Kalite

  

 

2024 Yılı

BİRİM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU

 

 

 

 

ÇOCUK EĞİTİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

 

 

 

Çiftlikköy Yerleşkesi

 

Mersin

 

 

30 / 12 / 2024


İçindekiler                                                                                                                                   

 

 

 

 


BİRİM HAKKINDA BİLGİLER

 

1.  Tarihsel Gelişimi

Mersin Üniversitesi Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (CEMER), 28 Temmuz 2015 tarih ve 29428 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Mersin Üniversitesi Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği ile faaliyete başlamıştır. Bu yönetmeliğin yanı sıra Araştırma ve Uygulama Merkezi olarak yükseköğretim kurumlarıyla ilgili mevzuatlarla görev, yetki ve sorumluluklarımız belirlenmiştir. Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (CEMER), bilimsel yaklaşımlar kullanılarak çocukları yetenek alanlarını geliştirmek; birleştiren, üreten, sorun çözen bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak; kültür, sanat, spor alanlarındaki farkındalıklarını arttırmak; doğa ve çevre bilinci oluşturmak amacıyla kurulmuştur. Bu amaçla yürütülen faaliyetler her yıl yıllık çalışma program taslağı ve tahmini bütçe önerisi hazırlanarak yönetim kurulu kararıyla Rektörlük onayına sunulduktan sonra yürütülmektedir.

Merkezimizde çocukların üniversite ortamında genel bilgi ve birikimlerini artırmak, böylece bilimin, sanatın ve kültürün topluma yayılmasına ve bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemleriyle erken yaşta tanışan kuşakların yetişmesine katkıda bulunmak; okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim çağındaki bireylerin çağımızın çok yönlü insanı olarak yetişmelerine katkı sağlamak amacı ile çeşitli alanlarda eğitim programları, bilim ve doğa kampları, sergiler, bilim okulları ve uygulamalı öğrenme etkinlikleri düzenlemek; akademik çerçevede bilim, sanat, spor ve kültür alanlarında uygulama ortamları yaratarak, çocukların etkileşimli olarak çalışma alışkanlıklarının oluşmasını sağlamak, herhangi bir alanda bilgi sahibi olmak isteyen hedef kitleye bu bilgiyi sağlamak; çocukların erken yaşlarda üniversite ortamı ile tanışmalarını sağlayarak üniversite okumaya olan ilgi ve heyecanlarını artırmak ve hedefler oluşturmasında rehber olmak; öğrencilerin meslek tercihinde bulunurken yapacakları hataların önceden giderilmesi ve bu yolla oluşabilecek kaynak dağılımı ve emek piyasası problemlerinin ortadan kaldırılmasına katkı sağlamak; okul öncesi ve ilköğretimde sürdürülebilir eğitimi yaygınlaştırmak; toplumun bilimsel bilgiye erişilebilirliğini artırmak; üniversitenin çocuklarla çalışmalar yapması yoluyla toplumla ilgili sorumluluklarını yerine getirmesine ve toplumla daha iç içe olmasına yardımcı olmak; çocuklarda bilim, sanat ve spor eğitimi ve etkinlikleri yolu ile üniversite kültürünün oluşturulmasını sağlamak; çocukların, ailelerin ve eğitmenlerin üniversite ortamında yeni eğitim modellerini tanımalarını sağlamak; herhangi bir nedenle bilim, sanat, spor ve kültür alanlarında eğitim alma şansına sahip olamayan çocukların, diğer bireylerle aynı ortamda eğitim almalarını sağlamak, eğitim-öğretim sürecini destekleyecek yazılı ve elektronik yayınlar hazırlamak; üniversite imkânlarının merkezin faaliyetleri kapsamında değerlendirilmesini sağlamak, bilimsel, sanatsal, sportif ve kültürel nitelikli her türlü ulusal ve uluslararası düzeyde faaliyetler düzenlemek, yayın ve yayım etkinliklerinde bulunmak; ulusal ve uluslararası düzeyde projeler yazmak, yürütmek ve çocuk faaliyetleri kapsamında yapılan organizasyonlarda işbirliği yapmak; yapılacak eğitim-öğretim faaliyetleri ile ilgili olarak akademisyenlerin bilimsel uygulama ve araştırma yapmasına imkân sağlamak; hedef kitlenin eğitimi amacı ile yeni etkinlikler geliştirmek, bunların değerlendirilmesini yapmak ve uygulamaları yerel, ulusal ve uluslararası çapta paylaşıma sunmak; hedef kitlenin eğitimi ile ilgili stratejiler geliştirmek, bu alandaki mevcut uygulamaları değerlendirmek ve yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde güncel yöntemler geliştirilmesine katkı sunmak; bilim, kültür ve sanattaki yenilikleri ve birikimleri, eğitim-öğretim müfredatlarıyla ilişkilendirerek çocuklar, öğretmenler ve ailelerle paylaşmak ve merkezin programlarına katılan çocuk ve gençlere katılım belgesi vermek gibi faaliyetler yürütülmektedir.

