Tıp Eğitimi Anabilim Dalı

MERSİN ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

 


Doç. Dr. İbrahim BAŞHAN (Anabilim Dalı Başkanı)

Doç. Dr. Hüseyin SELVİ

Dr. Öğr. Üye. Asena Ayça ÖZDEMİR

 

 

1. KURULUŞ VE GELİŞİM

 

2006 yılında T.C. Sağlık Bakanlığı ile Avrupa Birliği iş birliğinde Türkiye Üreme Sağlığı Programı "Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı (CS/ÜS) Mezuniyet Öncesi Eğitimini Güçlendirme Projesi" Erciyes, İstanbul ve Mersin Üniversitesi Tıp Fakültelerinin katılımıyla başlatılmıştır. Proje kapsamında Fakültemizden Dahili, Cerrahi ve Temel Tıp Bölümlerini temsilen seçilen 9 öğretim üyesi İstanbul Üniversitesi ve Ankara Üniversitesi’nde "Eğitim Kapasitesini Güçlendirme" ve "Müfredat Geliştirme" konusunda eğitim almışlardır. Bu öğretim üyeleri Fakültemizde kurulan Tıp Eğitimi Birimi’ni 8 Mart 2006 tarihinde oluşturmuştur.

Tıp Eğitimi Birimi 13. 08. 2008 tarihinde Temel Tıp Bilimleri Bölüm Başkanlığı altında Tıp Eğitimi Anabilim Dalı olarak yapılandırılmıştır. Kuruluşun amacı; Tıp Fakültesinin eğitim-öğretim kalitesini artırmak, eğiticilerin eğitimi faaliyetini sürdürmek, müfredat geliştirmek ile ilgili Tıp Fakültesi Dekanlığının ihtiyaç duyduğu her türlü katkıyı sağlamak olarak belirlenmiştir.

Tıp Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyelerinin bir kısmının, aynı zamanda Lisans Eğitimi Koordinatörler Kurulu üyesi olması, eğitim programının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi çalışmalarını hızlandırmıştır. 09.09.2008 tarihinde Prof. Dr. Murat Ünal Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığına vekaleten ilk Anabilim Dalı Başkanı olarak atanmıştır. Şu an ise Doç. Dr. İbrahim BAŞHAN Anabilim Dalı başkanlığını yürütmektedir.

 

MEUTF Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Başkanları

Prof. Dr. Murat ÜNAL

Kulak Burun Boğaz Hastalıkları

2008-2013

Prof. Dr. Gönül ASLAN       

Tıbbi Mikrobiyoloji

2013-2016

Prof. Dr. Şebnem ATICI

Anesteziyoloji ve Reanimasyon

2016-2019

Prof. Dr. Şükrü Hakan KALEAĞASI

Nöroloji

2019-2021

Doç. Dr. İbrahim BAŞHAN

Tıp Eğitimi

2021-Devam ediyor

 

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı’nın geçmişten bugüne önemli kilometre taşları ve tarihleri aşağıdaki tabloda özetlenmiştir:

MEUTF Tıp Eğitimi Anabilim Dalının Kilometre Taşları

Tıp Eğitimi Biriminin Kurulması

08.03.2006

İlk Eğitim Becerileri Kursunun Düzenlenmesi

21-25.08.2006

Tıp Eğitimi Anabilim Dalının Kurulması

13.08.2008

Öğretim Elemanı Kadro Ataması (Uzm. Hüseyin Selvi)

17.02.2012-02.02.2021

Öğretim Elemanı Kadro Atanması (Dr. Öğretim Üyesi İbrahim BAŞHAN)

30. 04.2013

Öğretim Elemanı Kadro Atanması (Dr. Öğretim Üyesi Hüseyin SELVİ)

02.02.2021

Web Tabanlı Tıp Eğitimi Yönetim Sistemi Projesi Başarı Raporu- TUBİTAK

07.01.2014-01.12.2016

"2014 Medical Education in Clinical Simulation Visiting Scholars Program- University of Michigan Medical School" Katılımı- YÖK Yurt Dışı Destek

05.06.2014-05.09.2014

Web Tabanlı Soru Bankası Modülünün Geliştirilmesi-KOSGEB

29.04.2014-03.12.2015

Web Tabanlı Soru Bankasının Tıp Fakültesine Kurulması ve Yönetimi

28.09.2015

Öğretim Elemanı Kadro Ataması (Öğretim Görevlisi Dr. Asena Ayça ÖZDEMİR)

