Tıp Eğitimi Anabilim Dalı

MERSİN ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Doç. Dr. İbrahim BAŞHAN (Anabilim Dalı Başkanı)
Doç. Dr. Hüseyin SELVİ
Dr. Öğr. Üye. Asena Ayça ÖZDEMİR
1. KURULUŞ VE GELİŞİM
2006 yılında T.C. Sağlık Bakanlığı ile Avrupa Birliği iş birliğinde Türkiye Üreme Sağlığı Programı "Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı (CS/ÜS) Mezuniyet Öncesi Eğitimini Güçlendirme Projesi" Erciyes, İstanbul ve Mersin Üniversitesi Tıp Fakültelerinin katılımıyla başlatılmıştır. Proje kapsamında Fakültemizden Dahili, Cerrahi ve Temel Tıp Bölümlerini temsilen seçilen 9 öğretim üyesi İstanbul Üniversitesi ve Ankara Üniversitesi’nde "Eğitim Kapasitesini Güçlendirme" ve "Müfredat Geliştirme" konusunda eğitim almışlardır. Bu öğretim üyeleri Fakültemizde kurulan Tıp Eğitimi Birimi’ni 8 Mart 2006 tarihinde oluşturmuştur.
Tıp Eğitimi Birimi 13. 08. 2008 tarihinde Temel Tıp Bilimleri Bölüm Başkanlığı altında Tıp Eğitimi Anabilim Dalı olarak yapılandırılmıştır. Kuruluşun amacı; Tıp Fakültesinin eğitim-öğretim kalitesini artırmak, eğiticilerin eğitimi faaliyetini sürdürmek, müfredat geliştirmek ile ilgili Tıp Fakültesi Dekanlığının ihtiyaç duyduğu her türlü katkıyı sağlamak olarak belirlenmiştir.
Tıp Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyelerinin bir kısmının, aynı zamanda Lisans Eğitimi Koordinatörler Kurulu üyesi olması, eğitim programının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi çalışmalarını hızlandırmıştır. 09.09.2008 tarihinde Prof. Dr. Murat Ünal Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığına vekaleten ilk Anabilim Dalı Başkanı olarak atanmıştır. Şu an ise Doç. Dr. İbrahim BAŞHAN Anabilim Dalı başkanlığını yürütmektedir.
MEUTF Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Başkanları | ||
Prof. Dr. Murat ÜNAL | Kulak Burun Boğaz Hastalıkları | 2008-2013 |
Prof. Dr. Gönül ASLAN | Tıbbi Mikrobiyoloji | 2013-2016 |
Prof. Dr. Şebnem ATICI | Anesteziyoloji ve Reanimasyon | 2016-2019 |
Prof. Dr. Şükrü Hakan KALEAĞASI | Nöroloji | 2019-2021 |
Doç. Dr. İbrahim BAŞHAN | Tıp Eğitimi | 2021-Devam ediyor |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı’nın geçmişten bugüne önemli kilometre taşları ve tarihleri aşağıdaki tabloda özetlenmiştir:
MEUTF Tıp Eğitimi Anabilim Dalının Kilometre Taşları | |
Tıp Eğitimi Biriminin Kurulması | 08.03.2006 |
İlk Eğitim Becerileri Kursunun Düzenlenmesi | 21-25.08.2006 |
Tıp Eğitimi Anabilim Dalının Kurulması | 13.08.2008 |
Öğretim Elemanı Kadro Ataması (Uzm. Hüseyin Selvi) | 17.02.2012-02.02.2021 |
Öğretim Elemanı Kadro Atanması (Dr. Öğretim Üyesi İbrahim BAŞHAN) | 30. 04.2013 |
Öğretim Elemanı Kadro Atanması (Dr. Öğretim Üyesi Hüseyin SELVİ) | 02.02.2021 |
Web Tabanlı Tıp Eğitimi Yönetim Sistemi Projesi Başarı Raporu- TUBİTAK | 07.01.2014-01.12.2016 |
"2014 Medical Education in Clinical Simulation Visiting Scholars Program- University of Michigan Medical School" Katılımı- YÖK Yurt Dışı Destek | 05.06.2014-05.09.2014 |
Web Tabanlı Soru Bankası Modülünün Geliştirilmesi-KOSGEB | 29.04.2014-03.12.2015 |
Web Tabanlı Soru Bankasının Tıp Fakültesine Kurulması ve Yönetimi | 28.09.2015 |
Öğretim Elemanı Kadro Ataması (Öğretim Görevlisi Dr. Asena Ayça ÖZDEMİR) | 25.01.2020 |
Öğretim Üyesi Doçentlik Unvanının Alınması (Doç. Dr. İbrahim BAŞHAN) | 25.03.2020 |
Öğretim Üyesi Doçentlik Unvanının Alınması (Doç. Dr. Hüseyin SELVİ) | 13.01.2021 |