 

 

 

 

Merkezimiz tarafından çeşitli konferanslar, paneller ve eğitimler yürütülmektedir. Kariyer Günleri kapsamında öğrencilere yönelik paneller düzenlenmektedir. Ayrıca çocuk eğitimi ile ilgili olarak iç ve dış paydaşlarla çeşitli projeler yürütülmektedir.

 

2.  Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri Misyon

 

Sahip olduğu yüksek nitelikli akademik programlarla evrensel değerler içinde eğitim-öğretim faaliyetleri yaparak, bilgi ve birikimlerini tüm insanlık yararına kullanan, modern, yaratıcı, pozitif ve eleştirel düşünebilen, doğaya duyarlı, kültür değerlerinin farkında,  Türkiye Cumhuriyeti’nin temel ilkelerine bağlı, katılımcı, üretken ve ülkesini tüm dünyada temsil edecek üstün nitelikli bireyler yetiştirip, bilimsel çalışma ve araştırmalarla  ürettiklerini toplum yararına sunup, bölgesel ve ulusal alanda gelişme ve sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlamaktır.

 

 

 

Vizyon

Ulusal ve uluslararası düzeyde vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi, teknoloji ve sanat ile öğrencilerini, mezunlarını, çalışanlarını ve toplumu yaşam boyu öğrenmeyle bütünleştiren, kalite odaklı, toplum değerlerine duyarlı, engelsiz ve uluslararası tanınırlığa sahip bir üniversite olmaktır.

 

A.  LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE

A.1.  Misyon ve Stratejik Amaçlar

Değerlendirme yılı itibariyle kurumun stratejik hedeflerine katkı sağlamaya yönelik birim tarafından belirlenen ve Faaliyet Bilgi Sistemine girişi yapılan faaliyetlerin gerçekleşme durumları ile birim kalite hedefleri ve bu hedeflerin gerçekleşme düzeyleri belirtilmelidir. Bu bölümde ayrıca, gerçekleştirilemeyen faaliyetlerin ve hedefleri gerçekleştirilememe sebepleri de belirtilmelidir.

A.1.1.  Yönetim modeli ve idari yapı

Olgunluk düzeyi

 

1

2

3

4

5

Birimde, Kurumun

Birimde, Kurumun

Yönetim modeli ve

Yönetim ve organizasyonel

İçselleştirilmiş,

misyonuyla uyumlu ve

misyon ve stratejik

organizasyonel

yapılanmasına ilişkin

sistematik, sürdürülebilir

stratejik hedeflerini

hedeflerine ulaşmasını

yapılanması birim ve

uygulamaları izlenmekte

ve örnek gösterilebilir

gerçekleştirmeyi

güvence altına alan ve

alanların genelini

ve iyileştirilmektedir.

uygulamalar

sağlayacak bir yönetim

süreçleriyle uyumlu

kapsayacak şekilde faaliyet

 

bulunmaktadır.

modeli ve

yönetim modeli ve idari

göstermektedir.

 

 

organizasyonel

yapılanması

 

 

 

yapılanması

belirlenmiştir.

 

 

 

bulunmamaktadır.

 

 

 

 

 

Örnek Kanıtlar:

·         Yönetişim modeli ve organizasyon şeması

·         Kurumun yönetim ve idari alanlarla ilgili politikasını ve stratejik amaçlarını uyguladığına dair uygulamalar/kanıtlar

 

 

A.1.2.  İç kalite güvencesi mekanizmaları

(PUKÖ - Planla, Uygula, Kontrol Et, Önlem Al - çevrimleri, takvim, birimlerin yapısı)

Olgunluk düzeyi

 

1

2

3

4

5

Kurumda/Birimde

Kurumda/Birimde

Kurumun geneline yayılmış,

Liderlik uygulamaları ve bu

İçselleştirilmiş,

kalite güvencesi

liderlerin kalite

kalite güvencesi sistemi ve

uygulamaların kalite

sistematik, sürdürülebilir

sisteminin yönetilmesi

güvencesi sisteminin

kültürünün gelişimini

güvencesi sistemi ve

ve örnek gösterilebilir

ve kalite kültürünün

yönetimi ve

destekleyen etkin liderlik

kültürünün gelişimine

uygulamalar

içselleştirilmesini

kültürünün

uygulamaları bulunmaktadır.

katkısı izlenmekte ve bağlı

bulunmaktadır.

destekleyen etkin bir

içselleştirilmesi

 

iyileştirmeler

 

liderlik yaklaşımı

konusunda sahipliği ve

 

gerçekleştirilmektedir.

 

bulunmamaktadır.

