Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü

İçinde yaşadığımız yüzyılda dünyanın küresel bir köye dönüşmesi, bu küresel köyde ürün ve hizmet pazarına her gün yeni bir çeşidin katılması rekabetin hızla artmasına yol açmaktadır. Bu hızlı gelişim değişimi de beraberinde getirmekte, kurum ve kuruluşlara üretmiş oldukları hizmet ve ürünleri daha etkin tanıtma zorunluluğunu gerekli kılmaktadır. Küresel pazarda yaşanan rekabet ortamında halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetlerini en iyi şekilde gerçekleştiren kurumlar varlıklarını sürdürebilmekte ve hedef kitlelerine ulaşabilmektedir. Bu nedenle halkla ilişkiler faaliyetlerinin akademik bir yaklaşım çerçevesinde yapılandırılıp koordine edilmesi ve bu alanda eğitim almış donanımlı elemanlarla yürütülmesi büyük önem taşımaktadır.
Günümüz dünyasında bilgi ve hizmet, iletişim teknolojilerindeki gelişmişlik nedeniyle ışık hızı ile yayılmaktadır. Hedef kitleleri ile iletişimlerini aynı hızla gerçekleştirmek ve yönetmek zorunda olan ürün ve hizmet üreten kurumlar da bu faaliyetleri gerçekleştirecek etkin ve yeterli elemanları bünyelerinde bulundurmak zorunda olduklarının bilincindedirler. Ayrıca, bilginin ve yeniliklerin hızla tüm dünyada yayılmasını sağlayan medya sektörü de aynı yeterlilikteki ve bilinçteki elemanları istihdam ederek, gücüne güç katma prensibiyle hareket etmektedir.
Tüm bu gelişmelere paralel olarak medya sektöründe, halkla ilişkiler ve tanıtım şirketlerinde, ürün ve hizmet üreten kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler ve reklam departmanlarında nitelikli ve yetkin meslek elemanı ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Yüksekokulumuz bu ihtiyaca cevap verebilecek, çok yönlü ve nitelikli profesyoneller yetiştirmek üzere “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı”nı açmıştır.
Özel sektöre ya da kamu kurumlarına yetkin ve bilgili elemanlar kazandırmak, gerek “Mersin Meslek Yüksekokulu”nun gerekse “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı”nın birincil hedefidir. “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı” sektörün ihtiyaçlarına cevap verecek, ilkeli ve iyi eğitimli uzmanlar yetiştirme amacındadır.
Bu kapsamda “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı”nın içeriği sektörün ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanmıştır. Ders programı ile öğrencilere halkla ilişkiler ve reklamcılığın kuramsal boyutları, kitle iletişiminin tarihi, kuramları, bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı, pazarlama iletişiminde uygulanması gereken stratejiler, tüketicilerin davranışlarının analizi ve yönlendirilmesi, elektronik ortamın bu faaliyetlerde en etkin şekilde kullanılması, görsel ve işitsel yöntemlerin etkili bir şekilde oluşturulup yönetilmesi, medyanın etkin olarak yönetilmesi, markaların oluşturulup yönetilmesi, çeşitli projelerin belirlenip gerçekleştirilmesi gibi halkla ilişkiler ve reklam disiplinlerinin temel bilgi ve becerileri aktarılıp bu konuları etkin olarak mesleki yaşamlarında uygulamaları sağlanacaktır.
“Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı”ndan mezun olacak öğrencilerimiz halkla ilişkiler şirketleri, reklam ajansları, medya planlama ve satın alma şirketleri, satış pazarlama ve promosyon şirketleri, yapım şirketleri, medya sektörü, medya takip ajansları, kamuoyu araştırma şirketleri, çeşitli kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler ve reklam departmanlarında iş imkanına sahiptirler.
“Halka İlişkiler ve Tanıtım Programı” olarak amacımız ara eleman değil, aranan eleman yetiştirmektir.
Aranan eleman olmak hedefinde buluşalım…
Misyonumuz,
Cumhuriyet temel değerlerine bağlı, çalışkan, bilgi ve birikimini tüm insanlık yararına kullanan, topluma yararlı, evrensel değerler ışığında, modern, yaratıcı ve pozitif düşünen, katılımcı, üretken ve yarattığı değerlerle ülkesini her alanda yukarı taşımayı amaçlayan, üstün nitelikli bireyler yetiştirmek, yüksek düzeyde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak, bilgi ve teknoloji üretmek, üretimini toplum yararına sunarak bölgesel ve ulusal alanda gelişme ve sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlamaktır.
Vizyonumuz,
Bilimin ışığında, vereceği eğitim-öğretim ve yapacağı bilimsel araştırmalar ile ülkemizin teknolojik, ekonomik ve sosyal alanda çağdaş uygarlık düzeyine çıkmasına katkıda bulunmaktır.
Değerlerimiz,
· Akademik ve etik değerlere bağlılık
· Kalite bilinci
· Saydamlık
· Yenilikçilik
· Toplumsal sorumluluk
· Katılımcılık
· Nesnellik
· Liderlik
· Ulaşılabilirlik
· Güvenilirlik
· Doğayı koruma bilinci
Hedeflerimiz,
Eğitim ve öğretim niteliği ve alt yapısının geliştirilmesi meslek yüksekokulunun stratejik amaçları içerisindedir. Bu amacın gerçekleştirilmesi için stratejik hedef olarak;
PROGRAM HEDEFLERİMİZ | |
1 | Temel bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olmak ve karşılaştığı mesleki problemlerin çözümünde bunları kullanabilmek. |
2 | Halkla İlişkiler alanında riskleri tanımlayabilme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. |
3 | Halkla İlişkiler alanında temel mesleki konular hakkında bilgi sahibi olmak ve alanında yetkinliğine sahip olmak. |
4 | Halkla İlişkiler kampanyaları planlama ve uygulama becerisine sahip olmak. |
5 | Reklam ve sponsorluk kampanyaları planlama ve uygulama becerisine sahip olmak. |
6 | Bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanabilmek. |
7 | Alanında güncel mevzuatı takip etmek, yorumlayabilmek ve uygulamak. |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olmak. |
9 | Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alma özgüveni olan, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisini kazanmak. |
10 | Genel ahlak ve mesleki etik değerleri benimsemiş olmak. |
11 | İş ve özel yaşamlarında sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmek. |
12 | En az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanabilmek. |