Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü; lisans ve lisansüstü düzeyde eğitim-öğretim sağlayarak faaliyetlerini Çiftlikköy Yerleşkesinde sürdürmektedir.
Bölümümüzde 1 profesör, 1 doçent, 5 doktor öğretim üyesi, 1 doktor öğretim görevlisi ve 1 doktor araştırma görevlisi olmak üzere 9 öğretim elemanı görev yapmaktadır.
Bölümün temel amacı, bilgisayar ve diğer bilgi ve iletişim teknolojileri konusunda lisans eğitimi vererek ilk ve orta-öğretime bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmeni yetiştirmektir. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunları, T.C. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel statülü okullarda öğretmen, öğretim teknoloğu ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilir.
2015-2016 eğitim-öğretim yılından itibaren BÖTE bölümü zorunlu İngilizce hazırlık eğitimi ile öğrenci almaya başlamıştır. Bu tarihten itibaren bölüme kayıt yaptıran öğrenciler, derslerin en az % 30'unu İngilizce olarak almaktadır.
Ayrıca, bölümümüzde Mevlana, Farabi, Erasmus koordinatörlükleri mevcuttur. Erasmus + koordinatörlüğü üniversitemizde öğrenci ve öğretim elemanı değişimi kapsamında aktif hareketlilik sağlamaktadır.
Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
6. Durgungöz, F.; Durgungöz, A. “Interactive lessons are great, but too much is too much”: Hearing out neurodivergent students, Universal Design for Learning and the case for integrating more anonymous technology in higher education. HIGHER EDUCATION, 2025, , -.
10.1007/s10734-024-01389-6
2024
5. şendağ, S.; Caner, M.; Gedik, N.; Toker, S. Enhancing language proficiency through mobile extensive listening and podcasting: A multifaceted approach to metacognition and critical thinking. THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 2024, 54, -.
10.1016/j.tsc.2024.101656
2023
4. Bilgiç, K.; Doğusoy, B. Exploring secondary school students’ computational thinking experiences enriched with block-based programming activities: An action research. EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 2023, 28, 10359-10384.
10.1007/s10639-023-11583-1
3. şendağ, S.; Yakın, .; Gedik, N. Fostering creative thinking skills through computer programming: Explicit or integrated teaching?. SPRINGER SCIENCE AND BUSINESS MEDIA LLC, 2023, 28, 10819-10838.
10.1007/s10639-023-11629-4
2. Sancar tokmak, H.; Doğusoy, B. Novices’ instructional design problem-solving processes: Second Life as a problem-based learning environment. INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS, 2023, 31, 562-575.
10.1080/10494820.2020.1799025
1. şendağ, S.; Yakın, .; Gedik, N. Fostering creative thinking skills through computer programming: Explicit or integrated teaching?. EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 2023, , -.
10.1007/s10639-023-11629-4