Motivasyonu bulunmaktadır.

 

 

 


 

 

Örnek Kanıtlar:

·         Kalite güvencesi kültürünü geliştirmek üzere yapılan planlamalar ve uygulamalar

A.1.3.  Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik

 

Olgunluk düzeyi

 

1

2

3

4

5

Kurumda/Birimde

Kurumda/Birimde şeffaflık

Birim, kurumun tanımlı

Birimde, kurumun

İçselleştirilmiş,

kamuoyunu

ve hesap verebilirlik

süreçleri doğrultusunda

kamuoyunu bilgilendirme

sistematik,

bilgilendirmek ve

ilkeleri doğrultusunda

kamuoyunu

ve hesap verebilirlik

sürdürülebilir ve örnek

hesap verebilirliği

kamuoyunu bilgilendirmek

bilgilendirme ve hesap

mekanizmaları izlenmekte

gösterilebilir

gerçekleştirmek üzere

üzere tanımlı süreçler

verebilirlik

ve paydaş görüşleri

uygulamalar

mekanizmalar

bulunmaktadır.

mekanizmalarını

doğrultusunda

bulunmaktadır.

bulunmamaktadır.

 

işletmektedir.

iyileştirilmektedir.

 

 

Örnek Kanıtlar:

•         Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirliğe ilişkin uygulama örnekleri

•         İç ve dış paydaşların kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlikle ilgili memnuniyeti ve geri bildirimleri

 

 

 

A.2.  Misyon ve Stratejik Amaçlar

Bu başlık altında değerlendirme yılı itibariyle kurumun stratejik hedeflerine katkı sağlamaya yönelik birim tarafından belirlenen ve Faaliyet Bilgi Sistemine girişi yapılan faaliyetlerin gerçekleşme durumları ile birim kalite hedefleri ve bu hedeflerin gerçekleşme düzeyleri belirtilmelidir. Bu bölümde ayrıca, gerçekleştirilemeyen faaliyetlerin ve hedefleri gerçekleştirilememe sebepleri de belirtilmelidir.

A.2.1.  Misyon, vizyon, politikalar, stratejik amaçlar ve hedefler

 

Olgunluk düzeyi

 

1

2

3

4

5

x

Kurumda,

Kurumda,

Kurumun genelinde misyon,

Misyon, vizyon ve

İçselleştirilmiş,

Birimde/Bölümde,

Birimde/Bölümde,

vizyon ve politikalarla

politikalar doğrultusunda

sistematik, sürdürülebilir

tanımlanmış misyon,

tanımlanmış misyon,

uyumlu uygulamalar

gerçekleştirilen

ve örnek gösterilebilir

vizyon ve politikalar

vizyon ve politikalar

bulunmaktadır.

uygulamalar izlenmekte ve

uygulamalar

bulunmamaktadır.

bulunmaktadır.

 

paydaşlarla birlikte

bulunmaktadır.

 

 

 

değerlendirilerek önlemler

 

 

 

 

alınmaktadır

 

 

Örnek Kanıtlar:

·         Stratejik hedeflerin gerçekleştirilmesine katkı sağlayan Birim/Bölüm faaliyetleri ve performans sonuçları

 

 

 

 

A.3.  Yönetim Sistemleri

Kurum/birim, stratejik hedeflerine ulaşmayı nitelik ve nicelik olarak güvence altına almak amacıyla mali, beşerî ve bilgi kaynakları ile süreçlerini yönetmek üzere sahip olunan sistem(ler) hakkında bilgi verilmelidir.

 

 


A.3.1.  İnsan kaynakları yönetimi

 

Olgunluk düzeyi

 

1

2

3

4

5

Kurumda/Birimde

Kurumda/Birimde insan

Birimde, Kurumun

Birimde, kurumun İnsan

İçselleştirilmiş, sistematik,

insan kaynakları

kaynakları yönetimine

genelinde insan

kaynakları yönetimi

sürdürülebilir ve örnek

yönetimine ilişkin

ilişkin olarak stratejik

kaynakları yönetimine

süreçleri izlenmekte ve

gösterilebilir uygulamalar

tanımlı süreçler

hedefler ile uyumlu

ilişkin uygulamalar

iyileştirilmektedir.

bulunmaktadır.

bulunmamaktadır.

tanımlı süreçler

tanımlı süreçlere uygun

 

 

 

bulunmaktadır.

biçimde yürütülmektedir.

 

 

 

Örnek Kanıtlar:

·         İnsan kaynakları politikası ve hedefleri ve bunlara ilişkin birimde yapılan uygulamalar (Yetkinlik, işe alınma, hizmet içi eğitim, teşvik ve ödüllendirme vb.)