25.01.2020

Öğretim Üyesi Doçentlik Unvanının Alınması (Doç. Dr. İbrahim BAŞHAN)

25.03.2020

Öğretim Üyesi Doçentlik Unvanının Alınması (Doç. Dr. Hüseyin SELVİ)

13.01.2021

Öğretim Elemanı Kadro Ataması (Öğretim Görevlisi Dr. Sinan GÜZEL)

27.04.2023

Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Programı Akreditasyon sürecine katkı

1.1.2012-1.1.2018

UÇEP-2014 Yazılım Modülünün Geliştirilmesi (BAP-Güdümlü Altyapı Projesi)

04.01.2018-07.09.2019

Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Programı Re-akreditasyon sürecine katkı

01.01.2019-01.01.2025

Tıp Fakültesi Sınav Sisteminin İyileştirilmesi-(AP5-Güdümlü Altyapı Projesi)

25.03.2020-29.03.2021

UÇEP-Uyum Yazılım Modülünün Geliştirilmesi

03.02.2021-08.06.2021

Sağlık Bilimlerinde Ölçek Geliştirme- TÜBİTAK

20-24.09.2021

Sosyal Bilimlerde Ölçek Geliştirme- TÜBİTAK

13-17.09.2021

Tıp Eğitiminde Tezli Yüksek Lisans Programının Açılması

11.04.2022

Tıp Eğitiminde Tezli Yüksek Lisans Öğrenci Eğitiminin Başlaması

19.09.2022

"Undergraduate Medical Education: A Holistic Approach " Kitabının Uluslararası Yayınevinde Yayınlatılması

2023

"Tıp Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme" Kitabının Uluslararası Yayınevinde Yayınlatılması

2023

 Öğretim Elemanı Kadro Atanması (Dr. Öğretim Üyesi Asena Ayça ÖZDEMİR)                                                                30.01.2024

 

 

2.      ÖĞRETİM ÜYELERİ (AKADEMİK KADRO)

 

Öğretim Elemanı

Uzmanlık Alanı

Görevleri

Doç. Dr. İbrahim BAŞHAN

Aile Hekimliği Uzmanı

Anabilim Dalı Başkanı

Bologna Koordinatörü

Burs Komisyonu

Fakülte Kurulu Üyeliği

Mezuniyet Sonrası Eğitim Koordinasyon Kurulu

Öz Değerlendirme Kurulu

Program ve Müfredat Geliştirme Komisyonu

Stajer ve Ölçme Yönergesi

Stratejik Plan Komisyonu

Tıp Fakültesi Tanıtım Komisyonu

Doç. Dr. Hüseyin SELVİ

Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı

Geribildirim Anket Komisyonu

Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu

Öz Değerlendirme Kurulu

Program ve Müfredat Geliştirme Komisyonu

Stajer ve Ölçme Yönergesi

Stratejik Plan Komisyonu

Kalite Komisyonu

Dr. Öğr. Üye. Asena Ayça ÖZDEMİR

Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim Uzmanı

Bologna Koordinatör Yardımcısı

Burs Komisyonu

Kalite Komisyonu

Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu

Öz Değerlendirme Kurulu

 

17.02.2012 tarihinde Uzman Hüseyin Selvinin ölçme ve değerlendirme uzmanı olarak ataması yapılmış, 25 Şubat 2013 tarihinde Dr. Öğretim Üyesi İbrahim Başhan Tıp Eğitimi Anabilim Dalının ilk öğretim üyesi olarak atanmıştır.

 

3. FAALİYET ALANLARI

1.Ulusal ve uluslararası standartları ile uyumlu ve öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayan nitelikli bir mezuniyet öncesi tıp eğitimi müfredatının geliştirilmesi ve uygulaması için sorumluluk üstlenir.

2.Mezuniyet sonrası tıp eğitiminin niteliğinin artırılması için ulusal ve uluslararası standartları ile uyumlu önerilerde bulunur.

3.Tıp fakültesi mezunlarının, yaşam boyu öğrenme, mesleki yetkinlik ve yeterliğin sürdürülmesi ve geliştirilmesi için çaba gösterir.

4.Eğitim becerilerini ve yöntemlerini geliştirme konusunda eğitim desteği sağlar.

5.Eğitim teknikleri ve metodolojileri üzerine araştırmalar yürütür, mevcut programların etkinliğini değerlendirir ve tıp eğitiminin kalitesini artırmak için yeni yaklaşımlar önerir.

