Temel EÄŸitim Bölümü

 Genel Bilgi

2000 yılında açılan Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı ve 2001 yılında açılan Okul Öncesi Öğretmenliği Programı, İlköğretim Bölümü'nün iki programıdır. Bölümün lisans programlarına kayıtlı toplam 543 kız ve 153 erkek, lisansüstü programlara kayıtlı toplam 104 öğrencisi bulunmaktadır. Toplam 800 öğrenci bulunmaktadır. Bölümde 14 akademik personel ve 1 idari personel görev yapmaktadır; Eğitimlerimizde 8 Derslik, 3 Seminer Odası, 1 Drama Dersi, 1 Görsel Sanatlar Atölyesi ve 15 ofis kullanılmaktadır. İlköğretim Bölümü 4 (dört) programa sahiptir:

1. Sınıf Eğitimi (Öğretmenliği) Lisans Programı

2. Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı

3. Sınıf Eğitimi (Öğretmenliği) Yüksek Lisans Programı

4. Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans Programı


Akademik ve Ä°dari Personele Ä°liÅŸkin Bilgiler

Prof. Dr.

3

Doç. Dr.

9

Dr. Öğr. Üyesi

2

Ä°dari Personel

1

Toplam

          15




Öğrencilerimiz İçin İmkanlar

Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarına dayalı olarak, bölümümüz öğretim programında yer alan derslerde öğrencilerin katılımına olanak sağlayan yöntemler kullanılmaktadır. Öğrenciler, bilimsel araştırma projelerine dahil edilmekte ve mesleki uygulamalara yönelik Üniversite, Fakülteye ya da diğer kurumlar tarafından düzenlenen eğitimlere, kongre, sempozyum, konferans, panel gibi bilimsel etkinliklere, araştırma sonuçlarını içeren sözlü ve poster sunumları ile katılmaları konusunda desteklenmektedir.


Lisansüstü Eğitim Olanakları

    - Sınıf EÄŸitimi  (ÖğretmenliÄŸi) Yüksek Lisans Programı

    - Okul Öncesi EÄŸitimi Yüksek Lisans Programı

Sınıf EÄŸitimi Yüksek Lisans Programı"nda toplam 53, Okul Öncesi EÄŸitimi YL Programında ise toplam 51 öğrenci bulunmaktadır. 




Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2025
12. Girgin büyükbayraktar, Ã.; Yalçın, S.; öztürk, Ä.; Say, F. Exploring the Relation: Does Forgiveness Enhance Interpersonal Problem Solving?. BEHAVIORAL SCIENCES, 2025, 15, -.
10.3390/bs15010035
2024
11. Erten, C.; Güneş, G. Social behaviour changes via mindfulness practices in early childhood. CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW, 2024, 158, 1-10.
10.1016/j.childyouth.2024.107452
10. KarakuÅŸ, Ä. University students’ cognitive flexibility and critical thinking dispositions. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 2024, 15, 1-12.
10.3389/fpsyg.2024.1420272
9. Taneri, A.; DaÄŸ, N. Primary School Teacher Candidates' Perceptions of "Aesthetics": A Case Study from Turkey. ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 2024, 25, 201-211.
10.1007/s12564-023-09848-y
8. Saygın, M.; Say, F.; öztürk, Ä.; Gülden, B.; Kaplan, K. A Step towards Sustainable Education: Does an Entrepreneurial Teacher Nurture Creativity?. SUSTAINABILITY, 2024, 16, 7948-.
10.3390/su16187948
7. Pamuk, D.; Pramling samuelsson, I. Nurturing Sustainability in Toddlerhood: Investigating Preschool Teachers’ Views and Daily Practices in a Swedish Preschool. CHILDREN, 2024, 11, -.
10.3390/children11121412
6. Ahi, B.; Kaya, G.; Pamuk, D. Children’s views on why environmental protection is important: Are nature-based schools enough?. THE JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 2024, 117, -.
10.1080/00220671.2024.2413117
5. Tongal, A.; Yıldırım, F.; özkara, Y.; Say, F.; ErdoÄŸan, Å. Examining Teachers’ Computational Thinking Skills, Collaborative Learning, and Creativity Within the Framework of Sustainable Education. SUSTAINABILITY, 2024, 16, -.
10.3390/su16229839
4. Yılmaz bolat, E.; şahin, L.; Erdal, M. AN EXPLORATION OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS' PERSPECTIVES ON CHILDREN'S RIGHTS. BEHAVIORAL SCIENCES AND LAW, 2024, 42, -.
10.1002/bsl.2659
3. Pamuk, D.; Borg, F. Sustainability, play and children´s agency: a comparative study of the Swedish and Turkish preschool curricula. EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL, 2024, , -.
10.1080/1350293X.2024.2415948
2023
2. Ahi, B.; Kaya, G.; Pamuk, D. Forest schools as a family choice: a narrative study. EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE, 2023, , 1-14.
10.1080/03004430.2022.2131779
1. Güneş, G. Personal play identity and the fundamental elements in its development process. CURRENT PSYCHOLOGY, 2023, 42, 7038-7048.
10.1007/s12144-021-02058-y

  •   GENEL
    •   Ä°letiÅŸim
  • Birim Adres:
    Mersin Üniversitesi EÄŸitim Fakültesi Çiftlikköy YerleÅŸkesi, YeniÅŸehir / MERSÄ°N
  • Birim Sekreterlik Faks:
    +90 0324 3412823
  • Birim Sekreterlik e-mail: ilkogretim.sek@mersin.edu.tr