·         Çalışan (akademik ve idari) memnuniyeti anketleri, uygulama sistematiği ve anket sonuçları

 

A.3.2.  Finansal kaynakların yönetimi

 

Olgunluk düzeyi

 

1

2

3

4

5

x☐

Kurumda/Birimde

Kurumda/Birimde

Birimde, kurumun

Birimde, kurumun

İçselleştirilmiş, sistematik,

finansal kaynakların

finansal kaynakların

genelinde finansal

finansal kaynakların

sürdürülebilir ve örnek

yönetimine ilişkin

yönetimine ilişkin

kaynakların yönetime ilişkin

yönetimi süreçleri

gösterilebilir uygulamalar

tanımlı süreçler

olarak stratejik hedefler

uygulamalar tanımlı

izlenmekte ve

bulunmaktadır.

bulunmamaktadır.

ile uyumlu tanımlı

süreçlere uygun biçimde

iyileştirilmektedir.

 

 

süreçler bulunmaktadır.

yürütülmektedir.

 

 

 

Kanıtlar:

·         Finansal kaynakların yönetimine ilişkin tanımlı süreçler ve uygulamalar (Kaynak dağılımı, kaynakların etkin ve verimli kullanılması, kaynak çeşitliliği)

 

A.3.3.  Süreç yönetimi

 

Olgunluk düzeyi

 

1

2

3

4

5

Kurumda eğitim ve

Kurumda eğitim ve

Kurumun genelinde

Kurumda süreç yönetimi

İçselleştirilmiş,

öğretim, araştırma ve

öğretim, araştırma ve

tanımlı süreçler

mekanizmaları izlenmekte

sistematik, sürdürülebilir

geliştirme, toplumsal

geliştirme, toplumsal

yönetilmektedir.

ve ilgili paydaşlarla

ve örnek gösterilebilir

katkı ve yönetim

katkı ve yönetim sistemi

 

değerlendirilerek

uygulamalar

sistemine ilişkin

süreç ve alt süreçleri

 

iyileştirilmektedir.

bulunmaktadır.

süreçler

tanımlanmıştır.

 

 

 

tanımlanmamıştır.

 

 

 

 

 

Örnek Kanıtlar:

·         Süreç yönetimi modeli ve uygulamaları, ilgili sistemler, yönetim mekanizmaları (Uzaktan eğitim dahil)

(Kanıt belge olarak Süreç Faaliyet Planlaması MEÜ.KY.PL-003 ve Süreç Faaliyet İzleme Formu MEÜ.KY.FR- 048 kullanılabilir)

·         Paydaş katılımına ilişkin kanıtlar

 

 

 

A.4.  Paydaş Katılımı

Bu başlık altında, kurumun/birimin iç ve dış paydaşlarının karar alma, yönetişim ve iyileştirme süreçlerine katılımını ve alınan geri bildirimlerin yönetsel süreçlerde kullanılmasını sağlayan sistemler/mekanizmalar hakkında bilgi verilmelidir.


A.4.1.  İç ve dış paydaş katılımı

Olgunluk düzeyi

1

2

3

4

5

İç kalite güvencesi

Kurumda/birimde kalite

Tüm süreçlerdeki

Paydaş katılım

İçselleştirilmiş,

sistemine paydaş

güvencesi, eğitim ve

PUKÖ katmanlarına

mekanizmalarının

sistematik,

katılımını sağlayacak

öğretim, araştırma ve

paydaş katılımını

işleyişi izlenmekte ve

sürdürülebilir ve

mekanizmalar

geliştirme, toplumsal katkı,

sağlamak üzere

bağlı iyileştirmeler

örnek gösterilebilir

bulunmamaktadır.

yönetim sistemi ve

Kurumun geneline

gerçekleştirilmektedir.

uygulamalar

 

uluslararasılaşma

yayılmış mekanizmalar

 

bulunmaktadır.

 

süreçlerinin PUKÖ

bulunmaktadır.

 

 

 

katmanlarına paydaş

 

 

 

 

katılımını sağlamak için

 

 

 

 

planlamalar bulunmaktadır.

 

 

 

Örnek Kanıtlar:

·         Paydaş görüşlerinin alınması sürecinde kullanılan veri toplama araçları ve yöntemi (Anketler, odak grup toplantıları, çalıştaylar, bilgi yönetim sistemi vb.)/ Karar alma süreçlerinde paydaş katılımının sağlandığını gösteren belgeler

 

 

A.5.  Uluslararasılaşma

Üniversitenin    uluslararasılaşma   stratejisi   ve    hedefleri   doğrultusunda    birimde/bölümde yürütülen, periyodik olarak izlenen ve iyileştirilen faaliyetler hakkında bilgi verilmelidir.