Öğretim Elemanı Kadro Ataması (Öğretim Görevlisi Dr. Sinan GÜZEL) | 27.04.2023 |
Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Programı Akreditasyon sürecine katkı | 1.1.2012-1.1.2018 |
UÇEP-2014 Yazılım Modülünün Geliştirilmesi (BAP-Güdümlü Altyapı Projesi) | 04.01.2018-07.09.2019 |
Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Programı Re-akreditasyon sürecine katkı | 01.01.2019-01.01.2025 |
Tıp Fakültesi Sınav Sisteminin İyileştirilmesi-(AP5-Güdümlü Altyapı Projesi) | 25.03.2020-29.03.2021 |
UÇEP-Uyum Yazılım Modülünün Geliştirilmesi | 03.02.2021-08.06.2021 |
Sağlık Bilimlerinde Ölçek Geliştirme- TÜBİTAK | 20-24.09.2021 |
Sosyal Bilimlerde Ölçek Geliştirme- TÜBİTAK | 13-17.09.2021 |
Tıp Eğitiminde Tezli Yüksek Lisans Programının Açılması | 11.04.2022 |
Tıp Eğitiminde Tezli Yüksek Lisans Öğrenci Eğitiminin Başlaması | 19.09.2022 |
"Undergraduate Medical Education: A Holistic Approach " Kitabının Uluslararası Yayınevinde Yayınlatılması | 2023 |
"Tıp Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme" Kitabının Uluslararası Yayınevinde Yayınlatılması | 2023 |
Öğretim Elemanı Kadro Atanması (Dr. Öğretim Üyesi Asena Ayça ÖZDEMİR) 30.01.2024
2. ÖĞRETİM ÜYELERİ (AKADEMİK KADRO)
Öğretim Elemanı | Uzmanlık Alanı | Görevleri |
Doç. Dr. İbrahim BAŞHAN | Aile Hekimliği Uzmanı | Anabilim Dalı Başkanı Bologna Koordinatörü Burs Komisyonu Fakülte Kurulu Üyeliği Mezuniyet Sonrası Eğitim Koordinasyon Kurulu Öz Değerlendirme Kurulu Program ve Müfredat Geliştirme Komisyonu Stajer ve Ölçme Yönergesi Stratejik Plan Komisyonu Tıp Fakültesi Tanıtım Komisyonu |
Doç. Dr. Hüseyin SELVİ | Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı | Geribildirim Anket Komisyonu Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu Öz Değerlendirme Kurulu Program ve Müfredat Geliştirme Komisyonu Stajer ve Ölçme Yönergesi Stratejik Plan Komisyonu Kalite Komisyonu |
Dr. Öğr. Üye. Asena Ayça ÖZDEMİR | Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim Uzmanı | Bologna Koordinatör Yardımcısı Burs Komisyonu Kalite Komisyonu Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu Öz Değerlendirme Kurulu |
17.02.2012 tarihinde Uzman Hüseyin Selvinin ölçme ve değerlendirme uzmanı olarak ataması yapılmış, 25 Şubat 2013 tarihinde Dr. Öğretim Üyesi İbrahim Başhan Tıp Eğitimi Anabilim Dalının ilk öğretim üyesi olarak atanmıştır.
3. FAALİYET ALANLARI
1.Ulusal ve uluslararası standartları ile uyumlu ve öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayan nitelikli bir mezuniyet öncesi tıp eğitimi müfredatının geliştirilmesi ve uygulaması için sorumluluk üstlenir.
2.Mezuniyet sonrası tıp eğitiminin niteliğinin artırılması için ulusal ve uluslararası standartları ile uyumlu önerilerde bulunur.
3.Tıp fakültesi mezunlarının, yaşam boyu öğrenme, mesleki yetkinlik ve yeterliğin sürdürülmesi ve geliştirilmesi için çaba gösterir.
4.Eğitim becerilerini ve yöntemlerini geliştirme konusunda eğitim desteği sağlar.
5.Eğitim teknikleri ve metodolojileri üzerine araştırmalar yürütür, mevcut programların etkinliğini değerlendirir ve tıp eğitiminin kalitesini artırmak için yeni yaklaşımlar önerir.
6.Eğitim ve öğrenimde rol alan iç paydaşların gelişim alanlarını belirlemek ve mesleki gelişimlerine yardımcı olmak için güncel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
7.Eğitim programının değerlendirilmesinde sorumluluk üstlenir.
