Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

1.    Genel Bilgiler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE) 1999 yılında Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin açılması ile bölüm olarak kurulmuş, ancak faaliyetlerine 2014-2015 eğitim-öğretim yılında 22 lisans öğrencisi ile başlamıştır. 2015-2016 eğitim-öğretim yılından itibaren BÖTE bölümü zorunlu İngilizce hazırlık eğitimi ile öğrenci almaya başlamıştır. Bu tarihten itibaren bölüme kayıt yaptıran öğrenciler, derslerin en az % 30'unu İngilizce olarak almaktadır. 2015-2016 öğretim yılında yüksek lisans programı başvurusu Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmıştır. 2016-2017 öğretim yılının ikinci yarısından itibaren yüksek lisans programımıza öğrenci alımı yapılmaktadır. Ayrıca, bölümümüzde Mevlana, Farabi, Erasmus koordinatörlükleri mevcuttur. Erasmus+ koordinatörlüğü üniversitemizde öğrenci ve öğretim elemanı değişimi kapsamında aktif hareketlilik sağlamaktadır.

Bölümümüz, Lisans programında toplam 70 öğrencisi ile eğitim-öğretim faaliyetlerini Mersin Üniversitesi Çiftlikköy Kampüsü Eğitim Fakültesi binasında gerçekleştirmektedir. Programı başarı ile tamamlayan lisans öğrencilerine Bilgisayar Öğretmenliği alanında lisans diploması verilmektedir. Bölümümüz, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri alanında, bilgisayar öğretmeni, öğretim teknolojileri tasarım uzmanı, öğretim elemanı ve akademisyen yetiştirmeyi hedefleyen bir eğitim-öğretim programı yürütmektedir. Programda; bilişim teknolojilerinin temelleri, çoklu-ortamla öğrenme, bilgi işlemsel düşünme, bilgisayar donanımı, programlama, veri tabanı yönetim sistemleri, uzaktan eğitim gibi alan derslerinin yanı sıra eğitim bilimlerine giriş, özel öğretim yöntemleri, eğitim psikolojisi gibi mesleki dersler yer almaktadır. Eğitim programımızda zorunlu derslere ek olarak öğrencilerin kendi tercihlerine göre seçebilecekleri farklı seçmeli dersler, lisans ve lisansüstü programlarımızda mevcuttur. Bölüm lisans ders programında yer alan tüm dersler ekte sunulmuştur.

2.      Akademik ve İdari Personel Bilgileri

Profesör

1

Doçent

1

Doktor Öğretim Üyesi

5

Öğretim Görevlisi Doktor

1

Araştırma Görevlisi Doktor

1

Bölüm Sekreteri

1

Toplam

10

 

3-Öğrencilere Sağlanan Olanaklar

Toplam 60 All-in-One bilgisayardan oluşan 2 adet bilgisayar laboratuvarı, 20 dizüstü bilgisayardan oluşan bir adet teknoloji sınıfı, bir adet maker atölyesi, 5 adet arduino seti, 3 adet robotik seti, bir adet 3D yazıcı, 21 adet tablet bilgisayar, bir adet server odası ve bir adet e-stüdyo, ve iki farklı seminer odası, bir adet akıllı sınıf ve bu sınıf içeriğinde yer alan; bir adet etkileşimli tahta, bir adet video konferans sistemi ve 21 adet all-in-one bilgisayar bölüm olanakları arasında yer almaktadır.

4-Lisansüstü Eğitim Olanakları

Bölümümüz bünyesinde, 2016 yılı itibariyle Yükseköğretim Kurulu tarafından açılması onaylanan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim dalı tezli yüksek lisans programı öğrenci kabul etmektedir. Doktora programının açılması planlanmaktadır.

5. Diğer Bilgiler

Bölümün Misyonu ve Vizyonu

Mersin Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünün misyonu; Atatürk ilkelerine bağlı, laiklik ve Cumhuriyet ilkelerinden ödün vermeyen, çalışkan, topluma faydalı, bilgi ve birikimlerini toplumun yararına kullanabilecek, temel insanlık değerlerine karşı saygılı, girişimci aynı zamanda yeni teknolojiler geliştirebilen öğretmen ve öğretim tasarımcısı adayları yetiştirmektir.