A.5.1.  Uluslararasılaşma performansı

 

Olgunluk düzeyi

 

1

2

3

4

5

Birimde/Bölümde

Birimde/Bölümde kurumun

Birimde/Bölümde

Birimde/Bölümde

İçselleştirilmiş,

uluslararasılaşma

uluslararasılaşma

uluslararasılaşma

uluslararasılaşma

sistematik, sürdürülebilir

faaliyeti

politikasıyla uyumlu

faaliyetleri

faaliyetleri izlenmekte

ve örnek gösterilebilir

bulunmamaktadır.

faaliyetlere yönelik

bulunmaktadır.

ve iyileştirilmektedir.

uygulamalar

 

planlamalar bulunmaktadır.

 

 

bulunmaktadır.

 

Örnek Kanıtlar:

·         Birim/ Bölüm faaliyetlerinin ve hedeflerinin Üniversite’nin Uluslararasılaşma politikasının

gerçekleştirilmesine katkısı (Bir matris üzerinde, bölüm faaliyet ve hedeflerinin politikayı oluşturan unsurlarla eşleştirilmesi gösterilebilir.) (Üniversitenin Uluslararasılaşma Politikasına Üniversite’nin web sayfası Üniversitemiz/Politikalar bölümünden ulaşılabilir.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B.  ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

B.1.  Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları

Kurumun stratejik planı çerçevesinde belirlenen akademik öncelikler ile yerel, bölgesel ve ulusal kalkınma hedefleriyle uyumlu, değer üretebilen ve toplumsal faydaya dönüştürülebilen araştırma ve geliştirme faaliyetler ile bu faaliyetler için oluşturulan uygun fiziki altyapı ve mali kaynaklar hakkında bilgi verilmeli, kaynakların etkin bir şekilde nasıl kullanıldığı açıklanmalıdır.

B.1.1.  İç ve dış kaynaklar

Olgunluk düzeyi

 

1

2

3

4

5

☐x

Araştırma ve

Araştırma ve geliştirme

Araştırma ve geliştirme

Araştırma kaynaklarının

İçselleştirilmiş, sistematik,

geliştirme

faaliyetlerini

kaynakları, araştırma

yeterliliği ve çeşitliliği

sürdürülebilir ve örnek

faaliyetlerini

sürdürebilmek için

stratejisi ve birimler arası

izlenmekte ve

gösterilebilir uygulamalar

sürdürebilmesi için

uygun nitelik ve nicelikte

denge gözetilerek

iyileştirilmektedir.

bulunmaktadır.

yeterli kaynak

fiziki, teknik ve mali

yönetilmektedir.

 

 

bulunmamaktadır.

kaynakların

 

 

 

 

oluşturulmasına yönelik

 

 

 

 

planlar bulunmaktadır.

 

 

 

 

Örnek Kanıtlar:

 

 

 

 

B.2  Araştırma Yetkinliği, İş Birlikleri ve Destekler

Öğretim elemanları ve araştırmacıların bilimsel araştırma ve sanat yetkinliğini sürdürmek ve iyileştirmek için sunulan olanaklar (eğitim, iş birlikleri, destekler vb.) açıklanmalıdır.

B.2.1.  Araştırma yetkinlikleri ve gelişimi

Olgunluk düzeyi

 

1

2

3

4

5

☐x

Öğretim elemanlarının

Öğretim elemanlarının

Öğretim elemanlarının

Öğretim elemanlarının

İçselleştirilmiş,

araştırma yetkinliğinin

araştırma yetkinliğinin

araştırma yetkinliğinin

araştırma yetkinliğinin

sistematik, sürdürülebilir

geliştirilmesine yönelik

geliştirilmesine yönelik

geliştirilmesine yönelik

geliştirilmesine yönelik

ve örnek gösterilebilir

mekanizmalar

planlar bulunmaktadır.

uygulamalar

uygulamalar izlenmekte ve

uygulamalar

bulunmamaktadır.

 

yürütülmektedir.

izlem sonuçları öğretim

bulunmaktadır.

 

 

 

elemanları ile birlikte

 

 

 

 

değerlendirilerek önlemler

 

 

 

 

alınmaktadır.

 

 

Örnek Kanıtlar:

 

 

 

 

B.3.  Araştırma Performansı

Araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin verilere dayalı ve periyodik olarak ölçülmesi, değerlendirmesi ve sonuçlarının yayımlanmasına ilişkin uygulamalar ile araştırma ve geliştirme performansının periyodik olarak gözden geçirilmesi ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla ilgili açıklama yapılmalıdır.

B.3.1.  Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi

 

Olgunluk düzeyi


1

2

3

4

5

☐x

Kurumda/birimde/

Kurumda/birimde/ bölümde

Araştırma

Araştırma performansı

İçselleştirilmiş,

bölümde araştırma

araştırma performansının

performansının

izlenmekte ve ilgili

sistematik, sürdürülebilir

performansının

izlenmesine ve

izlenmesine ve

paydaşlarla

ve örnek gösterilebilir

izlenmesine ve

değerlendirmesine yönelik

değerlendirmesine

değerlendirilerek

uygulamalar

değerlendirmesine

ilke, kural ve göstergeler

yönelik ilke, kural ve

iyileştirilmektedir.

bulunmaktadır.

yönelik mekanizmalar

bulunmaktadır.

göstergeler

 

 

bulunmamaktadır.

