EÄŸitimde Ölçme ve DeÄŸerlendirme Anabilim Dalı

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı, Türkiye'de eğitim fakülteleri bünyesinde ölçme ve değerlendirme alanında yüksek lisans ve doktora dereceli eğitim veren programlardan biridir. Anabilim dalımız 2001-2002 öğretim yılında Eğitim Bilimleri Bölümü bünyesinde kurulmuştur. Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde 2003-2004 öğretim yılında yüksek lisans programı, 2006-2007 öğretim yılında da doktora programı açılmıştır. Lisansüstü programlarımız 2010 yılından bu yana Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde devam etmektedir. Anabilim Dalımız öğretim kadrosunda 1 Profesör, 3 Doçent ve 1 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır.
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı’nın amacı,
1) Ülkemizin ulusal eğitim politikalarına, eğitimde ölçme ve değerlendirme alanındaki etkinliklere yön vermek ve yön veren bireyler yetiştirmek,
2) Ölçme ve değerlendirme alanındaki sorunları çözmek için ulusal ve uluslararası çabalara katkıda bulunmak
3)Öğrencilere, iş yaşamlarında ölçme ve değerlendirme uzmanın olmak için gerekli kurumsal ve uygulamalı beceri ve deneyim kazandırmak,
4)Bilgi teknolojilerini etkili şekilde kullanabilen, alanla ilgili konuları başkalarına etkili bir şekilde aktarabilen ve araştırma geliştirme etkinliklerine rehberlik edebilen bireyler yetiştirmektir.
Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2. Akdeniz uysal, D.; YiÄŸit, R.; Uzun, N. Turkish Validation and Cultural Adaptation of the Family Care Ability Assessment Scale for Pediatric Oncology Caregivers. SEMINARS IN ONCOLOGY NURSING, 2024, 40, 1-10.
10.1016/j.soncn.2024.151726
1. Ergün arslanlı, S.; çelebioÄŸlu, A.; çelik, Ä.; Uzun, N. Development and Psychometric Testing of the Fathers’ Self-Efficacy Scale for Newborn Care. ASIAN NURSING RESEARCH, 2024, , -.http://https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1976131724000331