Sınıf Eğitim Anabilim Dalı

Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Genel Bilgiler
Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Yüksek Lisans Programının amacı;
"Sınıf öğretmenliği/eğitimi alanından mezun olmuş, kendini sahip olduğu alanda geliştirmek ve ilerlemek, mesleki gelişimini artırmak, bunun yanı sıra bilimsel ve akademik araştırma becerileri kazanmalarını sağlamaktır." Bunun yanında, sınıf öğretmenliği yüksek lisans programından mezun olanlar elde edecekleri yüksek lisans diploması ile alanlarında uzmanlık belgesine de sahip olacaklardır.
Halen açık olan “Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı”nda toplam 53 öğrenci öğrenim görmektedir. İlgili Bilim Dalında lisansüstü eğitim-öğretim faaliyetleri kadrolu 3 profesör, 4 doçent ve 1 dr.öğr.üy. tarafından yürütülmektedir. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Yüksek Lisans Programına sınıf öğretmenliği alanından mezun olanların yanı sıra pedagojik formasyon belgesine sahip olup en az beş (5) yıldır ilkokul sınıf öğretmenliği yapanlar da başvuru yapma hakkına sahiptir. Başvuru için ayrıca ALES puanı gerekmekte olup, ALES'ten (EA) en az 65 almak gerekmektedir.
Dersler
BİMKodu | Kodu | Adı | Teo. | Uyg. | Kredi | AKTS |
010010 | BİLİMSEL ETİK | 2 | 0 | 0 | 2 | |
010011 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2 | 0 | 0 | 2 | |
010051 | SEMYL | SEMİNER ( YL ) | 0 | 0 | 0 | |
010403710053 | SNF539 | TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SINIF ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME | 3 | 0 | 3 | 0 |
010403710015 | SNF506 | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİNDE PROJE GELİŞTİRME | 3 | 0 | 3 | 6 |
010403710023 | SNF513 | KARŞILAŞTIRMALI ÇOCUK EDEBİYATI | 3 | 0 | 3 | 6 |
010403710030 | SNF519 | YAPILANDIRICI YAKLAŞIMLA FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ | 3 | 0 | 3 | 6 |
010403710044 | SNF531 | EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 | 0 | 3 | 6 |
010403710046 | SNF532 | EĞİTİM İSTATİSTİĞİ | 3 | 0 | 3 | 8 |
010403710047 | SNF533 | SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE FEN KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ | 3 | 0 | 3 | 8 |
010403710048 | SNF534 | VATANDAŞLIK EĞİTİMİ VE POLİTİK OKURYAZARLIK | 3 | 0 | 3 | 8 |
010403710049 | SNF535 | YAPILANDIRMACILIĞIN FELSEFİ TEMELLERİ VE HAYAT BİLGİSİ PROGRAMINA YANSIMALARI | 3 | 0 | 3 | 8 |
010403710051 | SNF537 | TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | 3 | 0 | 3 | 0 |
010403710052 | SNF538 | İLKOKUL PROGRAMLARI VE PROGRAM GELİŞTİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR | 3 | 0 | 3 | 0 |
010403710008 | SNF501 | UYGULAMALI SINIF YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 0 |
Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
5. Girgin büyükbayraktar, .; Yalçın, S.; öztürk, .; Say, F. Exploring the Relation: Does Forgiveness Enhance Interpersonal Problem Solving?. BEHAVIORAL SCIENCES, 2025, 15, -.
10.3390/bs15010035
2024
4. Karakuş, . University students’ cognitive flexibility and critical thinking dispositions. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 2024, 15, 1-12.
10.3389/fpsyg.2024.1420272
3. Taneri, A.; Dağ, N. Primary School Teacher Candidates' Perceptions of "Aesthetics": A Case Study from Turkey. ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 2024, 25, 201-211.
10.1007/s12564-023-09848-y
2. Saygın, M.; Say, F.; öztürk, .; Gülden, B.; Kaplan, K. A Step towards Sustainable Education: Does an Entrepreneurial Teacher Nurture Creativity?. SUSTAINABILITY, 2024, 16, 7948-.
10.3390/su16187948
1. Tongal, A.; Yıldırım, F.; özkara, Y.; Say, F.; Erdoğan, . Examining Teachers’ Computational Thinking Skills, Collaborative Learning, and Creativity Within the Framework of Sustainable Education. SUSTAINABILITY, 2024, 16, -.
10.3390/su16229839