Kalite
2024 Yılı
BİRİM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU
ÇOCUK EĞİTİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Çiftlikköy Yerleşkesi
Mersin
30 / 12 / 2024
İçindekiler
BİRİM HAKKINDA BİLGİLER
1. Tarihsel Gelişimi
Mersin Üniversitesi Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (CEMER), 28 Temmuz 2015 tarih ve 29428 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Mersin Üniversitesi Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği ile faaliyete başlamıştır. Bu yönetmeliğin yanı sıra Araştırma ve Uygulama Merkezi olarak yükseköğretim kurumlarıyla ilgili mevzuatlarla görev, yetki ve sorumluluklarımız belirlenmiştir. Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (CEMER), bilimsel yaklaşımlar kullanılarak çocukları yetenek alanlarını geliştirmek; birleştiren, üreten, sorun çözen bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak; kültür, sanat, spor alanlarındaki farkındalıklarını arttırmak; doğa ve çevre bilinci oluşturmak amacıyla kurulmuştur. Bu amaçla yürütülen faaliyetler her yıl yıllık çalışma program taslağı ve tahmini bütçe önerisi hazırlanarak yönetim kurulu kararıyla Rektörlük onayına sunulduktan sonra yürütülmektedir.
Merkezimizde çocukların üniversite ortamında genel bilgi ve birikimlerini artırmak, böylece bilimin, sanatın ve kültürün topluma yayılmasına ve bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemleriyle erken yaşta tanışan kuşakların yetişmesine katkıda bulunmak; okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim çağındaki bireylerin çağımızın çok yönlü insanı olarak yetişmelerine katkı sağlamak amacı ile çeşitli alanlarda eğitim programları, bilim ve doğa kampları, sergiler, bilim okulları ve uygulamalı öğrenme etkinlikleri düzenlemek; akademik çerçevede bilim, sanat, spor ve kültür alanlarında uygulama ortamları yaratarak, çocukların etkileşimli olarak çalışma alışkanlıklarının oluşmasını sağlamak, herhangi bir alanda bilgi sahibi olmak isteyen hedef kitleye bu bilgiyi sağlamak; çocukların erken yaşlarda üniversite ortamı ile tanışmalarını sağlayarak üniversite okumaya olan ilgi ve heyecanlarını artırmak ve hedefler oluşturmasında rehber olmak; öğrencilerin meslek tercihinde bulunurken yapacakları hataların önceden giderilmesi ve bu yolla oluşabilecek kaynak dağılımı ve emek piyasası problemlerinin ortadan kaldırılmasına katkı sağlamak; okul öncesi ve ilköğretimde sürdürülebilir eğitimi yaygınlaştırmak; toplumun bilimsel bilgiye erişilebilirliğini artırmak; üniversitenin çocuklarla çalışmalar yapması yoluyla toplumla ilgili sorumluluklarını yerine getirmesine ve toplumla daha iç içe olmasına yardımcı olmak; çocuklarda bilim, sanat ve spor eğitimi ve etkinlikleri yolu ile üniversite kültürünün oluşturulmasını sağlamak; çocukların, ailelerin ve eğitmenlerin üniversite ortamında yeni eğitim modellerini tanımalarını sağlamak; herhangi bir nedenle bilim, sanat, spor ve kültür alanlarında eğitim alma şansına sahip olamayan çocukların, diğer bireylerle aynı ortamda eğitim almalarını sağlamak, eğitim-öğretim sürecini destekleyecek yazılı ve elektronik yayınlar hazırlamak; üniversite imkânlarının merkezin faaliyetleri kapsamında değerlendirilmesini sağlamak, bilimsel, sanatsal, sportif ve kültürel nitelikli her türlü ulusal ve uluslararası düzeyde faaliyetler düzenlemek, yayın ve yayım etkinliklerinde bulunmak; ulusal ve uluslararası düzeyde projeler yazmak, yürütmek ve çocuk faaliyetleri kapsamında yapılan organizasyonlarda işbirliği yapmak; yapılacak eğitim-öğretim faaliyetleri ile ilgili olarak akademisyenlerin bilimsel uygulama ve araştırma yapmasına imkân sağlamak; hedef kitlenin eğitimi amacı ile yeni etkinlikler geliştirmek, bunların değerlendirilmesini yapmak ve uygulamaları yerel, ulusal ve uluslararası çapta paylaşıma sunmak; hedef kitlenin eğitimi ile ilgili stratejiler geliştirmek, bu alandaki mevcut uygulamaları değerlendirmek ve yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde güncel yöntemler geliştirilmesine katkı sunmak; bilim, kültür ve sanattaki yenilikleri ve birikimleri, eğitim-öğretim müfredatlarıyla ilişkilendirerek çocuklar, öğretmenler ve ailelerle paylaşmak ve merkezin programlarına katılan çocuk ve gençlere katılım belgesi vermek gibi faaliyetler yürütülmektedir.
