Bilgisayar ve ÖÄŸretim Teknolojileri EÄŸitimi Anabilim Dalı

Bilgisayar ve öğretim teknolojileri anabilim dalında 2 profesör, 2 doçent, 4 doktor öğretim üyesi olmak üzere 8 akademisyen görev yapmaktadır. Anabilim dalı bünyesinde 1 seminer odası, 1 akıllı sınıf ve 1 maker laboratuvarı bulunmaktadır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı’nın iki lisansüstü programı bulunmaktadır:
1. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Tezli) Yüksek Lisans programı:
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Anabilim dalı, yüksek Lisans programı öğrenci alımlarına 2016-2017 bahar yarıyılında başlamıştır. Bu program, Öğretim Teknolojileri alanında bireysel ve grup olarak problemleri tanımlayabilecek, çözüm üretebilecek ve bunları yayına dönüştürüp bilime katkı sunabilecek bilgi ve beceriye sahip etik konusunda duyarlı yüksek lisans derecesine sahip öğretim teknologları ve araştırmacılar yetiştirme amaçlamaktadır. Yüksek Lisans Programı, Öğretim Teknolojilerinin Temelleri, araştırma yöntem ve uygulamaları, veri analizi, öğretim tasarımı, insan bilgisayar etkileşimi, proje yönetimi gibi dersler içermektedir.
2. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora programı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Anabilim dalı, doktora programı öğrenci alımlarına 2021-2022 bahar yarıyılında başlamıştır. Doktora Programı, ülkemizin ve bölgemizin eğitim sorunlarına çözüm önerebilecek ve öğretim teknolojileri konularıyla ilgili eğitim politikaları üretilmesine katkıda bulunabilecek araştırmacılar ve akademisyenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda bu program kapsamında, araştırma becerilerine yönelik derslerin yanı sıra teknoloji entegrasyonu, uzaktan eğitim, teknolojinin eğitim ortamlarında kullanımı, öğretim tasarımı gibi çok çeşitli dersler yer almaktadır.
Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
5. ÅŸendaÄŸ, S.; Caner, M.; Gedik, N.; Toker, S. Enhancing language proficiency through mobile extensive listening and podcasting: A multifaceted approach to metacognition and critical thinking. THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 2024, 54, -.
10.1016/j.tsc.2024.101656
2023
4. Bilgiç, K.; Doğusoy, B. Exploring secondary school students’ computational thinking experiences enriched with block-based programming activities: An action research. EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 2023, 28, 10359-10384.
10.1007/s10639-023-11583-1
3. ÅŸendaÄŸ, S.; Yakın, Ä.; Gedik, N. Fostering creative thinking skills through computer programming: Explicit or integrated teaching?. SPRINGER SCIENCE AND BUSINESS MEDIA LLC, 2023, 28, 10819-10838.
10.1007/s10639-023-11629-4
2. Sancar tokmak, H.; Doğusoy, B. Novices’ instructional design problem-solving processes: Second Life as a problem-based learning environment. INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS, 2023, 31, 562-575.
10.1080/10494820.2020.1799025
1. ÅŸendaÄŸ, S.; Yakın, Ä.; Gedik, N. Fostering creative thinking skills through computer programming: Explicit or integrated teaching?. EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 2023, , -.
10.1007/s10639-023-11629-4