Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı

EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI

Eğitim Bilimleri Bölümü, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesinin 1999 yılında kurulmasıyla birlikte öğrencisiz olarak açılmış olan beş bölümden biridir. Anabilim dalı olmaksızın ilk açılışından sonra yaklaşık üç yıl öğrenci almamış, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında Psikolojik Danışma ve Rehberlik programında yüksek lisans eğitimine başlamış, 2002-2003 yılında ise hem akademik yapılanmasını tamamlamış, hem de Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalında Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans programını açarak ilk öğrencilerini almıştır.

Anabilim Dalımız bünyesinde halen dört bilim dalı faaliyet göstermektedir. Bunlar; Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı, Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bilim Dalıdır. Halen bu bilim dallarından hepsinin kendi adlarıyla yürüttükleri birer yüksek lisans programı açıktır. Ayrıca Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı ve Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı Bilim Dalları bünyesinde II. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programları aktif durumdadır.  Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı hariç diğer üç bilim dalının yürütmekte olduğu birer doktora programı da mevcuttur.

Eğitim Bilimleri Anabilim Dalının vizyonu, bilim dallarını öğretim üyesi açısından güçlendirmek ve tüm anabilim dallarında doktora programlarına sahip ve Türkiye çapında bir akademik merkez durumuna gelmektir.

Eğitim Bilimleri Anabilim Dalında halen 3 profesör, 11 doçent, 10 yardımcı doçent ve 14 araştırma görevlisi görev yapmaktadır. Alana yönelik araştırma ve yayın faaliyetlerinin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Fakültesinin temel bölümü olarak, kendi bilim dallarının yanı sıra Eğitim Fakültesinin lisans programlarında ve Pedagojik Formasyon Sertifika Eğitimi programlarında Öğretmenlik Meslek Bilgisi derslerine yönelik öğretim çalışmalarını sürdürmektedir.  Buna ek olarak Mersin halkına ve Mersin’deki birçok kurum ve kuruluşa yönelik olarak konferans, panel, hizmetiçi eğitim, seminer, radyo-televizyon konuşmaları vb. eğitim hizmetlerini de sunmaktadır.

Ayrıca, Üniversitemiz bünyesinde yer alan Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezi ve Ölçme Değerlendirme Merkezinin çalışmaları, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı öğretim elemanlarının destekleriyle yürütülmektedir.

 



Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2024
8. Akdeniz uysal, D.; Yiğit, R.; Uzun, N. Turkish Validation and Cultural Adaptation of the Family Care Ability Assessment Scale for Pediatric Oncology Caregivers. SEMINARS IN ONCOLOGY NURSING, 2024, 40, 1-10.
10.1016/j.soncn.2024.151726
7. Erkan, Z.; Kılıç, F.; Tezcan yanar, S. Effect on Turkısh High School Students of Psychoeducation Program for Developing Forgiveness. SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY, 2024, 52, 1-11.
10.2224/sbp.13147
6. Karaköse, T.; Kardaş, A.; Kanadlı, S.; Tülübaş, T.; Yıldırım, B. How Collective Efficacy Mediates the Association between Principal Instructional Leadership and Teacher Self-Efficacy: Findings from a Meta-Analytic Structural Equation Modeling (MASEM) Study. BEHAVIORAL SCIENCES, 2024, 14, -.
10.3390/bs14020085
5. Haıdarı, S.; Karakuş, F.; Kanadlı, S. Short and long-term effects of out-of-school learning activities on student achievement: A mixed-research synthesis. EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW, 2024, 44, -.
10.1016/j.edurev.2024.100628
4. Erkan, Z.; Kılıç, F.; Tezcan yanar, S. Effect of Psychoeducation Program on Developing Forgiveness Tendency: A study with Turkish High School Students. SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY AN INTERNATIONAL JOURNAL, 2024, 52, -.
10.2224/sbp.13147
3. Ergün arslanlı, S.; çelebioğlu, A.; çelik, .; Uzun, N. Development and Psychometric Testing of the Fathers’ Self-Efficacy Scale for Newborn Care. ASIAN NURSING RESEARCH, 2024, , -.
http://https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1976131724000331
2023
2. Uslu gülşen, F.; şahin, E. Gender difference in the relationship between academic self‐efficacy, personal growth initiative, and engagement among Turkish undergraduates: A multigroup modeling. WILEY, 2023, 60, 3840-3857.
10.1002/pits.22952
1. özgün güçlü, S.; çapri, B. The effect of sexuality education program on the sexual development of children aged 60\u201372 months. CURRENT PSYCHOLOGY, 2023, 42, 7125-7134.
10.1007/s12144-021-02040-8

  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Adres:
    Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yenişehir Kampüsü, Yenişehir / Mersin
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 324 341 28 15 / 2019
  • Birim Sekreterlik Faks:
    +90 324 341 28 23
  • Birim Sekreterlik e-mail: egitim@mersin.edu.tr