Merkezimiz tarafından çeşitli konferanslar, paneller ve eğitimler yürütülmektedir. Kariyer Günleri kapsamında öğrencilere yönelik paneller düzenlenmektedir. Ayrıca çocuk eğitimi ile ilgili olarak iç ve dış paydaşlarla çeşitli projeler yürütülmektedir.
2. Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri Misyon
Sahip olduğu yüksek nitelikli akademik programlarla evrensel değerler içinde eğitim-öğretim faaliyetleri yaparak, bilgi ve birikimlerini tüm insanlık yararına kullanan, modern, yaratıcı, pozitif ve eleştirel düşünebilen, doğaya duyarlı, kültür değerlerinin farkında, Türkiye Cumhuriyeti’nin temel ilkelerine bağlı, katılımcı, üretken ve ülkesini tüm dünyada temsil edecek üstün nitelikli bireyler yetiştirip, bilimsel çalışma ve araştırmalarla ürettiklerini toplum yararına sunup, bölgesel ve ulusal alanda gelişme ve sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlamaktır.
Vizyon
Ulusal ve uluslararası düzeyde vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi, teknoloji ve sanat ile öğrencilerini, mezunlarını, çalışanlarını ve toplumu yaşam boyu öğrenmeyle bütünleştiren, kalite odaklı, toplum değerlerine duyarlı, engelsiz ve uluslararası tanınırlığa sahip bir üniversite olmaktır.
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE
A.1. Misyon ve Stratejik Amaçlar
Değerlendirme yılı itibariyle kurumun stratejik hedeflerine katkı sağlamaya yönelik birim tarafından belirlenen ve Faaliyet Bilgi Sistemine girişi yapılan faaliyetlerin gerçekleşme durumları ile birim kalite hedefleri ve bu hedeflerin gerçekleşme düzeyleri belirtilmelidir. Bu bölümde ayrıca, gerçekleştirilemeyen faaliyetlerin ve hedefleri gerçekleştirilememe sebepleri de belirtilmelidir.
A.1.1. Yönetim modeli ve idari yapı
Olgunluk düzeyi
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
☐ | ☐ | ☐ | ☒ | ☐ |
Birimde, Kurumun | Birimde, Kurumun | Yönetim modeli ve | Yönetim ve organizasyonel | İçselleştirilmiş, |
misyonuyla uyumlu ve | misyon ve stratejik | organizasyonel | yapılanmasına ilişkin | sistematik, sürdürülebilir |
stratejik hedeflerini | hedeflerine ulaşmasını | yapılanması birim ve | uygulamaları izlenmekte | ve örnek gösterilebilir |
gerçekleştirmeyi | güvence altına alan ve | alanların genelini | ve iyileştirilmektedir. | uygulamalar |
sağlayacak bir yönetim | süreçleriyle uyumlu | kapsayacak şekilde faaliyet |
| bulunmaktadır. |
modeli ve | yönetim modeli ve idari | göstermektedir. |
|
|
organizasyonel | yapılanması |
|
|
|
yapılanması | belirlenmiştir. |
|
|
|
bulunmamaktadır. |
|
|
|
|
Örnek Kanıtlar:
· Yönetişim modeli ve organizasyon şeması
· Kurumun yönetim ve idari alanlarla ilgili politikasını ve stratejik amaçlarını uyguladığına dair uygulamalar/kanıtlar
A.1.2. İç kalite güvencesi mekanizmaları
(PUKÖ - Planla, Uygula, Kontrol Et, Önlem Al - çevrimleri, takvim, birimlerin yapısı)
Olgunluk düzeyi
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
☐ | ☐ | ☒ | ☐ | ☐ |
Kurumda/Birimde | Kurumda/Birimde | Kurumun geneline yayılmış, | Liderlik uygulamaları ve bu | İçselleştirilmiş, |
kalite güvencesi | liderlerin kalite | kalite güvencesi sistemi ve | uygulamaların kalite | sistematik, sürdürülebilir |
sisteminin yönetilmesi | güvencesi sisteminin | kültürünün gelişimini | güvencesi sistemi ve | ve örnek gösterilebilir |
ve kalite kültürünün | yönetimi ve | destekleyen etkin liderlik | kültürünün gelişimine | uygulamalar |
içselleştirilmesini | kültürünün | uygulamaları bulunmaktadır. | katkısı izlenmekte ve bağlı | bulunmaktadır. |
destekleyen etkin bir | içselleştirilmesi |
| iyileştirmeler |
|
liderlik yaklaşımı | konusunda sahipliği ve |
| gerçekleştirilmektedir. |
