Temel Eğitim Anabilim Dalı

Temel Eğitim Anabilim Dalı bünyesinde dört lisansüstü eğitim programı bulunmaktadır. Bunlar:  “Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı” , “ Sınıf Eğitimi İkinci Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı”, “Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı” ve “ Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı İkinci Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı”dır.

Halen açık olan “Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı”nda toplam 40 öğrenci öğrenim görmektedir. İlgili Bilim Dalında lisansüstü eğitim-öğretim faaliyetleri kadrolu 3 Profesör, 4 Doçent ve 1 Dr.Öğr.Üyesi tarafından yürütülmektedir. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Yüksek Lisans Programına sınıf öğretmenliği alanından mezun olanların yanı sıra, ilköğretim Türkçe öğretmenliği, fen bilgisi öğretmenliği, ilköğretim matematik öğretmenliği, sosyal bilgiler öğretmenliği ve İngilizce öğretmenliği alanlarından mezun olanlar başvurabilirler. Bunun yanında, bu alanların dışında bir alandan mezun olup en az beş (5) yıldır ilkokul sınıf öğretmenliği yapanlar da başvuru yapma hakkına sahiptir. Başvuru için ayrıca ALES puanı gerekmekte olup, ALES'ten (EA) en az 65 almak gerekmektedir.

Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans Programı ise 2020 Eylül itibariyle öğrenci almaya başlayacaktır. İlgili Bilim Dalında lisansüstü eğitim-öğretim faaliyetleri kadrolu 1 Profesör, 5 doçent ve 2 Öğr.Gör. tarafından yürütülmektedir. Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans programına Okul Öncesi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Öğretmenliği alanlarından mezun olanlar başvurabilirler. Başvuru için ayrıca ALES puanı gerekmekte olup, ALES'ten en az 55 almak gerekmektedir.




















































































































































































































Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2025
12. Girgin büyükbayraktar, .; Yalçın, S.; öztürk, .; Say, F. Exploring the Relation: Does Forgiveness Enhance Interpersonal Problem Solving?. BEHAVIORAL SCIENCES, 2025, 15, -.
10.3390/bs15010035
2024
11. Erten, C.; Güneş, G. Social behaviour changes via mindfulness practices in early childhood. CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW, 2024, 158, 1-10.
10.1016/j.childyouth.2024.107452
10. Karakuş, . University students’ cognitive flexibility and critical thinking dispositions. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 2024, 15, 1-12.
10.3389/fpsyg.2024.1420272
9. Taneri, A.; Dağ, N. Primary School Teacher Candidates' Perceptions of "Aesthetics": A Case Study from Turkey. ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 2024, 25, 201-211.
10.1007/s12564-023-09848-y
8. Saygın, M.; Say, F.; öztürk, .; Gülden, B.; Kaplan, K. A Step towards Sustainable Education: Does an Entrepreneurial Teacher Nurture Creativity?. SUSTAINABILITY, 2024, 16, 7948-.
10.3390/su16187948
7. Pamuk, D.; Pramling samuelsson, I. Nurturing Sustainability in Toddlerhood: Investigating Preschool Teachers’ Views and Daily Practices in a Swedish Preschool. CHILDREN, 2024, 11, -.
10.3390/children11121412
6. Ahi, B.; Kaya, G.; Pamuk, D. Children’s views on why environmental protection is important: Are nature-based schools enough?. THE JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 2024, 117, -.
10.1080/00220671.2024.2413117
5. Tongal, A.; Yıldırım, F.; özkara, Y.; Say, F.; Erdoğan, . Examining Teachers’ Computational Thinking Skills, Collaborative Learning, and Creativity Within the Framework of Sustainable Education. SUSTAINABILITY, 2024, 16, -.
10.3390/su16229839
4. Yılmaz bolat, E.; şahin, L.; Erdal, M. AN EXPLORATION OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS' PERSPECTIVES ON CHILDREN'S RIGHTS. BEHAVIORAL SCIENCES AND LAW, 2024, 42, -.
10.1002/bsl.2659
3. Pamuk, D.; Borg, F. Sustainability, play and children´s agency: a comparative study of the Swedish and Turkish preschool curricula. EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL, 2024, , -.
10.1080/1350293X.2024.2415948
2023
2. Ahi, B.; Kaya, G.; Pamuk, D. Forest schools as a family choice: a narrative study. EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE, 2023, , 1-14.
10.1080/03004430.2022.2131779
1. Güneş, G. Personal play identity and the fundamental elements in its development process. CURRENT PSYCHOLOGY, 2023, 42, 7038-7048.
10.1007/s12144-021-02058-y

  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Adres:
    Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, B Blok, Çiftlikköy Kampüsü Çiftlikköy / MERSİN
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 0324 3610001
  • Birim Sekreterlik e-mail: ilkogretim.sek@mersin.edu.tr