Sınıf Eğitim Anabilim Dalı

Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Yüksek Lisans  Programı

                                                                                                    Genel Bilgiler

Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Yüksek Lisans  Programının amacı;

"Sınıf öğretmenliği/eğitimi alanından mezun olmuş, kendini sahip olduğu alanda geliştirmek ve ilerlemek, mesleki gelişimini artırmak, bunun yanı sıra bilimsel ve akademik araştırma becerileri kazanmalarını sağlamaktır." Bunun yanında, sınıf öğretmenliği yüksek lisans programından mezun olanlar elde edecekleri yüksek lisans diploması ile alanlarında uzmanlık belgesine de sahip olacaklardır.  

Halen açık olan “Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı”nda toplam 53 öğrenci öğrenim görmektedir. İlgili Bilim Dalında lisansüstü eğitim-öğretim faaliyetleri kadrolu 3 profesör, 4 doçent ve 1 dr.öğr.üy. tarafından yürütülmektedir. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Yüksek Lisans Programına sınıf öğretmenliği alanından mezun olanların yanı sıra pedagojik formasyon belgesine sahip olup en az beş (5) yıldır ilkokul sınıf öğretmenliği yapanlar da başvuru yapma hakkına sahiptir. Başvuru için ayrıca ALES puanı gerekmekte olup, ALES'ten (EA) en az 65 almak gerekmektedir.

Dersler

BİMKodu

Kodu

Adı

Teo.

Uyg.

Kredi

AKTS

010010

BİLİMSEL ETİK

2

0

0

2

010011

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

2

0

0

2

010051

SEMYL

SEMİNER ( YL )

0

0

0

010403710053

SNF539

TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SINIF ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME

3

0

3

0

010403710015

SNF506

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİNDE PROJE GELİŞTİRME

3

0

3

6

010403710023

SNF513

KARŞILAŞTIRMALI ÇOCUK EDEBİYATI

3

0

3

6

010403710030

SNF519

YAPILANDIRICI YAKLAŞIMLA FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ

3

0

3

6

010403710044

SNF531

EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

3

0

3

6

010403710046

SNF532

EĞİTİM İSTATİSTİĞİ

3

0

3

8

010403710047

SNF533

SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE FEN KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ

3

0

3

8

010403710048

SNF534

VATANDAŞLIK EĞİTİMİ VE POLİTİK OKURYAZARLIK

3

0

3

8

010403710049

SNF535

YAPILANDIRMACILIĞIN FELSEFİ TEMELLERİ VE HAYAT BİLGİSİ PROGRAMINA YANSIMALARI

3

0

3

8

010403710051

SNF537

TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

3

0

3

0

010403710052

SNF538

İLKOKUL PROGRAMLARI VE PROGRAM GELİŞTİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR

3

0

3

0

010403710008 

SNF501

UYGULAMALI SINIF YÖNETİMİ

3

0

3

0



Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2025
5. Girgin büyükbayraktar, .; Yalçın, S.; öztürk, .; Say, F. Exploring the Relation: Does Forgiveness Enhance Interpersonal Problem Solving?. BEHAVIORAL SCIENCES, 2025, 15, -.
10.3390/bs15010035
2024
4. Karakuş, . University students’ cognitive flexibility and critical thinking dispositions. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 2024, 15, 1-12.
10.3389/fpsyg.2024.1420272
3. Taneri, A.; Dağ, N. Primary School Teacher Candidates' Perceptions of "Aesthetics": A Case Study from Turkey. ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 2024, 25, 201-211.
10.1007/s12564-023-09848-y
2. Saygın, M.; Say, F.; öztürk, .; Gülden, B.; Kaplan, K. A Step towards Sustainable Education: Does an Entrepreneurial Teacher Nurture Creativity?. SUSTAINABILITY, 2024, 16, 7948-.
10.3390/su16187948
1. Tongal, A.; Yıldırım, F.; özkara, Y.; Say, F.; Erdoğan, . Examining Teachers’ Computational Thinking Skills, Collaborative Learning, and Creativity Within the Framework of Sustainable Education. SUSTAINABILITY, 2024, 16, -.
10.3390/su16229839

  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Adres:
    Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi , Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, Çiftlikköy Yerleşkesi 33343, Yenişehir / MERSİN
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 0324 3610001
  • Birim Sekreterlik Faks:
    +90 0324 341 28 23