|
bulunmamaktadır. | Motivasyonu bulunmaktadır. |
|
|
|
Örnek Kanıtlar:
· Kalite güvencesi kültürünü geliştirmek üzere yapılan planlamalar ve uygulamalar
A.1.3. Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik
Olgunluk düzeyi
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
☐ | ☐ | ☐ | ☒ | ☐ |
Kurumda/Birimde | Kurumda/Birimde şeffaflık | Birim, kurumun tanımlı | Birimde, kurumun | İçselleştirilmiş, |
kamuoyunu | ve hesap verebilirlik | süreçleri doğrultusunda | kamuoyunu bilgilendirme | sistematik, |
bilgilendirmek ve | ilkeleri doğrultusunda | kamuoyunu | ve hesap verebilirlik | sürdürülebilir ve örnek |
hesap verebilirliği | kamuoyunu bilgilendirmek | bilgilendirme ve hesap | mekanizmaları izlenmekte | gösterilebilir |
gerçekleştirmek üzere | üzere tanımlı süreçler | verebilirlik | ve paydaş görüşleri | uygulamalar |
mekanizmalar | bulunmaktadır. | mekanizmalarını | doğrultusunda | bulunmaktadır. |
bulunmamaktadır. |
| işletmektedir. | iyileştirilmektedir. |
|
Örnek Kanıtlar:
• Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirliğe ilişkin uygulama örnekleri
• İç ve dış paydaşların kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlikle ilgili memnuniyeti ve geri bildirimleri
A.2. Misyon ve Stratejik Amaçlar
Bu başlık altında değerlendirme yılı itibariyle kurumun stratejik hedeflerine katkı sağlamaya yönelik birim tarafından belirlenen ve Faaliyet Bilgi Sistemine girişi yapılan faaliyetlerin gerçekleşme durumları ile birim kalite hedefleri ve bu hedeflerin gerçekleşme düzeyleri belirtilmelidir. Bu bölümde ayrıca, gerçekleştirilemeyen faaliyetlerin ve hedefleri gerçekleştirilememe sebepleri de belirtilmelidir.
A.2.1. Misyon, vizyon, politikalar, stratejik amaçlar ve hedefler
Olgunluk düzeyi
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
☐ | ☐ | ☐ | x | ☐ |
Kurumda, | Kurumda, | Kurumun genelinde misyon, | Misyon, vizyon ve | İçselleştirilmiş, |
Birimde/Bölümde, | Birimde/Bölümde, | vizyon ve politikalarla | politikalar doğrultusunda | sistematik, sürdürülebilir |
tanımlanmış misyon, | tanımlanmış misyon, | uyumlu uygulamalar | gerçekleştirilen | ve örnek gösterilebilir |
vizyon ve politikalar | vizyon ve politikalar | bulunmaktadır. | uygulamalar izlenmekte ve | uygulamalar |
bulunmamaktadır. | bulunmaktadır. |
| paydaşlarla birlikte | bulunmaktadır. |
|
|
| değerlendirilerek önlemler |
|
|
|
| alınmaktadır |
|
Örnek Kanıtlar:
· Stratejik hedeflerin gerçekleştirilmesine katkı sağlayan Birim/Bölüm faaliyetleri ve performans sonuçları
A.3. Yönetim Sistemleri
Kurum/birim, stratejik hedeflerine ulaşmayı nitelik ve nicelik olarak güvence altına almak amacıyla mali, beşerî ve bilgi kaynakları ile süreçlerini yönetmek üzere sahip olunan sistem(ler) hakkında bilgi verilmelidir.
A.3.1. İnsan kaynakları yönetimi
Olgunluk düzeyi
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
☐ | ☐ | ☐ | ☒ | ☐ |
Kurumda/Birimde | Kurumda/Birimde insan | Birimde, Kurumun | Birimde, kurumun İnsan | İçselleştirilmiş, sistematik, |
insan kaynakları | kaynakları yönetimine | genelinde insan | kaynakları yönetimi | sürdürülebilir ve örnek |
yönetimine ilişkin | ilişkin olarak stratejik | kaynakları yönetimine | süreçleri izlenmekte ve | gösterilebilir uygulamalar |
tanımlı süreçler | hedefler ile uyumlu | ilişkin uygulamalar | iyileştirilmektedir. | bulunmaktadır. |
bulunmamaktadır. | tanımlı süreçler | tanımlı süreçlere uygun |
|
|
| bulunmaktadır. | biçimde yürütülmektedir. |
|
|
Örnek Kanıtlar:
· İnsan kaynakları politikası ve hedefleri ve bunlara ilişkin birimde yapılan uygulamalar (Yetkinlik, işe alınma, hizmet içi eğitim, teşvik ve ödüllendirme vb.)