6.Eğitim ve öğrenimde rol alan iç paydaşların gelişim alanlarını belirlemek ve mesleki gelişimlerine yardımcı olmak için güncel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.

7.Eğitim programının değerlendirilmesinde sorumluluk üstlenir.

8.Müfredat, güncel öğretim, ölçme ve değerlendirme yöntemleri dahil olmak üzere tıp eğitiminin tüm yönleriyle iyi uygulamalara bağlı kalmasını ve yüksek kalite standartlarını yakalaması için çalışır.

 

4. EĞİTİM FAALİYETLERİ

a.        LİSANS EĞİTİM PROGRAMI

b.        LİSANSÜSTÜ EĞİTİM PROGRAMI

1.      Yüksek Lisans Eğitimi

Anabilim Dalımızda yüksek lisans programı Eylül 2022'de Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü’ne bağlı olarak açılmıştır. Programın açılmasındaki temel amaç yüksek lisans öğrencilerine Tıp Eğitimi’ne yönelik bilgi, beceri ve tutum kazandırmak ve yetkin Tıp Eğitimcileri yetiştirmektir. Programa kabul edilen yüksek lisans öğrencileri tablosu aşağıda yer almaktadır.

Ad Soyadı

Kabul Yılı

Kabul Dönemi

Aslıhan KAYA

2022-2023

Güz

Volkan ÖZCAN

2022-2023

Güz

Hülya AYAN DEVECİ

2022-2023

Bahar

Meryem SAĞ

2022-2023

Bahar

Oğuzhan GÜNEŞ

2022-2023

Bahar

Hülya GÜÇ

2023-2024

Güz

Gülsen Gülseren GÜLER

2023-2024

Bahar

Nihan ÖZEL ERÇEL

2023-2024

Bahar

 

  • Yüksek Lisans öğrencilerimizden Uzman Doktor Hülya GÜÇ, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı'na Doktor Öğretim Üyesi olarak atanmıştır.



c.       DERS KİTABI

 

Ders Kitabı Olarak Kullanılan Kitaplar

Editör(ler)

Basım Evi

Basım tarihi

Undergraduate Medical Education: A Holistic Approach

Doç. Dr. İbrahim BAŞHAN

Prof. Dr. Ertan MERT

Duvar Yayınları

2023

Tıp Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme

Doç. Dr. Hüseyin SELVİ

Duvar Yayınları

2023

 

2023-2024 Bahar Dönemi eğitim-öğretim yılı itibari ile ders kitabı olarak kullanılmaya başlanmıştır.

 

5. ALT YAPI ve DONANIM OLANAKLARI

Dört adet öğretim üyesi odası, KUG dersleri için 14 adet beceri laboratuvarı, 1 adet de klinik simülatör odası bulunmaktadır.

 

MEUTF MESLEKİ BECERİ LABORATUVARI TIBBİ ARAÇ, GEREÇ VE MALZEME LİSTESİ

Sıra No

Malzemenin Adı

Miktarı

1

IV Kol Enjeksiyon Maketi

6

Adet

2

Stur Maketi Seti

2

Adet

3

Erkek Kondom Uygulama Maketi

8

Adet

4

Kadın Üriner Kateter Maketi (Sonda)

7

Adet

5

Erkek Üriner Kateter Maketi (Sonda)

7

Adet

6

Doğum Maketi

2

Adet

7

Gebe Muayene Maketi (Manken)

2

Adet

8

Meme Muayene Maketi

6

Adet

9

Epizyotomi Maketi

3

Adet

10

Enjeksiyon Uygulama Simülasyon Seti (5’li) ve Yarım Kol

15

Adet

11

Otoskop

6

Adet

12

Jinekolojik Muayene Maketi (Genital Spekulum)

6

Adet

13

Kan Basıncı Eğitim Sistemi (Kol) Maketi

1

Adet

14

Oskültasyon Eğitim Maketi (Kalp-Akciğer Sesleri)

6

Adet

15

Nazogastrik Sonda Maketi

6

Adet

16

Hemşire Eğitim Bebeği

1

Adet

17

Plesentalı Bebek Maketi

2

Adet

18

Servikal Genişleme Maketi (Doğum Modülü 5’li Set)

1

Adet

19

Steteskop

28

Adet

20

Tansiyon Aleti

30

Adet

21

Kulak-Baş Maketi

4

Adet

22

Temel Yaşam Maketi

12

Adet

23

EKG Cihazı

1

Adet

24

Bilgisayarlı Gelişmiş Hasta Simülatörü

1

Adet