Hem bölüm-içi, hem disiplinler-arası çalışmalarla bilgisayar öğretiminde etkili bir öğretim gerçekleştirebilecek ve etkili teknoloji destekli öğretim tasarımları oluşturabilecek, çalışma alanında karşılaştığı problemleri tanımlayarak hızlı ve etkin çözümler üretebilecek, akademik araştırma becerisine sahip mezunlar yetiştirmek, Mersin Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünün vizyon kriterleri arasında yer almaktadır.

Hedefler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nün hedefleri şu şekilde özetlenebilir:

        i.       Öğrencilere yönelik gerek lisans gerek lisansüstü düzeyde eğitim-öğretim hizmetlerinin nicelik ve niteliklerini çağdaş koşullara uygun bir biçimde artırmak

      ii.       Öğrencilerin bireysel gelişimlerini artırmaya olanak sağlayacak ortamların oluşturulmasında katkı sağlamak

    iii.       Ulusal ve uluslararası alanda önemli bilimsel dergilerde yayın sayısını artırmak

    iv.       Ulusal ve uluslararası alanda gerçekleştirilen proje sayısını artırmak

      v.       Topluma hizmet uygulamalarında etkin görev ve sorumluluklar üstlenmek

    vi.       Sosyal sorumlulukları dikkate alarak bu bilinçle çalışmalar gerçekleştirmek ve bu çalışmalarda danışmanlık hizmetleri sağlamak

  vii.       Kültürel, bilimsel ve sanatsal faaliyetlere etkin katılım sağlamak

viii.       Alana özgü olmakla birlikte disiplinler arası kongre, sempozyum, toplantı, çalıştay, konferans, vb. katılmak

    ix.       Modern çağın eğitim standartlarına ve hedeflerine uygun, eğitim ve öğretim alanlarını ve materyallerini oluşturmak

      x.       İç paydaşların aidiyet bilinci, motivasyon ve verimliliğinin artırılmasını sağlamak

    xi.       Toplumu bilgilendirici bölüm uzmanlık alanlarına uygun programlar ve etkinlikler düzenlemek


Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2025
6. Durgungöz, F.; Durgungöz, A. “Interactive lessons are great, but too much is too much”: Hearing out neurodivergent students, Universal Design for Learning and the case for integrating more anonymous technology in higher education. HIGHER EDUCATION, 2025, , -.
10.1007/s10734-024-01389-6
2024
5. şendağ, S.; Caner, M.; Gedik, N.; Toker, S. Enhancing language proficiency through mobile extensive listening and podcasting: A multifaceted approach to metacognition and critical thinking. THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 2024, 54, -.
10.1016/j.tsc.2024.101656
2023
4. Bilgiç, K.; Doğusoy, B. Exploring secondary school students’ computational thinking experiences enriched with block-based programming activities: An action research. EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 2023, 28, 10359-10384.
10.1007/s10639-023-11583-1
3. şendağ, S.; Yakın, .; Gedik, N. Fostering creative thinking skills through computer programming: Explicit or integrated teaching?. SPRINGER SCIENCE AND BUSINESS MEDIA LLC, 2023, 28, 10819-10838.
10.1007/s10639-023-11629-4
2. Sancar tokmak, H.; Doğusoy, B. Novices’ instructional design problem-solving processes: Second Life as a problem-based learning environment. INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS, 2023, 31, 562-575.
10.1080/10494820.2020.1799025
1. şendağ, S.; Yakın, .; Gedik, N. Fostering creative thinking skills through computer programming: Explicit or integrated teaching?. EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 2023, , -.
10.1007/s10639-023-11629-4

  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Adres:
    Mersin Üniversitesi, Çiftlikköy Kampüsü, Eğitim Fakültesi, C Blok Zemin Kat, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Yenişehir / Mersin
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 324 3610001
  • Birim Sekreterlik Faks:
    +90 324 341 28 23
  • Birim Sekreterlik e-mail: mersinbote@mersinbote.com