· Çalışan (akademik ve idari) memnuniyeti anketleri, uygulama sistematiği ve anket sonuçları
A.3.2. Finansal kaynakların yönetimi
Olgunluk düzeyi
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
☐ | ☐ | x☐ | ☐ | ☐ |
Kurumda/Birimde | Kurumda/Birimde | Birimde, kurumun | Birimde, kurumun | İçselleştirilmiş, sistematik, |
finansal kaynakların | finansal kaynakların | genelinde finansal | finansal kaynakların | sürdürülebilir ve örnek |
yönetimine ilişkin | yönetimine ilişkin | kaynakların yönetime ilişkin | yönetimi süreçleri | gösterilebilir uygulamalar |
tanımlı süreçler | olarak stratejik hedefler | uygulamalar tanımlı | izlenmekte ve | bulunmaktadır. |
bulunmamaktadır. | ile uyumlu tanımlı | süreçlere uygun biçimde | iyileştirilmektedir. |
|
| süreçler bulunmaktadır. | yürütülmektedir. |
|
|
Kanıtlar:
· Finansal kaynakların yönetimine ilişkin tanımlı süreçler ve uygulamalar (Kaynak dağılımı, kaynakların etkin ve verimli kullanılması, kaynak çeşitliliği)
A.3.3. Süreç yönetimi
Olgunluk düzeyi
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
☐ | ☐ | ☐ | ☒ | ☐ |
Kurumda eğitim ve | Kurumda eğitim ve | Kurumun genelinde | Kurumda süreç yönetimi | İçselleştirilmiş, |
öğretim, araştırma ve | öğretim, araştırma ve | tanımlı süreçler | mekanizmaları izlenmekte | sistematik, sürdürülebilir |
geliştirme, toplumsal | geliştirme, toplumsal | yönetilmektedir. | ve ilgili paydaşlarla | ve örnek gösterilebilir |
katkı ve yönetim | katkı ve yönetim sistemi |
| değerlendirilerek | uygulamalar |
sistemine ilişkin | süreç ve alt süreçleri |
| iyileştirilmektedir. | bulunmaktadır. |
süreçler | tanımlanmıştır. |
|
|
|
tanımlanmamıştır. |
|
|
|
|
Örnek Kanıtlar:
· Süreç yönetimi modeli ve uygulamaları, ilgili sistemler, yönetim mekanizmaları (Uzaktan eğitim dahil)
(Kanıt belge olarak Süreç Faaliyet Planlaması MEÜ.KY.PL-003 ve Süreç Faaliyet İzleme Formu MEÜ.KY.FR- 048 kullanılabilir)
· Paydaş katılımına ilişkin kanıtlar
A.4. Paydaş Katılımı
Bu başlık altında, kurumun/birimin iç ve dış paydaşlarının karar alma, yönetişim ve iyileştirme süreçlerine katılımını ve alınan geri bildirimlerin yönetsel süreçlerde kullanılmasını sağlayan sistemler/mekanizmalar hakkında bilgi verilmelidir.
A.4.1. İç ve dış paydaş katılımı
Olgunluk düzeyi
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
☐ | ☐ | ☒ | ☐ | ☐ |
İç kalite güvencesi | Kurumda/birimde kalite | Tüm süreçlerdeki | Paydaş katılım | İçselleştirilmiş, |
sistemine paydaş | güvencesi, eğitim ve | PUKÖ katmanlarına | mekanizmalarının | sistematik, |
katılımını sağlayacak | öğretim, araştırma ve | paydaş katılımını | işleyişi izlenmekte ve | sürdürülebilir ve |
mekanizmalar | geliştirme, toplumsal katkı, | sağlamak üzere | bağlı iyileştirmeler | örnek gösterilebilir |
bulunmamaktadır. | yönetim sistemi ve | Kurumun geneline | gerçekleştirilmektedir. | uygulamalar |
| uluslararasılaşma | yayılmış mekanizmalar |
| bulunmaktadır. |
| süreçlerinin PUKÖ | bulunmaktadır. |
|
|
| katmanlarına paydaş |
|
|
|
| katılımını sağlamak için |
|
|
|
| planlamalar bulunmaktadır. |
|
|
|
Örnek Kanıtlar:
· Paydaş görüşlerinin alınması sürecinde kullanılan veri toplama araçları ve yöntemi (Anketler, odak grup toplantıları, çalıştaylar, bilgi yönetim sistemi vb.)/ Karar alma süreçlerinde paydaş katılımının sağlandığını gösteren belgeler
A.5. Uluslararasılaşma
Üniversitenin uluslararasılaşma stratejisi ve hedefleri doğrultusunda birimde/bölümde yürütülen, periyodik olarak izlenen ve iyileştirilen faaliyetler hakkında bilgi verilmelidir.
