Yabancı Diller Eğitimi Bölümü


YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ


Misyon

İngilizce Öğretmenliği Bölümü olarak, dil öğretimi ve öğrenimi alanında küresel gelişmeleri takip eden, eleştirel düşünen, yenilikçi ve kültürel farkındalığa sahip İngilizce öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlıyoruz. Akademik mükemmeliyet, etik sorumluluk ve dijital çağın gerekliliklerine uygun pedagojik yaklaşımlar doğrultusunda, dil öğretiminde teknoloji destekli çözümleri benimseyen bireyler yetiştirmek önceliğimizdir.

Vizyon

İngilizce Öğretmenliği veya İngiliz Dili Eğitimi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde öncü bir bölüm olarak, geleneksel ve yenilikçi öğretim yöntemlerini bir araya getirerek, teknoloji destekli dil eğitimi ve disiplinlerarası araştırmalar ile alanımıza katkı sağlamayı hedefliyoruz. Küresel ölçekte nitelikli dil eğitimcileri yetiştirerek, İngilizce öğretiminde sürdürülebilir, etkili ve kapsayıcı öğrenme ortamları oluşturmayı vizyon ediniyoruz.


1-Genel Bilgiler

Yabancı Diller Eğitim Bölümü İngilizce Öğretmenliği 2000–2001 Eğitim Öğretim yılında Eğitim Fakültesinin açılması ile birlikte 30 öğrenci ile faaliyete başlamıştır. 1.Öğretim programına ek olarak, 2002–2003 Eğitim Öğretim yılından itibaren 42 lisans öğrencisiyle 2.Öğretim programı başlatılmış, 2015-2016 Eğitim Öğretim Dönemine kadar 2.Öğretim Programı devam etmiştir. Program ilk mezunlarını 2003–2004 Eğitim Öğretim yılında vermiştir. Lisans mezunlarına ek olarak, 2005–2006 Eğitim Öğretim yılında başlatılan İngilizce Öğretmenliği Sertifika Programları ile de bölümümüzde öğretmen yetiştirme misyonu devam ettirilmektedir. Ayrıca, bölümümüzde Erasmus+, Farabi ve Mevlana Değişim Programları Koordinatörlükleri mevcuttur. Erasmus+ Koordinatörlüğü Üniversitemizdeki öğrenci ve öğretim elemanı değişimi kapsamında aktif olarak hareketlilik sağlamaktadır. 2015 yılından bu yana 79 bölüm öğrencisi farklı ülkelere gidip eğitim almışlardır.

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Bünyesindeki Programlar

-          İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı

2-Akademik ve İdari Personel Bilgileri


Doçent

3

Doktor Öğretim Üyesi

3

Öğretim Görevlisi

1

Araştırma Görevlisi Doktor

1

Toplam

8

 

3-Öğrencilere Sağlanan Olanaklar

Bölümümüz, Lisans programında 366 öğrencisi ile eğitim öğretimini Çiftlikköy Yerleşkesi Eğitim Fakültesi binasında sürdürmektedir. Programı tamamlayan lisans mezunlarına İngilizce Öğretmenliği alanında lisans diploması verilir.

4-Lisansüstü Eğitim Olanakları

2001-2002 Güz Yarıyılında ilk defa başlatılan Yüksek Lisans programına 2008–2009 Güz Yarıyılında doktora programı eklenmiştir; ve  2023-2024 Eğitim Öğretim yılı itibariyle  Lisansüstü Eğitim Programı tekrar aktif hale gelmiştir. Doktora programı için gerekli öğretim üyesi kadro şartlarının uygun hale gelmesiyle tekrar öğrenci kabul edecek şekilde aktif hale getirilmesi planlanmaktadır. 

5- Diğer Bilgiler

Bölümümüz, İngiliz Dili Eğitimi alanında öğretmen, öğretim elemanı, akademisyen yetiştirmeyi hedefleyen bir eğitim planı yürütmektedir. Programda, öğretmenlik meslek bilgisini geliştirmeyi hedefleyen derslerin yanı sıra içerik bilgisini pekiştiren derslere de yer verilmektedir. Eğitim programında zorunlu derslere ek olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler de bulunmaktadır. 


Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2024
7. Dündar, E.; Sümbül, M. Uncovering the role of English language teaching coursebooks in safeguarding intangible cultural heritage / Explorando el rol de los libros de texto de inglés para salvaguardar el patrimonio cultural inmaterial. CULTURE AND EDUCATION: CULTURA Y EDUCACIóN, 2024, 36, 942-969.
10.1177/11356405241291953
6. Alkış küçükaydın, M.; çopur, E.; Altunkaynak, M.; Yıldız, B.; Türkmenoğlu, M.; Ulum, H.; Ulum, . An Investigation of the Effects of Out-of-School Learning Environments-Based Teaching on Pedagogical Belief Systems and Practices. SAGE OPEN, 2024, 14, -.
10.1177/21582440241229255
5. Ulum, . Breaking down linguistic barriers: The radical impact of translanguaging on pre-service EFL teachers’ perspectives in Turkey. PLOS ONE, 2024, 19, -.
10.1371/journal.pone.0315982
4. Ulum, . “Violence against Women in and Beyond Conflict: The Coloniality of Violence” by Julia Carolin Sachseder. ASIAN WOMEN, 2024, 40, -.
10.14431/aw.2024.9.40.3.139
3. Dündar, E. ‘Like an imprisoned robin’: Similes by English language teachers on teaching in and beyond the times of COVID-19. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION, 2024, 59, -.
10.1111/ejed.12664
2023
2. Adıgüzel, M. The functional spectrum of the Turkish pragmatic marker Ya. JOURNAL OF PRAGMATICS, 2023, 222, 58-71.
10.1016/j.pragma.2023.05.005
1. Alkış küçükaydın, M.; Ulum, .; Ulum, H. Depictions of Refugees in Children’s Picturebooks in Turkey. EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL, 2023, , -.
10.1007/s10643-023-01564-x

  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Adres:
    Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Mersin Üniversitesi Çiftlikköy Kampüsü, TR-33150, Mersin, Türkiye
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 0324 3610001 / 11016
  • Birim Sekreterlik Faks:
    +90 324 3412823
  • Birim Sekreterlik e-mail: dtaner@mersin.edu.tr