Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
1-Genel Bilgiler
İlk öğrencilerini 2002 yılında alarak eğitim öğretim faaliyetlerine başlayan Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü;
-Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı
-Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
-Fizik Eğitimi Anabilim Dalı
-Kimya Eğitimi Anabilim Dalı ve
-Matematik Eğitimi Anabilim Dalından oluşmaktadır.
Lisans programları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı (4 yıl)
Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı (4 yıl)
Fiziksel olanaklar
Bölümümüz öğrencilerinin kullanımına sunulan fakülte bünyesindeki 2 bilgisayar laboratuvarına ek olarak;
- Matematik laboratuvarı
- Fizik Öğrenci laboratuvarı
- Kimya Öğrenci laboratuvarı
- Biyoloji Öğrenci laboratuvarı ve
- 3 Araştırma laboratuvarı bulunmaktadır.
2-Akademik Personel Bilgileri
Profesör | 10 |
Doçent | 3 |
Doktor Öğretim Üyesi | 5 |
Öğretim Görevlisi | 1 |
Araştırma Görevlisi | 4 |
Toplam | 23 |
3-Öğrencilere Sağlanan Olanaklar
- Çift Anadal Eğitimi (İlköğretim matematik + Fen Bilgisi çift diploma)
- Farabi programı (Türkiye üniversitelerinde eğitim imkânı)
- Erasmus programı (Avrupa üniversitelerinde eğitim imkânı)
4-Lisansüstü Eğitim Olanakları
- İlköğretim Matematik Eğitimi Yüksek Lisans Programı
- İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı
- Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı
- Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı
Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
18. Sönmez, M.; Gümüş, N.; Eczacıoğlu, N.; Eker develi, E.; Yücel, K.; Yıldız, H. Enhancing microalgae classification accuracy in marine ecosystems through convolutional neural networks and support vector machines. MARINE POLLUTION BULLETIN, 2024, 205, 1-11.
10.1016/j.marpolbul.2024.116616
17. Yaman, H.; Eker develi, E.; Keleş, Y.; örek, H.; Kıdeyş, A. Antioxidant Capacity and Protein contents of Five Marine Microalgae. TURKISH JOURNAL OF FISHERIES AND AQUATIC SCIENCES, 2024, 25, 1-15.
10.4194/TRJFAS26319
16. Karaismailoğlu, F.; Uzun, N.; Sürmeli, H. Examining the mediating effect of nature of science perceptions on the relationship between metacognition and science self-efficacy. RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION, 2024, , 1-18.
10.1080/02635143.2024.2335213
15. Kaplan, R.; Kaplan, B. Frequency-resolved photocurrent studies in amorphous germanium. OPTOELECTRONICS AND ADVANCED MATERIALS – RAPID COMMUNICATIONS, 2024, 18, 76-82.
14. Kaplan, S.; Suna karatekin, R.; Avcı, G.; Kahya düdükcü, M. A highly efficient catalyst consisting of Ni and S double-doped reduced graphene modified with ZnO nanoparticles for hydrogen peroxide electroreduction. MATERIALS SCIENCE AND ENGINEERING: B, 2024, 308, -.
10.1016/j.mseb.2024.117581
13. Yıldırım, M.; Binzet, G.; Binzet, R.; Yabalak, E. A natural approach to breast cancer treatment: investigation of chemical features of aerial parts of endemic Onosma sintenisii Hausskn. ex Bornm and its antioxidant properties, in vitro cytotoxic and apoptosis induction on MCF-7 cells. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL HEALTH RESEARCH, 2024, 34, -.
10.1080/09603123.2024.2326182
12. Aydın, U.; özgeldi, M. What’s metacognition got to do with the relationship between test anxiety and mathematics achievement?. EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, 2024, , -.
10.1007/s10212-024-00797-7
2023
11. Kaplan, S.; Suna karatekin, R.; Kahya düdükcü, M.; Avcı, G. A novel Ni–Fe3O4@s-rGO/GCE electrode for electrochemical detection of H2O2. MATERIALS CHEMISTRY AND PHYSICS, 2023, 294, 1-10.
10.1016/j.matchemphys.2022.127051
10. Gülburnu, M.; Gürbüz, R. An investigation of sociomathematical norms perceived by students regarding the legitimacy of solutions. SA JOURNAL OF EDUCATION, 2023, 43, 1-13.
10.15700/saje.v43n3a2215
9. Eker develi, E.; Tekdal, D.; Demet, A.; Yıldız, H.; Kıdeyş, A. Morphology, Molecular Genetics and Potential Importance for Mucilage Events of the New Coccolithophorid Ochrosphaera neapolitana in the Sea of Marmara. MDPI AG, 2023, 11, 1-14.
10.3390/jmse11030468
8. Eker develi, E.; Konucu, M.; Psarra, S.; Slabakova, N.; Triantaphyllou, M.; Dimiza, M.; Karageorgis, A.; Uysal, Z.; Berthon, J. Phytoplankton and pigment composition during an Emiliania huxleyi bloom in the Black Sea. ELSEVIER BV, 2023, 65, 1-15.
10.1016/j.rsma.2023.103070
7. Karaismailoğlu, F.; Yıldırım, M. The effect of 3D modeling performed using Tinkercad or concrete materials in the context of the flipped classroom on pre-service teachers’ spatial abilities. RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION, 2023, , 1-20.
10.1080/02635143.2023.2223134
6. özgen, H. Generalized absolute matrix summability of infinite series and Fourier series. INDIAN JOURNAL OF PURE AND APPLIED MATHEMATICS, 2023, 53, 1083-1089.
10.1007/s13226-022-00220-1
5. özgen, H. On Absolute Matrix Summability of Factored Infinite Series and Fourier Series. NUMERICAL FUNCTIONAL ANALYSIS AND OPTIMIZATION, 2023, 44, 1300-1308.
10.1080/01630563.2023.2241146
4. özgen, H. Equivalence Theorem for Absolute Matrix Summability Methods. MATHEMATICAL NOTES, 2023, 114, 1322-1327.
10.1134/s0001434623110640
3. özgen, H. On Hermite-Hadamard-type inequalities for systems of partial differential inequalities in the plane. OPEN MATHEMATICS, 2023, 21, 20230115-.
2. Karaismailoğlu, F.; Yıldırım, M. Integrating computer-aided modeling into distance learning to teach molecular genetics during the COVID-19 pandemic. BIOCHEMISTRY AND MOLECULAR BIOLOGY EDUCATION, 2023, 51, 339-340.
10.1002/bmb.21724
1. Karaismailoğlu, F.; Yıldırım, M. Integrating computer‐aided modeling into distance learning to teach molecular genetics during the COVID ‐19 pandemic. BIOCHEMISTRY AND MOLECULAR BIOLOGY EDUCATION, 2023, , -.
10.1002/bmb.21724