A.5.1. Uluslararasılaşma performansı
Olgunluk düzeyi
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
☐ | ☒ | ☐ | ☐ | ☐ |
Birimde/Bölümde | Birimde/Bölümde kurumun | Birimde/Bölümde | Birimde/Bölümde | İçselleştirilmiş, |
uluslararasılaşma | uluslararasılaşma | uluslararasılaşma | uluslararasılaşma | sistematik, sürdürülebilir |
faaliyeti | politikasıyla uyumlu | faaliyetleri | faaliyetleri izlenmekte | ve örnek gösterilebilir |
bulunmamaktadır. | faaliyetlere yönelik | bulunmaktadır. | ve iyileştirilmektedir. | uygulamalar |
| planlamalar bulunmaktadır. |
|
| bulunmaktadır. |
Örnek Kanıtlar:
· Birim/ Bölüm faaliyetlerinin ve hedeflerinin Üniversite’nin Uluslararasılaşma politikasının
gerçekleştirilmesine katkısı (Bir matris üzerinde, bölüm faaliyet ve hedeflerinin politikayı oluşturan unsurlarla eşleştirilmesi gösterilebilir.) (Üniversitenin Uluslararasılaşma Politikasına Üniversite’nin web sayfası Üniversitemiz/Politikalar bölümünden ulaşılabilir.)
B. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME
B.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları
Kurumun stratejik planı çerçevesinde belirlenen akademik öncelikler ile yerel, bölgesel ve ulusal kalkınma hedefleriyle uyumlu, değer üretebilen ve toplumsal faydaya dönüştürülebilen araştırma ve geliştirme faaliyetler ile bu faaliyetler için oluşturulan uygun fiziki altyapı ve mali kaynaklar hakkında bilgi verilmeli, kaynakların etkin bir şekilde nasıl kullanıldığı açıklanmalıdır.
B.1.1. İç ve dış kaynaklar
Olgunluk düzeyi
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
☐ | ☐ | ☐x | ☐ | ☐ |
Araştırma ve | Araştırma ve geliştirme | Araştırma ve geliştirme | Araştırma kaynaklarının | İçselleştirilmiş, sistematik, |
geliştirme | faaliyetlerini | kaynakları, araştırma | yeterliliği ve çeşitliliği | sürdürülebilir ve örnek |
faaliyetlerini | sürdürebilmek için | stratejisi ve birimler arası | izlenmekte ve | gösterilebilir uygulamalar |
sürdürebilmesi için | uygun nitelik ve nicelikte | denge gözetilerek | iyileştirilmektedir. | bulunmaktadır. |
yeterli kaynak | fiziki, teknik ve mali | yönetilmektedir. |
|
|
bulunmamaktadır. | kaynakların |
|
|
|
| oluşturulmasına yönelik |
|
|
|
| planlar bulunmaktadır. |
|
|
|
Örnek Kanıtlar:
B.2 Araştırma Yetkinliği, İş Birlikleri ve Destekler
Öğretim elemanları ve araştırmacıların bilimsel araştırma ve sanat yetkinliğini sürdürmek ve iyileştirmek için sunulan olanaklar (eğitim, iş birlikleri, destekler vb.) açıklanmalıdır.
B.2.1. Araştırma yetkinlikleri ve gelişimi
Olgunluk düzeyi
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
☐ | ☐x | ☐ | ☐ | ☐ |
Öğretim elemanlarının | Öğretim elemanlarının | Öğretim elemanlarının | Öğretim elemanlarının | İçselleştirilmiş, |
araştırma yetkinliğinin | araştırma yetkinliğinin | araştırma yetkinliğinin | araştırma yetkinliğinin | sistematik, sürdürülebilir |
geliştirilmesine yönelik | geliştirilmesine yönelik | geliştirilmesine yönelik | geliştirilmesine yönelik | ve örnek gösterilebilir |
mekanizmalar | planlar bulunmaktadır. | uygulamalar | uygulamalar izlenmekte ve | uygulamalar |
bulunmamaktadır. |
| yürütülmektedir. | izlem sonuçları öğretim | bulunmaktadır. |
|
|
| elemanları ile birlikte |
|
|
|
| değerlendirilerek önlemler |
|
|
|
| alınmaktadır. |
|
Örnek Kanıtlar:
B.3. Araştırma Performansı
Araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin verilere dayalı ve periyodik olarak ölçülmesi, değerlendirmesi ve sonuçlarının yayımlanmasına ilişkin uygulamalar ile araştırma ve geliştirme performansının periyodik olarak gözden geçirilmesi ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla ilgili açıklama yapılmalıdır.
