Eğitim Bilimleri Bölümü
EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
1) Genel Bilgiler
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakülte’sinin 1999 yılında kurulmasıyla birlikte öğrencisiz olarak açılmış olan beş bölümünden bir tanesi olan Eğitim Bilimleri Bölümünün (EBB) genel olarak amacı; alanında yetkin, yaşam boyu öğrenme ilkelerini prensip edinmiş, bilimsel, demokratik ve etik değerlere sahip, teknolojiyi etkin kullanan ve etkili iletişim kurabilen, öğretmen adayları, eğitim uzmanları ve akademisyenler yetiştirmektir. EBB öğretmen yetiştirme programlarının tümünde ve Pedagojik Formasyon Sertifika Eğitimi Programlarında meslek bilgisi alanına ilişkin dersleri vermeyi, eğitim alanında lisansüstü eğitim sağlamayı, ilgili paydaşlara hizmet-içi eğitim, konferans, seminer vb. eğitsel etkinlikler düzenlemeyi ve eğitim bilimleri alanında yenilikçi kuramsal ve uygulamalı araştırma ve çalışmalar yürütmeyi misyon edinmiş bir bölümdür.
EBB bünyesinde dört anabilim dalı faaliyet göstermektedir. Bunlar; Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalıdır. EBB, ilk açılışından sonra yaklaşık üç yıl öğrenci almamış, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında Psikolojik Danışma ve Rehberlik programında yüksek lisans eğitimine başlamış, 2002-2003 yılında ise hem akademik yapılanmasını tamamlamış, hem de Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalında Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans programını açarak ilk öğrencilerini almıştır.
EBB’nde 4 lseminer salonu mevcuttur. Bunlara ek olarak, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalının lisans ve lisansüstü programlarında yer alan “Bireysel ve Grupla Psikolojik Danışma Uygulamaları” kapsamındaki derslerin yürütülmesinde kullanılan 6 bireysel, 2 grup odası olmak üzere toplam 8 uygulama odasından oluşan bir “Psikolojik Danışma Uygulama Birimi” bulunmaktadır. Ayrıca Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalına bağlı olarak hem EBB’nin, hem de eğitim fakültesinin diğer bölümlerinin ölçme ve değerlendirme ihtiyaçlarına katkıda bulunmak amacıyla oluşturulan bir “Ölçme ve Değerlendirme Birimi” faaliyetlerini sürdürmektedir.
2- Akademik ve İdari Personel Bilgileri
Profesör | 15 |
Doçent | 10 |
Doktor Öğretim Üyesi | 5 |
Öğretim Görevlisi | 3 |
Araştırma Görevlisi Doktor | 1 |
Araştırma Görevlisi | 5 |
Bölüm Sekreteri | 1 |
Toplam | 39 |
3- Öğrencilere Sağlanan Olanaklar
Bölüme bağlı olarak 4 Anabilim Dalı öğretmenlik lisans programları ile pedagojik formasyon eğitimi programında öğrenim gören öğretmen adaylarına meslek bilgisi derslerinin verilmesinde sorumlu birimlerdir. Ayrıca Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı lisans düzeyinde programa sahip tek birimdir. Bunun yanı sıra EBB’nin tüm anabilim dalları öğretmen adaylarına farklı konularda konferans, seminer vb. eğitsel etkinlikler düzenlemektedir. Ayrıca “Psikolojik Danışma Uygulama Birimi” tarafından uygulama dersleri kapsamında ücretsiz psikolojik danışma hizmetleri de sunulmaktadır.
4- Lisansüstü Eğitim Olanakları
Eğitim Bilimleri Bölümündeki; Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dallarının kendi adlarıyla yürüttükleri birer yüksek lisans ve doktora programı bulunmasının yanısıra Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalları bünyesinde II. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına aktif olarak öğrenci kabul edilmektedir.
5- Diğer Bilgiler
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalının bünyesinde yer alan 6 bireysel, 2 grup olmak üzere toplam 8 uygulama odasından oluşan “Psikolojik Danışma Uygulama Birimi”, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalının lisans ve lisansüstü programlarının yanı sıra multidisipliner bir anabilim dalı olan Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Anabilim Dalının Tezli Yüksek Lisans ve II. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının uygulama derslerinin yürütülme süreçlerine de katkı sağlamaktadır.
Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
12. Akdeniz uysal, D.; Yiğit, R.; Uzun, N. Turkish Validation and Cultural Adaptation of the Family Care Ability Assessment Scale for Pediatric Oncology Caregivers. SEMINARS IN ONCOLOGY NURSING, 2024, 40, 1-10.
10.1016/j.soncn.2024.151726
11. Erkan, Z.; Kılıç, F.; Tezcan yanar, S. Effect on Turkısh High School Students of Psychoeducation Program for Developing Forgiveness. SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY, 2024, 52, 1-11.
10.2224/sbp.13147
2024
10. Güler, M.; Bozkur, B.; Güler, H. Parent Resilience, Couple Burnout, and Misogyny in Fathers With Disabled Children. PSIHOLOGIJA, 2024, 57, 475-489.
10.2298/PSI220919003G
2024
9. Bozkur, B.; Yetim, . The effect of Feminist Therapy-Based Group Counseling program on women’s psychological empowerment and internalized sexism. ARCHIVES OF WOMEN'S MENTAL HEALTH, 2024, 27, 77-87.
10.1007/s00737-023-01393-2
8. Karaköse, T.; Kardaş, A.; Kanadlı, S.; Tülübaş, T.; Yıldırım, B. How Collective Efficacy Mediates the Association between Principal Instructional Leadership and Teacher Self-Efficacy: Findings from a Meta-Analytic Structural Equation Modeling (MASEM) Study. BEHAVIORAL SCIENCES, 2024, 14, -.
10.3390/bs14020085
7. Haıdarı, S.; Karakuş, F.; Kanadlı, S. Short and long-term effects of out-of-school learning activities on student achievement: A mixed-research synthesis. EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW, 2024, 44, -.
10.1016/j.edurev.2024.100628
6. Erkan, Z.; Kılıç, F.; Tezcan yanar, S. Effect of Psychoeducation Program on Developing Forgiveness Tendency: A study with Turkish High School Students. SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY AN INTERNATIONAL JOURNAL, 2024, 52, -.
10.2224/sbp.13147
5. Haidari, S.; Karakuş, F.; Kanadlı, S. Short and Long-Term Effects of Out-of-School Learning Activities on Student Achievement: A Mixed-Research Synthesis. EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW, 2024, , -.
2023
4. Bozkur, B. The adaptation of Silencing the Self Scale for Women into Turkish: The study of validity and reliability. ANNALS OF PSYCHOLOGY, 2023, 39, 112-118.
10.6018/analesps.481501
3. Uslu gülşen, F.; şahin, E. Gender difference in the relationship between academic self‐efficacy, personal growth initiative, and engagement among Turkish undergraduates: A multigroup modeling. WILEY, 2023, 60, 3840-3857.
10.1002/pits.22952
2. özgün güçlü, S.; çapri, B. The effect of sexuality education program on the sexual development of children aged 60\u201372 months. CURRENT PSYCHOLOGY, 2023, 42, 7125-7134.
10.1007/s12144-021-02040-8
1. Bozkur, B.; Güler, M. Achievement Need and Burnout in University Students: Serial Mediation by Resilience and Life Satisfaction. STUDIA PSYCHOLOGICA, 2023, 65, 86-101.
10.31577/sp.2023.01.868