 

bulunmaktadır.

 

 

 

Örnek Kanıtlar:

 

C.  TOPLUMSAL KATKI

C.1.  Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları

Toplumsal katkı faaliyetlerini stratejik amaçlar ve hedefler doğrultusunda nasıl yönetildiği ve bu faaliyetler için oluşturulan uygun fiziki altyapı ve mali kaynaklar hakkında bilgi verilmeli, kaynakların etkin bir şekilde nasıl kullanıldığı açıklanmalıdır.

C. 1.1. Kaynaklar

Olgunluk düzeyi

 

1

2

3

4

5

☐x

Toplumsal katkı

Toplumsal katkı

Toplumsal katkı

Toplumsal katkı

İçselleştirilmiş, sistematik,

faaliyetlerinin

faaliyetlerini

kaynakları toplumsal

kaynaklarının yeterliliği ve

sürdürülebilir ve örnek

sürdürülebilmesi için

sürdürebilmek için

katkı stratejisi ve

çeşitliliği izlenmekte ve

gösterilebilir uygulamalar

yeterli kaynak

uygun nitelik ve nicelikte

birimler/bölümler arası

iyileştirilmektedir.

bulunmaktadır.

bulunmamaktadır.

fiziki, teknik ve mali

denge gözetilerek

 

 

 

kaynakların

yönetilmektedir.

 

 

 

oluşturulmasına yönelik

 

 

 

 

planlar bulunmaktadır.

 

 

 

 

Örnek Kanıtlar:

 

 

C.2.  Toplumsal Katkı Performansı

Kurumun toplumsal katkı stratejisi ve hedeflerine katkı sağlamak üzere birim tarafından yürütülen faaliyetlerin periyodik olarak izlenmesi ve iyileştirme faaliyetleri hakkında bilgi verilmelidir.

 

C.2.1.  Toplumsal katkı performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi

Olgunluk düzeyi

 

1

2

3

4

5

☐x

Toplumsal katkı

Toplumsal katkı

Toplumsal katkı

Toplumsal katkı

İçselleştirilmiş, sistematik,

performansının

performansının

performansının

performansı izlenmekte

sürdürülebilir ve örnek

izlenmesine ve

izlenmesine ve

izlenmesine ve

ve ilgili paydaşlarla

gösterilebilir uygulamalar

iyileştirilmesine yönelik

değerlendirmesine

iyileştirilmesine yönelik

değerlendirilerek

bulunmaktadır.

mekanizmalar

yönelik ilke, kural ve

oluşturulan mekanizmalar

iyileştirilmektedir.

 

bulunmamaktadır.

göstergeler

kullanılmaktadır.

 

 

 

bulunmaktadır.

 

 

 

 

Örnek Kanıtlar:

·         Toplumsal katkı hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını izlemek üzere oluşturulan mekanizmalar


SONUÇ VE DEĞERLENDİRME

Bu başlık altında, birimin güçlü yönleri ile iyileşmeye açık yönlerinin Liderlik, Yönetim ve Kalite,

Araştırma ve Geliştirme ve Toplumsal Katkı başlıkları altında özet bilgiler sunulmalıdır.

Birim ve bünyesindeki programlar, daha önce bir dış değerlendirme sürecinden geçmiş ve birime/programa sunulmuş bir Geri Bildirim Raporu varsa bu raporda belirtilen gelişmeye açık yönlerin giderilmesi için alınan önlemler, gerçekleştirilen faaliyetler sonucunda sağlanan iyileştirmeler ve ilerleme kaydedilemeyen noktaların neler olduğu açıkça sunulmalı ve mevcut durum değerlendirmesi ayrıntılı olarak verilmelidir.

 

 

A- Üstünlükler – Değerlendirme

·        Üniversitemiz pek çok alanda (kişisel ve mesleki gelişim, mevzuat, Teknik, vb.) eğitim

yapabilecek kapasiteye sahiptir.

·         İlimizdeki kurum ve kuruluşlarla yapılan görüşmeler sonucunda istenilen eğitimler gerçekleştirildi. Bu eğitimler sonucunda dönütler değerlendirildi ve başarı sağlandığı görüldü. Bu bağlamda merkezin faaliyet alanlarını uygulamaya yönelik çalışmalara dönüştürecek düzeyde olduğunu söylemek mümkündür.