B.3.1. Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
Olgunluk düzeyi
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
☐ | ☐x | ☐ | ☐ | ☐ |
Kurumda/birimde/ | Kurumda/birimde/ bölümde | Araştırma | Araştırma performansı | İçselleştirilmiş, |
bölümde araştırma | araştırma performansının | performansının | izlenmekte ve ilgili | sistematik, sürdürülebilir |
performansının | izlenmesine ve | izlenmesine ve | paydaşlarla | ve örnek gösterilebilir |
izlenmesine ve | değerlendirmesine yönelik | değerlendirmesine | değerlendirilerek | uygulamalar |
değerlendirmesine | ilke, kural ve göstergeler | yönelik ilke, kural ve | iyileştirilmektedir. | bulunmaktadır. |
yönelik mekanizmalar | bulunmaktadır. | göstergeler |
|
|
bulunmamaktadır. |
| bulunmaktadır. |
|
|
Örnek Kanıtlar:
C. TOPLUMSAL KATKI
C.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları
Toplumsal katkı faaliyetlerini stratejik amaçlar ve hedefler doğrultusunda nasıl yönetildiği ve bu faaliyetler için oluşturulan uygun fiziki altyapı ve mali kaynaklar hakkında bilgi verilmeli, kaynakların etkin bir şekilde nasıl kullanıldığı açıklanmalıdır.
C. 1.1. Kaynaklar
Olgunluk düzeyi
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
☐ | ☐ | ☐ | ☐x | ☐ |
Toplumsal katkı | Toplumsal katkı | Toplumsal katkı | Toplumsal katkı | İçselleştirilmiş, sistematik, |
faaliyetlerinin | faaliyetlerini | kaynakları toplumsal | kaynaklarının yeterliliği ve | sürdürülebilir ve örnek |
sürdürülebilmesi için | sürdürebilmek için | katkı stratejisi ve | çeşitliliği izlenmekte ve | gösterilebilir uygulamalar |
yeterli kaynak | uygun nitelik ve nicelikte | birimler/bölümler arası | iyileştirilmektedir. | bulunmaktadır. |
bulunmamaktadır. | fiziki, teknik ve mali | denge gözetilerek |
|
|
| kaynakların | yönetilmektedir. |
|
|
| oluşturulmasına yönelik |
|
|
|
| planlar bulunmaktadır. |
|
|
|
Örnek Kanıtlar:
C.2. Toplumsal Katkı Performansı
Kurumun toplumsal katkı stratejisi ve hedeflerine katkı sağlamak üzere birim tarafından yürütülen faaliyetlerin periyodik olarak izlenmesi ve iyileştirme faaliyetleri hakkında bilgi verilmelidir.
C.2.1. Toplumsal katkı performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
Olgunluk düzeyi
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
☐ | ☐ | ☐x | ☐ | ☐ |
Toplumsal katkı | Toplumsal katkı | Toplumsal katkı | Toplumsal katkı | İçselleştirilmiş, sistematik, |
performansının | performansının | performansının | performansı izlenmekte | sürdürülebilir ve örnek |
izlenmesine ve | izlenmesine ve | izlenmesine ve | ve ilgili paydaşlarla | gösterilebilir uygulamalar |
iyileştirilmesine yönelik | değerlendirmesine | iyileştirilmesine yönelik | değerlendirilerek | bulunmaktadır. |
mekanizmalar | yönelik ilke, kural ve | oluşturulan mekanizmalar | iyileştirilmektedir. |
|
bulunmamaktadır. | göstergeler | kullanılmaktadır. |
|
|
| bulunmaktadır. |
|
|
|
Örnek Kanıtlar:
· Toplumsal katkı hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını izlemek üzere oluşturulan mekanizmalar
SONUÇ VE DEĞERLENDİRME
Bu başlık altında, birimin güçlü yönleri ile iyileşmeye açık yönlerinin Liderlik, Yönetim ve Kalite,
Araştırma ve Geliştirme ve Toplumsal Katkı başlıkları altında özet bilgiler sunulmalıdır.
Birim ve bünyesindeki programlar, daha önce bir dış değerlendirme sürecinden geçmiş ve birime/programa sunulmuş bir Geri Bildirim Raporu varsa bu raporda belirtilen gelişmeye açık yönlerin giderilmesi için alınan önlemler, gerçekleştirilen faaliyetler sonucunda sağlanan iyileştirmeler ve ilerleme kaydedilemeyen noktaların neler olduğu açıkça sunulmalı ve mevcut durum değerlendirmesi ayrıntılı olarak verilmelidir.
A- Üstünlükler – Değerlendirme
· Üniversitemiz pek çok alanda (kişisel ve mesleki gelişim, mevzuat, Teknik, vb.) eğitim
yapabilecek kapasiteye sahiptir.
