Okul Öncesi Öğretmenliği ( 2. Öğretim )

2001 yılında Okul Öncesi Öğretmenliği Programına öğrenci alınmıştır. Eğitim süresi dört yıldır. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Okul Öncesi Öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Ana Bilim Dalımızda araştırma ve eğitim faaliyetleri 3 Yardımcı Doçent ve 1 Okutman tarafından yürütülmektedir. Bölümümüz öğretim elemanlarına ek olarak, fakültemizin diğer birimlerinde görevli öğretim elemanlarımız da bölümümüzde ders vermektedir.
Bölümümüz Erasmus Programı kapsamında Avrupa Birliği Ülkelerinden 6 Üniversite ile öğrenci ve öğretim üyesi değişim programları uygulamaktadır. Bölümümüzde Farabi Programı kapsamında öğrenci ve öğretim elemanı değişimi 2010 yılında başlamıştır. Farabi programı kapsamında bölümümüz 20 üniversite ile ikili anlaşmalar yapmıştır. 2009-2010 Öğretim yılında İlköğretim Bölümünün tüm programlarında Çift Anadal uygulaması başlatılmıştır. Bölümümüz programlarına yatay ve dikey geçiş yolları ile öğrenci kabul edilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler için de eğitim olanakları mevcuttur.
Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
7. Erten, C.; Güneş, G. Social behaviour changes via mindfulness practices in early childhood. CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW, 2024, 158, 1-10.
10.1016/j.childyouth.2024.107452
6. Pamuk, D.; Pramling samuelsson, I. Nurturing Sustainability in Toddlerhood: Investigating Preschool Teachers’ Views and Daily Practices in a Swedish Preschool. CHILDREN, 2024, 11, -.
10.3390/children11121412
5. Ahi, B.; Kaya, G.; Pamuk, D. Children’s views on why environmental protection is important: Are nature-based schools enough?. THE JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 2024, 117, -.
10.1080/00220671.2024.2413117
4. Yılmaz bolat, E.; şahin, L.; Erdal, M. AN EXPLORATION OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS' PERSPECTIVES ON CHILDREN'S RIGHTS. BEHAVIORAL SCIENCES AND LAW, 2024, 42, -.
10.1002/bsl.2659
3. Pamuk, D.; Borg, F. Sustainability, play and children´s agency: a comparative study of the Swedish and Turkish preschool curricula. EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL, 2024, , -.
10.1080/1350293X.2024.2415948
2023
2. Ahi, B.; Kaya, G.; Pamuk, D. Forest schools as a family choice: a narrative study. EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE, 2023, , 1-14.
10.1080/03004430.2022.2131779
1. Güneş, G. Personal play identity and the fundamental elements in its development process. CURRENT PSYCHOLOGY, 2023, 42, 7038-7048.
10.1007/s12144-021-02058-y