·         Mersin Üniversitesi’nin Mersin kentinde bulunan kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarıyla iletişimini artırmasına katkıda bulunma çalışmaları sürmektedir. Bu konudaki görüşmelerin ve çalışmaların daha yoğun olarak devam ettirilmesi gereklidir.

·         Merkezimiz Çocuk Üniversitesinin proje kapsamında yaptırdığı Çiftlikköy Kampüsü Park

·         Bahçeler yanındaki ahşap baraka ve çevresindeki geniş bir açık alan ile üniversitenin diğer birimlerini kullanarak hizmet sunmaktadır.

B- Zayıflıklar - Değerlendirme

·         Bütçesizlik

·         Yetersiz personel kadrosu

·         Kendimizi dış paydaşlara anlatmada yaşanan zorluklar

·         Döner sermaye kapsamındaki sınırlamalar

·         Bina ve fiziksel koşulların yetersizliği


PERFORMANS GÖSTERGELERİ

 

 

Gösterge

 

Açıklamalar

Değerlendirme Yılı İtibari İle Son Üç

Yılın Gösterge Değerleri

20..

20..

2024

 

Kurumsal Bilgiler

 

 

 

 

1. Eğitim + Araştırma Alanlarının Toplam Miktarı (m2)

31 Aralık İtibari İle merkeze bünyesindeki

(varsa) Eğitim+Araştırma Alanlarının Toplam

metrekaresi

 

 

30

2. Toplam Öğretim Elemanı Sayısı

31 Aralık itibari ile uyruğu fark etmeksizin öğretim üyesi dahil Toplam Öğretim Elemanı

sayısını ifade etmektedir.

 

 

3

3. Toplam İdari Personel Sayısı

 

 

 

0

A. Kalite Güvencesi Sistemi

 

 

 

 

1. Kalite kültürünü yaygınlaştırma amacıyla ilgili yılda biriminizde düzenlenen faaliyet (toplantı, çalıştay vb.) sayısı

1 Ocak-31 Aralık tarihleri arasında biriminizde

yapılan/düzenlenen toplantı çalıştay vb. faaliyet sayısını giriniz.

(birim kalite komisyonları tarafından yapılan

komisyon toplantıları hariç)

 

 

 

2

2. Birimin İç Paydaşları İle Kalite Süreçleri Kapsamında Gerçekleştirdiği Yıllık Geribildirim ve Değerlendirme

Toplantılarının Sayısı

İç paydaşlara yönelik (Öğrenci, İdari Personel, Akademik Personel vb.) yürüttüğü faaliyetlere ve uygulamalara ilişkin geribildirim ve

değerlendirme toplantı sayıları

 

 

1

3. Birimin Dış Paydaşları İle Kalite Süreçleri Kapsamında Gerçekleştirdiği Yıllık Geribildirim ve Değerlendirme

Toplantılarının Sayısı

Dış paydaşlara yönelik (Sektör, Tedarikçiler, Mezunlar, Bakanlıklar, Belediyeler gibi) yürüttüğü geribildirim ve değerlendirme toplantı sayıları

 

 

0

4. Akademik Personel Memnuniyeti (%)

 

 

 

 

5. İdari Personel Memnuniyet Oranı (%)

 

 

 

 

B. Araştırma ve Geliştirme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Tamamlanan dış destekli proje sayısı

01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında tamamlanan Dış Destekli (Kurum dışından

Ulusal veya uluslararası kuruluşlar tarafından desteklenen) proje sayısını ifade etmektedir.(

BAP ve varsa kurumun kendi içinde finanse

ettiği proje dışındaki TUBİTAK, SANTEZ, AB vb. proje sayılarını ifade etmektedir.)

Kanıt belge olarak değerlendirme yılı içerisinde tamamlanan dış destekli projelerin listesi,

birimin/bölümün web sayfası pano bölümünde oluşturulacak “2022 Yili Birim Ic Degerlendirme Raporu” klasörü içinde oluşturulacak “2022 Yili Birim Performans Gostergeleri Kanit Belgeleri” alt klasörü içine yüklenmeli ve gösterge değeri

olarak yazılan sayıya link olarak verilmelidir.

 

 

0

2. Tamamlanan Dış Destekli Projelerin

Toplam Bütçesi

 

 

 

0

C. Toplumsal Katkı

 

 

 

 

1. Birimin Kendi Yürüttüğü Sosyal Sorumluluk Projelerinin Sayısı

31 Aralık itibari ile ilgili yılda Bütçesi olan ya da

olmayan Birimin Kendi Yürüttüğü Sosyal

Sorumluluk Projelerinin Sayısını ifade

 

 

1


 

etmektedir.

Kanıt belge olarak proje detaylarının yer aldığı bir liste birimin/bölümün web sayfası pano bölümünde oluşturulacak “2022 Yili Birim Ic Degerlendirme Raporu” klasörü içinde oluşturulacak “2022 Yili Birim Performans Gostergeleri Kanit Belgeleri” alt klasörü içine yüklenmeli ve gösterge değeri olarak yazılan

sayıya link olarak verilmelidir.