· İlimizdeki kurum ve kuruluşlarla yapılan görüşmeler sonucunda istenilen eğitimler gerçekleştirildi. Bu eğitimler sonucunda dönütler değerlendirildi ve başarı sağlandığı görüldü. Bu bağlamda merkezin faaliyet alanlarını uygulamaya yönelik çalışmalara dönüştürecek düzeyde olduğunu söylemek mümkündür.
· Mersin Üniversitesi’nin Mersin kentinde bulunan kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarıyla iletişimini artırmasına katkıda bulunma çalışmaları sürmektedir. Bu konudaki görüşmelerin ve çalışmaların daha yoğun olarak devam ettirilmesi gereklidir.
· Merkezimiz Çocuk Üniversitesinin proje kapsamında yaptırdığı Çiftlikköy Kampüsü Park
· Bahçeler yanındaki ahşap baraka ve çevresindeki geniş bir açık alan ile üniversitenin diğer birimlerini kullanarak hizmet sunmaktadır.
B- Zayıflıklar - Değerlendirme
· Bütçesizlik
· Yetersiz personel kadrosu
· Kendimizi dış paydaşlara anlatmada yaşanan zorluklar
· Döner sermaye kapsamındaki sınırlamalar
· Bina ve fiziksel koşulların yetersizliği
PERFORMANS GÖSTERGELERİ
Gösterge |
Açıklamalar | Değerlendirme Yılı İtibari İle Son Üç Yılın Gösterge Değerleri | ||
20.. | 20.. | 2024 | ||
| ||||
Kurumsal Bilgiler |
|
|
|
|
1. Eğitim + Araştırma Alanlarının Toplam Miktarı (m2) | 31 Aralık İtibari İle merkeze bünyesindeki (varsa) Eğitim+Araştırma Alanlarının Toplam metrekaresi |
|
| 30 |
2. Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | 31 Aralık itibari ile uyruğu fark etmeksizin öğretim üyesi dahil Toplam Öğretim Elemanı sayısını ifade etmektedir. |
|
| 3 |
3. Toplam İdari Personel Sayısı |
|
|
| 0 |
A. Kalite Güvencesi Sistemi |
|
|
|
|
1. Kalite kültürünü yaygınlaştırma amacıyla ilgili yılda biriminizde düzenlenen faaliyet (toplantı, çalıştay vb.) sayısı | 1 Ocak-31 Aralık tarihleri arasında biriminizde yapılan/düzenlenen toplantı çalıştay vb. faaliyet sayısını giriniz. (birim kalite komisyonları tarafından yapılan komisyon toplantıları hariç) |
|
|
2 |
2. Birimin İç Paydaşları İle Kalite Süreçleri Kapsamında Gerçekleştirdiği Yıllık Geribildirim ve Değerlendirme Toplantılarının Sayısı | İç paydaşlara yönelik (Öğrenci, İdari Personel, Akademik Personel vb.) yürüttüğü faaliyetlere ve uygulamalara ilişkin geribildirim ve değerlendirme toplantı sayıları |
|
| 1 |
3. Birimin Dış Paydaşları İle Kalite Süreçleri Kapsamında Gerçekleştirdiği Yıllık Geribildirim ve Değerlendirme Toplantılarının Sayısı | Dış paydaşlara yönelik (Sektör, Tedarikçiler, Mezunlar, Bakanlıklar, Belediyeler gibi) yürüttüğü geribildirim ve değerlendirme toplantı sayıları |
|
| 0 |
4. Akademik Personel Memnuniyeti (%) |
|
|
|
|
5. İdari Personel Memnuniyet Oranı (%) |
|
|
|
|
B. Araştırma ve Geliştirme |
|
|
|
|
1. Tamamlanan dış destekli proje sayısı | 01 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında tamamlanan Dış Destekli (Kurum dışından Ulusal veya uluslararası kuruluşlar tarafından desteklenen) proje sayısını ifade etmektedir.( BAP ve varsa kurumun kendi içinde finanse ettiği proje dışındaki TUBİTAK, SANTEZ, AB vb. proje sayılarını ifade etmektedir.) Kanıt belge olarak değerlendirme yılı içerisinde tamamlanan dış destekli projelerin listesi, birimin/bölümün web sayfası pano bölümünde oluşturulacak “2022 Yili Birim Ic Degerlendirme Raporu” klasörü içinde oluşturulacak “2022 Yili Birim Performans Gostergeleri Kanit Belgeleri” alt klasörü içine yüklenmeli ve gösterge değeri olarak yazılan sayıya link olarak verilmelidir. |
|
| 0 |
2. Tamamlanan Dış Destekli Projelerin Toplam Bütçesi |
|
|
| 0 |
C. Toplumsal Katkı |
|
|
|
|
