer, Manual Tester, and Standing Long Jump. MEDICINA, 2024, 60, 2-11.
10.3390/medicina60040550
17. AÄŸralı ermiÅŸ, S.; Boyanmış, A.; KesilmiÅŸ, Ä.; Toros, T.; öğraÅŸ, E.; Akın, M.; Temel, C.; Gürkan, A.; Karaç öcal, Y. Exploring the Influence of Dark Triad and Light Triad Traits on Sport Sciences Students. MEDICINA, 2024, 60, 2-16.
10.3390/medicina60081269
16. Toros, E.; Katkat, D. Comparison of The Expectations and Perceptions of Parents Regarding The Services Provided for Children in Sports Venues. S.A. JOURNAL FOR RESEARCH IN SPORT, PHYSICAL EDUCATION AND RECREATION, 2024, 46, 33-40.
10.36386/sajrsper.v46i1.326
15. Gümüş, H.; Koç, M.; Talaghir, L. Global Research Trends in Physical Activity Barriers: A Study on Men. HEALTHCARE, 2024, 12, -.
10.3390/healthcare12202098
14. Gökmen, M.; çepikkurt, F.; BelibaÄŸlı, M.; Uluöz, M.; CoÅŸkun özyol, F.; Bavlı, Ã.; Uluöz, E.; Türkmen, M. Do we need a guideline for all: a qualitative study on the experiences of male athletes following anterior cruciate ligament reconstruction. BMC SPORTS SCIENCE, MEDICINE AND REHABILITATION, 2024, 16, -.
10.1186/s13102-024-01013-1
13. Ayhan, C.; Düğenci, A.; ışık, Ã.; Gümüş, H.; Güngör, N. The effect of leisure involvement on happiness and successful aging in elderly. WORK: A JOURNAL OF PREVENTION, ASSESSMENT & REHABILITATION, 2024, , -.
10.1177/10519815241289676
2023
12. Toros, T.; öğraÅŸ, E.; Toy, A.; Kulak, A.; Esen, H.; özer, Å.; çelik, T. The Impact of Regular Exercise on Life Satisfaction, Self-Esteem, and Self-Efficacy in Older Adults . BEHAVIORAL SCIENCES, 2023, 13, 1-11.
10.3390/bs13090714
11. Kulak, A.; Toros, T.; öğraÅŸ, E.; Etiler, Ä.; BaÄŸcı, E.; Gökyürek, B.; Bilgin, Ã. The Impact of Sustainable Exercise on Self-Efficacy and Life Satisfaction in Women before and after Menopause . BEHAVIORAL SCIENCES, 2023, 13, 1-12.
10.3390/bs13090759
10. Arınlı, Y.; Umutlu, G.; Pehlevan, Z. The effects of strength and balance exercises on the center of pressure and plantar pressure distribution in adolescent ballet dancers. RESEARCH IN DANCE EDUCATION, 2023, 24, 1-18.
10.1080/14647893.2023.2276958
9. Argun, B.; Demirci, N.; Umutlu, G. The effects of lower extremity muscle strength characteristics on grab and track start performance in young competitive swimmers. IOS PRESS (ISOKINETICS AND EXERCISE SCIENCE), 2023, 31, 1-7.
10.3233/IES-210208
8. Arınlı, Y.; Umutlu, G.; Pehlevan, Z. The interactions between agonist-toantagonist muscle strength performance and plantar pressure distribution, foot contact area, and impulse in novice ballet dancers. JOURNAL OF BACK AND MUSCULOSKELETAL REHABILITATION, 2023, 36, 1385-1397.
10.3233/BMR-220406
7. Bahar, M.; Demirci, N.; Bahar, L.; ÅŸahin, L. The effect of swimming and running exercises on oxidant-antioxidant and lipid profiles in streptozotocin-induced diabetic rats. HIPPOKRATIA, 2023, 27, 148-154.
6. Temel, C.; Gökduman, Ã.; UÄŸraÅŸ, S.; Sağın, A.; Yücekaya, M.; Kartal, M.; Toros, T. The Impact of COVID-19 Process on Sustainability in Education: Work Alienation of Physical Education and Sports Teachers. SUSTAINABILITY, 2023, 15, 2047-2058.
10.3390/su15032047
5. Gökduman, Ã.; Kartal, M.; Temel, C.; Toros, T.; Esen, H. Sustainability of Success in Sports Teams: Who Will Be the Captain? . SUSTAINABILITY, 2023, 15, 4316-4326.
10.3390/su15054316
4. Uluöz, E.; Toros, T.; öğraÅŸ, E.; Temel, C.; Korkmaz, C.; Keskin, M.; Etiler, Ä. The Impact of Sustainable Exercise and the Number of Pregnancies on Self-Efficacy, Self-Esteem, and Assertiveness Levels in Pregnant Women. SUSTAINABILITY, 2023, 15, 8978-8989.
3. Argun, B.; Demirci, N.; Umutlu, G. The effects of lower extremity muscle strength characteristics on grab and track start performance in young competitive swimmers. ISOKINETICS AND EXERCISE SCIENCE, 2023, 31, 9-.
10.3233/IES-210208
2. Toros, T.; öğraÅŸ, E.; Okan, Ä.; Temel, C.; Keskin, M.; Korkmaz, C.; Uluöz, E. Investigation the Relationship between Mental Toughness and Courage Levels of Sports Sciences Faculty Students for Sustainable Performance. SUSTAINABILITY, 2023, 15, 9406-9423.
10.3390/su15129406
1. Yılmaz, M.; Katkat, D. Sports Betting Motivation of University Students. JOURNAL OF GAMBLING STUDIES, 2023, , -.
10.1007/b10899-023-10101-5