 

 

 

2.  SEM, Hayat Boyu Öğrenme Merkezi vb.

Yıllık Eğitim Saati

Bu veriler Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından girilecektir.

Kanıt belge olarak, verilen eğitimlerin adı, tarihi, saati, belge durumu vb. detayları içeren bir tablo hazırlanmalı ve birimin web sayfası pano bölümünde oluşturulacak “2022 Yili Birim Ic Degerlendirme Raporu” klasörü içinde oluşturulacak “2022 Yili Birim Performans Gostergeleri Kanit Belgeleri” alt klasörü içine yüklenmeli ve gösterge değeri olarak yazılan

sayıya link olarak verilmelidir.

 

 

 

 

 

3. SEM, Hayat Boyu Öğrenme Merkezi vb. Yıllık Eğitim Alan Kişi Sayısı

 

 

 

 

 

D. Yönetim Sistemi

 

 

 

 

1. Merkezi Bütçe

Merkezi bütçeden gelen ve araştırma-

geliştirme kategorisindeki faaliyetlere ait

olmayan gelirler

 

 

0

 

2. Araştırma Gelirleri

Merkezi bütçe içinde gelen araştırma gelirleri, ulusal/uluslararası her türlü proje gelirleri, patent gelirleri, danışmanlık gelirleri vb.

 

 

0

 

 

3. Topluma Hizmet Gelirleri

Tıp, diş hekimliği vb. fakültelerin sağlık hizmeti geliri, mühendislik, mimarlık vb. fakültelerinin bilgi ve teknoloji transferi / projeler/ uygulamalar geliri, erişkin eğitimi/ yaşam boyu eğitim gelirleri, kira gelirleri, laboratuvar/deney/ölçüm vb gelirler

 

 

0

4. Bağışlar

Devlet dışı, şartlı veya şartsız olarak aktarılan bağışlar

 

 

0

5. Personel Giderleri

Personel giderleri (SGK giderleri dâhil)

 

 

0

6. Araştırma Giderleri

Araştırma  kategorisindeki  tüm  eylem  ve

etkinliklere ait giderler

 

 

0

 

7. Topluma Hizmet Giderleri

Topluma hizmet kategorisindeki tüm etkinliklere ait giderler: sürekli eğitim, bilgi ve teknoloji transferi, sosyal sorumluluk etkinlikleri vb.

 

 

0

 

8. Yönetim Giderleri

Tüketim mal ve malzeme alımları, yolluklar, hizmet alımları, küçük onarım (menkul ve gayrimenkul) vb.

 

 

0

9. Yatırım Giderleri

Taşınmaz, makine, teçhizat vb. giderler

 

 

0


KANIT BELGELER

 

·         A.1.1-1 Yönetişim modeli ve organizasyon şeması

 

 


·         A.1.1-2 Kurumun yönetim ve idari alanlarla ilgili politikasını ve stratejik amaçlarını uyguladığına dair uygulamalar/kanıtlar

 

                             

                             


·         A.1.2-1 Kalite güvencesi kültürünü geliştirmek üzere yapılan planlamalar ve uygulamalar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

•         A.1.3-1 Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirliğe ilişkin uygulama örnekleri

 

 


A.1.3-2 İç ve dış paydaşların kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlikle ilgili memnuniyeti ve geri bildirimleri

 


·         A.2.1-1 Stratejik hedeflerin gerçekleştirilmesine katkı sağlayan Birim/Bölüm faaliyetleri ve performans sonuçları

 

 


A.3.1-1 Çalışan (akademik ve idari) memnuniyeti anketleri, uygulama sistematiği ve anket sonuçları

 

 

 


·         A.3.1-2 İnsan kaynakları politikası ve hedefleri ve bunlara ilişkin birimde yapılan uygulamalar (Yetkinlik, işe alınma, hizmet içi eğitim, teşvik ve ödüllendirme vb.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A.4.1. Karar alma süreçlerinde paydaş katılımının sağlandığını gösteren belgeler

 

                   

 

 

 

 

 

 

·         Birim/ Bölüm faaliyetlerinin ve hedeflerinin Üniversite’nin Uluslararasılaşma politikasının

gerçekleştirilmesine katkısı

 

 

 

 

 

C.2.1. Toplumsal katkı hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını izlemek üzere oluşturulan mekanizmalar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                   

  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Adres:
    Mersin Üniversitesi Çiftlikköy Yerleşkesi 33000, Yenişehir / MERSİN
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 324 361 00 01 / 11141
  • Birim Sekreterlik Faks:
    +90 324 361 00 93
  • Birim Sekreterlik e-mail: cemer@mersin.edu.tr