1. Birimin Kendi Yürüttüğü Sosyal Sorumluluk Projelerinin Sayısı | 31 Aralık itibari ile ilgili yılda Bütçesi olan ya da olmayan Birimin Kendi Yürüttüğü Sosyal Sorumluluk Projelerinin Sayısını ifade |
|
| 1 |
| etmektedir. Kanıt belge olarak proje detaylarının yer aldığı bir liste birimin/bölümün web sayfası pano bölümünde oluşturulacak “2022 Yili Birim Ic Degerlendirme Raporu” klasörü içinde oluşturulacak “2022 Yili Birim Performans Gostergeleri Kanit Belgeleri” alt klasörü içine yüklenmeli ve gösterge değeri olarak yazılan sayıya link olarak verilmelidir. |
|
|
|
2. SEM, Hayat Boyu Öğrenme Merkezi vb. Yıllık Eğitim Saati | Bu veriler Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından girilecektir. Kanıt belge olarak, verilen eğitimlerin adı, tarihi, saati, belge durumu vb. detayları içeren bir tablo hazırlanmalı ve birimin web sayfası pano bölümünde oluşturulacak “2022 Yili Birim Ic Degerlendirme Raporu” klasörü içinde oluşturulacak “2022 Yili Birim Performans Gostergeleri Kanit Belgeleri” alt klasörü içine yüklenmeli ve gösterge değeri olarak yazılan sayıya link olarak verilmelidir. |
|
|
|
3. SEM, Hayat Boyu Öğrenme Merkezi vb. Yıllık Eğitim Alan Kişi Sayısı |
|
|
| |
D. Yönetim Sistemi |
|
|
|
|
1. Merkezi Bütçe | Merkezi bütçeden gelen ve araştırma- geliştirme kategorisindeki faaliyetlere ait olmayan gelirler |
|
| 0 |
2. Araştırma Gelirleri | Merkezi bütçe içinde gelen araştırma gelirleri, ulusal/uluslararası her türlü proje gelirleri, patent gelirleri, danışmanlık gelirleri vb. |
|
| 0 |
3. Topluma Hizmet Gelirleri | Tıp, diş hekimliği vb. fakültelerin sağlık hizmeti geliri, mühendislik, mimarlık vb. fakültelerinin bilgi ve teknoloji transferi / projeler/ uygulamalar geliri, erişkin eğitimi/ yaşam boyu eğitim gelirleri, kira gelirleri, laboratuvar/deney/ölçüm vb gelirler |
|
| 0 |
4. Bağışlar | Devlet dışı, şartlı veya şartsız olarak aktarılan bağışlar |
|
| 0 |
5. Personel Giderleri | Personel giderleri (SGK giderleri dâhil) |
|
| 0 |
6. Araştırma Giderleri | Araştırma kategorisindeki tüm eylem ve etkinliklere ait giderler |
|
| 0 |
7. Topluma Hizmet Giderleri | Topluma hizmet kategorisindeki tüm etkinliklere ait giderler: sürekli eğitim, bilgi ve teknoloji transferi, sosyal sorumluluk etkinlikleri vb. |
|
| 0 |
8. Yönetim Giderleri | Tüketim mal ve malzeme alımları, yolluklar, hizmet alımları, küçük onarım (menkul ve gayrimenkul) vb. |
|
| 0 |
9. Yatırım Giderleri | Taşınmaz, makine, teçhizat vb. giderler |
|
| 0 |
KANIT BELGELER
· A.1.1-1 Yönetişim modeli ve organizasyon şeması
· A.1.1-2 Kurumun yönetim ve idari alanlarla ilgili politikasını ve stratejik amaçlarını uyguladığına dair uygulamalar/kanıtlar
· A.1.2-1 Kalite güvencesi kültürünü geliştirmek üzere yapılan planlamalar ve uygulamalar
• A.1.3-1 Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirliğe ilişkin uygulama örnekleri
A.1.3-2 İç ve dış paydaşların kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlikle ilgili memnuniyeti ve geri bildirimleri
· A.2.1-1 Stratejik hedeflerin gerçekleştirilmesine katkı sağlayan Birim/Bölüm faaliyetleri ve performans sonuçları
A.3.1-1 Çalışan (akademik ve idari) memnuniyeti anketleri, uygulama sistematiği ve anket sonuçları
· A.3.1-2 İnsan kaynakları politikası ve hedefleri ve bunlara ilişkin birimde yapılan uygulamalar (Yetkinlik, işe alınma, hizmet içi eğitim, teşvik ve ödüllendirme vb.)
A.4.1. Karar alma süreçlerinde paydaş katılımının sağlandığını gösteren belgeler
· Birim/ Bölüm faaliyetlerinin ve hedeflerinin Üniversite’nin Uluslararasılaşma politikasının
gerçekleştirilmesine katkısı
C.2.1. Toplumsal katkı hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını izlemek üzere oluşturulan mekanizmalar