8.Müfredat, güncel öğretim, ölçme ve değerlendirme yöntemleri dahil olmak üzere tıp eğitiminin tüm yönleriyle iyi uygulamalara bağlı kalmasını ve yüksek kalite standartlarını yakalaması için çalışır.
4. EĞİTİM FAALİYETLERİ
a. LİSANS EĞİTİM PROGRAMI
b. LİSANSÜSTÜ EĞİTİM PROGRAMI
1. Yüksek Lisans Eğitimi
Anabilim Dalımızda yüksek lisans programı Eylül 2022'de Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü’ne bağlı olarak açılmıştır. Programın açılmasındaki temel amaç yüksek lisans öğrencilerine Tıp Eğitimi’ne yönelik bilgi, beceri ve tutum kazandırmak ve yetkin Tıp Eğitimcileri yetiştirmektir. Programa kabul edilen yüksek lisans öğrencileri tablosu aşağıda yer almaktadır.
Ad Soyadı | Kabul Yılı | Kabul Dönemi |
Aslıhan KAYA | 2022-2023 | Güz |
Volkan ÖZCAN | 2022-2023 | Güz |
Hülya AYAN DEVECİ | 2022-2023 | Bahar |
Meryem SAĞ | 2022-2023 | Bahar |
Oğuzhan GÜNEŞ | 2022-2023 | Bahar |
Hülya GÜÇ | 2023-2024 | Güz |
Gülsen Gülseren GÜLER | 2023-2024 | Bahar |
Nihan ÖZEL ERÇEL | 2023-2024 | Bahar |
- Yüksek Lisans öğrencilerimizden Uzman Doktor Hülya GÜÇ, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı'na Doktor Öğretim Üyesi olarak atanmıştır.
c. DERS KİTABI
Ders Kitabı Olarak Kullanılan Kitaplar | Editör(ler) | Basım Evi | Basım tarihi |
Undergraduate Medical Education: A Holistic Approach | Doç. Dr. İbrahim BAŞHAN Prof. Dr. Ertan MERT | Duvar Yayınları | 2023 |
Tıp Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme | Doç. Dr. Hüseyin SELVİ | Duvar Yayınları | 2023 |
2023-2024 Bahar Dönemi eğitim-öğretim yılı itibari ile ders kitabı olarak kullanılmaya başlanmıştır.
5. ALT YAPI ve DONANIM OLANAKLARI
Dört adet öğretim üyesi odası, KUG dersleri için 14 adet beceri laboratuvarı, 1 adet de klinik simülatör odası bulunmaktadır.
MEUTF MESLEKİ BECERİ LABORATUVARI TIBBİ ARAÇ, GEREÇ VE MALZEME LİSTESİ | |||
Sıra No | Malzemenin Adı | Miktarı | |
1 | IV Kol Enjeksiyon Maketi | 6 | Adet |
2 | Stur Maketi Seti | 2 | Adet |
3 | Erkek Kondom Uygulama Maketi | 8 | Adet |
4 | Kadın Üriner Kateter Maketi (Sonda) | 7 | Adet |
5 | Erkek Üriner Kateter Maketi (Sonda) | 7 | Adet |
6 | Doğum Maketi | 2 | Adet |
7 | Gebe Muayene Maketi (Manken) | 2 | Adet |
8 | Meme Muayene Maketi | 6 | Adet |
9 | Epizyotomi Maketi | 3 | Adet |
10 | Enjeksiyon Uygulama Simülasyon Seti (5’li) ve Yarım Kol | 15 | Adet |
11 | Otoskop | 6 | Adet |
12 | Jinekolojik Muayene Maketi (Genital Spekulum) | 6 | Adet |
13 | Kan Basıncı Eğitim Sistemi (Kol) Maketi | 1 | Adet |
14 | Oskültasyon Eğitim Maketi (Kalp-Akciğer Sesleri) | 6 | Adet |
15 | Nazogastrik Sonda Maketi | 6 | Adet |
16 | Hemşire Eğitim Bebeği | 1 | Adet |
17 | Plesentalı Bebek Maketi | 2 | Adet |
18 | Servikal Genişleme Maketi (Doğum Modülü 5’li Set) | 1 | Adet |
19 | Steteskop | 28 | Adet |
20 | Tansiyon Aleti | 30 | Adet |
21 | Kulak-Baş Maketi | 4 | Adet |
22 | Temel Yaşam Maketi | 12 | Adet |
23 | EKG Cihazı | 1 | Adet |
24 | Bilgisayarlı Gelişmiş Hasta Simülatörü | 1 | Adet |