Türkçe ve Sosyal Bilimler EÄŸitimi Bölümü

TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
1-Genel Bilgiler
2001 yılında Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı ve 2021 yılında Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümlerine öğrenci almaya başlamıştır. 2022-2023 eğitim öğretim yılı itibariyle Bölümün lisans programına kayıtlı toplam 327 lisans, lisansüstü programlara kayıtlı toplam 104 öğrencisi bulunmaktadır. 15 akademik personel görev yapmakta olup eğitimlerimizde 10 Derslik, 1 Seminer Odası, 1 Drama Dersliği ve 15 ofis kullanılmaktadır.
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümündeki Programlar
-Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı (Tezli)
-Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
-Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı
-Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı
-Türkçe Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı (Tezli)
-Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı (Tezli)
2-Akademik ve İdari Personel Bilgileri (2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı)
Toplam 16 |
3-Öğrencilere Sağlanan Olanaklar
Öğretim programlarında tanımlanmış Bölüm derslerinde, öğrenciyi merkeze alan öğretim yaklaşımları çerçevesindeki yöntem ve teknikler kullanılmaktadır. Öğrencilere bilimsel araştırma projelerine katılma konusunda rehberlik edilerek araştırma sonuçlarını içeren sözlü veya poster bildiler aracılığıyla bilimsel etkinlikleri (kongre, bilgi şöleni gibi) ve uygulamaya dönük meslekî eğitimleri deneyimlemeleri sağlanmaktadır.
4-Lisansüstü Eğitim Olanakları
-Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı (Tezli)
-Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
-Türkçe Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı (Tezli)
-Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı (Tezli)
-Türkçe Eğitimi Doktora Programı
5- DiÄŸer Bilgiler
Bölümün amacı: Evrensel değerler ışığında güncel bilgi ve teknolojiyi kullanarak ulusal ve uluslararası standartlarda eğitim-öğretim, araştırma geliştirme ve uygulamalarla insanlığa hizmet etmek; temel insanlık değerlerine saygılı, yetkin, yenilikçi, girişimci bireyler yetiştirmektir.
Sosyal bilimler ve Türkçe eğitimi alanlarında gereksinim duyulan üst düzey yeterliklere sahip sosyal bilgiler ve Türkçe eğitimcilerini yetiştirmeyi sürdüren; özgün proje, araştırma ve yaşam boyu eğitim etkinliklerini gerçekleştiren, gerek ulusal gerekse uluslararası tanınırlığa sahip saygın bir bölüm olmaktır.
Bölümün hedefleri:
· Ulusal ve uluslararası standartlara ve pedagojik gereksinimlere uygun eğitim-öğretim ortamları ile araç-gereçleri oluşturmak.
· Öğrenciye yönelik hizmetin nitelik ve niceliğini artırmak,
· Öğrencilerinin gelişimlerine imkân verecek ortamlar tesis etmek.
· İç paydaşların motivasyon ve verimliliğini yükseltmek.
· Ortaöğretim kurumlarına ve öğrencilerine yönelik üniversite tanıtımlarını artırmak,
· Sosyal sorumluluk bilincini artırıcı etkinlikler düzenlemek.
· Bilimsel, estetik ve kültürel faaliyetler gerçekleştirmek.
· Topluma hizmet uygulamaları ve farkındalık projelerini geliştirmek.
· Ulusal ve uluslararası kongre, seminer, toplantı vb. etkinliklere katılmak,
· Ulusal ve uluslararası dergilerdeki yayın sayısını artırmak.
· Araştırma projelerini gerçekleştirme sürecinin etkinliğini artırmak.
· Yapılan bilimsel çalışmaları daha uygulanabilir hâle getirmek.
· Özgün projelerde yer alarak ulusal ve uluslararası alanlarda yayın yapmak.
Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı ile Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalına sahip olan Bölümümüzde 2 lisans ve 3 yüksek lisans programı ve 1 Doktora programı mevcuttur. Bu programlar şunlardır:
- Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı
- Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı
- Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı
- Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Program
- Sosyal Bilgiler Eğitimi Yüksek Lisans Programı
- Türkçe Eğitimi Doktora Programı
Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkçe Eğitimi Bölümü bünyesinde, 2001-2002 akademik yılında Türkçe Öğretmenliği Lisans Programına kaydolan 30 öğrencisi ile eğitim-öğretim etkinliklerine başlamıştır. Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı ise İlköğretim Bölümüne bağlı olarak 2012 yılında kurulmuştur. 2016 yılında Yükseköğretim Kurulu kararıyla her iki ana bilim dalı Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü adıyla bir araya getirilmiştir.
Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalına 2023 yılı verilerine göre toplam 431 öğrenc Lisans Programlarında, 35’i Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programında ve 21’i Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans Programında 5'i Türkçe Eğitimi Doktora Programında kayıtlıdır. Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalında ise Sosyal Bilgiler Eğitimi Yüksek Lisans Programı’nda kayıtlı 43 öğrenci öğrenim görmektedir.
Bölümümüzde 7’i profesör doktor, 6’sı doçent doktor , 1’i öğretim görevlisi doktor 1 araştırma görevlisi olmak üzere 15 öğretim elemanı görev yapmaktadır.
Mersin Üniversitesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümünün misyonu, evrensel değerler ışığında, güncel bilgi ve teknolojiyi kullanarak ulusal ve uluslararası standartlarda eğitim-öğretim, araştırma geliştirme ve uygulamalarla insanlığa hizmet etmek; temel insanlık değerlerine saygılı, yetkin, yenilikçi, girişimci bireyler yetiştirmektir.
Bölümün vizyonu ise alanda gereksinim duyulan üst düzey yeterliklere sahip Türkçe ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerini ve akademisyenlerini yetiştirmeyi sürdüren; çocuk, genç ve ailelerle ilgili özgün proje, araştırma ve yaşam boyu eğitim etkinliklerini gerçekleştiren, ülke çapında lider ve uluslararası tanınan bir bölüm olmaktır.
Bölümün hedefleri şunlardır:
- Ulusal ve uluslararası standartlara uyumlu eğitim ve öğretim alanlarını ve araçlarını oluşturmak,
- Öğrenciye yönelik hizmetin nitelik ve niceliğini artırmak,
- Öğrencilerinin gelişimlerini sağlayacakları ortamlar oluşturmak,
- Ulusal ve uluslararası dergilerdeki yayın sayısını arttırmak,
- Ulusal ve uluslararası çok ortaklı ve disiplinler arası proje sayılarını arttırmak,
- Araştırma projelerinin gerçekleştirme sürecinin etkinliğini arttırmak,
- Yapılan bilimsel çalışmaların uygulamaya aktarılabilirliğini artırmak,
- İç paydaşların motivasyon ve verimliliğinin artırılması,
- Ortaöğretim kurumlarına ve öğrencilerine yönelik üniversite tanıtımlarını artırmak,
- Sosyal sorumluluk bilinci kapsamında programlar düzenlemek,
- Bilgilendirici programlar düzenlemek,
- Sanatsal, kültürel ve bilimsel faaliyetleri arttırmak,
- Topluma hizmet uygulamaları ve farkındalık projeleri geliştirmek,
- Ulusal ve uluslararası kongre, seminer, toplantı vb. katılmak,
- Ulusal ve uluslararası projelerde yer almak ulusal ve uluslararası alanda yayın yapmak.
Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
1. Saygın, M.; Say, F.; öztürk, Ä.; Gülden, B.; Kaplan, K. A Step towards Sustainable Education: Does an Entrepreneurial Teacher Nurture Creativity?. SUSTAINABILITY, 2024, 16, -.
10.3390/su16187948