Sıkça Sorulan Sorular

Üniversitenize öğrenci olarak girmek istiyorum, şartları nelerdir?

 

En az lise veya dengi bir eğitim kurumundan mezun olan öğrenciler, YGS ve LYS sınavları sonrasında yüksekokulumuzla ilgili puan türüne göre öğrenci kabul eden programları tercih etmeleri ve ÖSYM tarafından bu programlardan herhangi birine yerleştirilmeleri halinde fakültemizde lisans öğrencisi olarak öğrenim görmeye hak kazanırlar.

 

Üniversitenize kayıt olma hakkını kazandım, kayıt için ne zaman gelmeliyim? Önceden randevu almam gerekiyor mu? Kayıt adresiniz nedir?

 

Her akademik yıl başında ÖSYM tarafından yapılan sınavlara göre yüksekokulumuza yerleştirilen öğrencilerin kayıt dönemleri ve kayıt yerleri üniversitemiz web sayfasında ilan edilmektedir. Üniversite adayları http://www.mersin.edu.tr/idari/ogrenci-isleri-daire-baskanligi bilgi alabilirler.

 

Üniversitenize ek kontenjan ile kayıt yaptırabilir miyim?

 

İlk yerleştirmeden sonra varsa kalan kontenjanlarla ilgili bilgileri ÖSYM tarafından hazırlanan Ek Yerleştirme Kılavuzundan takip edebilirsiniz.

 

Üniversitenizde bir oryantasyon programı var mı? Süreç nasıl işliyor?

 

Oryantasyon programları Yüksekokulumuzda ilgili bölüm başkanlıkları tarafından uygulanmaktadır. Bu konuda her akademik yılın başında akademik danışmanlar tarafından bilgilendirme yapılır.

 

Üniversitenizde yabancı dil hazırlık eğitimi var mı?

 

Yüksekokulumuzda yabancı dil hazırlık programı bulunmamaktadır. Bununla birlikte lisans dersi müfredatı kapsamında yabancı dil dersleri de verilmektedir. Türkçe yeterlik sınavında geçerli bir puan alamayan yabancı uyruklu öğrencilerimiz Türkçe hazırlık programında eğitim almaktadırlar. Yabancı uyruklu öğrenciler için Akademik Türkçe adlı seçmeli bir ders de bulunmaktadır.

 

Üniversitenizde çift anadal/yandal imkanı var mı?

 

Yüksekokulumuzda çift anadal/yandal uygulamasına başlamak için hazırlıklar devam etmektedir.

 

Üniversitenizde hangi değişim programları mevcut?

 

Erasmus, Farabi ve Mevlana öğrenci değişim programları bulunmaktadır. Bu konuda danışman akademik kadromuzdan detaylı bilgi alabilirsiniz.

 

Üniversitenizde staj başvurusu var mı?

 

Yüksekokulumuzda belirli bölümlerde staj uygulaması yapılmakta olup, bu konudaki detaylı bilgi ve düzenlemeler her yıl ilgili bölüm başkanlıkları tarafından koordine edilmektedir.

 

Kütüphane ve diğer birimlerden yararlanabilir miyim?

 

Üniversitemiz merkez kütüphanesi ve yüksekokulumuza ait kütüphane öğrencilerimizin kullanımına ücretsiz olarak açıktır.

 

Öğrenci belgesi/transkript ihtiyacım var. Belgemi nasıl alabilirim?

 

Öğrencilerimiz e-devlet üzerinden veya kimliklerini ibraz ederek öğrenci işleri daire başkanlığına başvurabilirler ve ilgili belgeler düzenlenir.

 

Kayıt dondurmak istiyorum, bunun için ne yapmalıyım?

 

Kayıt dondurmak isteyen öğrencilerimiz Mersin Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 25. maddesinde yer alan şartlara uygun olarak dilekçe ile başvurarak ve yönetim kurulu kararı ile kayıt dondurabilirler.

 

Kaydımı iptal ettirmek istiyorum, bunun için ne yapmalıyım?

 

Kayıt sildirmek isteyen öğrencilerin Mersin Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 50. maddesinde yer alan şartlara uygun bir dilekçe ile başvuru yapmaları gerekmektedir.

 

Üniversitenize yatay geçiş yapmak istiyorum, bunun için ne yapmalıyım?

 

Diğer üniversitelerden yüksekokulumuza yatay geçişler için Mersin Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 15. maddesi çerçevesinde akademik takvimde belirtilen süre içerisinde başvuru yapılması gerekmektedir.

 

Üniversitenize dikey geçiş ile gelmek istiyorum, bunun için ne yapmalıyım?

 

Meslek yüksekokulları ve açık öğretim fakültesi ön lisans programlarından mezun olanların lisans programlarına kabulleri, Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Eğitimlerine Devam Etmeleri Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre belirlenir. Bu yönetmelik hükümleri gereğince yapılacak sınava başvuru koşulları, kontenjanlar ve puanlar ile ilgili bilgileri ÖSYM tarafından hazırlanan Dikey Geçiş Kılavuzundan takip edebilirsiniz.

 

Kaydımı ne zaman ve nasıl yenilemeliyim?

 

Akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde öğrenci bilgi sistemi üzerinden kayıt ve ders kaydınızı yenilemeniz gerekmektedir. Ayrıca sayfamızdan öğrenebileceğiniz gibi danışmanlarınız ve öğrenci işleri ile de iletişime geçebilirsiniz.

 

Kayıt yenileme süresi geçtikten sonra kayıt yaptırabilir miyim?

 

Belgelenebilir, geçerli bir mazeretiniz varsa ve dilekçe ile başvuruda bulunuyorsanız Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile yapılabilir.

 

Sınav tarihlerini nasıl öğrenebilirim?

 

Sınav tarihleri her dönem fakülte ilan panolarımızda, web sitemizde ve öğrenci bilgi sisteminde ilan edilmektedir.

 

 

Güz/Bahar döneminde aldığım dersin sınav sonuçları henüz açıklanmadı, sınav sonuçlarım ne zaman açıklanacak?

 

Sınav sonuçları, dersin öğretim elemanı tarafından Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden duyurulduğunda ilan edilir.

 

Sınava giremedim, raporum var, sınava girmem benim için geçerli mi?

 

Raporunuzu süresi içinde bir dilekçe ile teslim etmeniz ve Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilmesi durumunda ara sınav (ara sınav) için mazeret sınavına girebilirsiniz. Yarıyıl sonu sınavına giremediğiniz takdirde mazeret sınavı uygulaması yapılmamakta olup, mazeretsiz olarak bütünleme sınavına girilebilmektedir.

 

Üniversitenizdeki geçme notu nedir?

 

Yüksekokulumuzda ara sınav notunuzun %40'ı, yarıyıl sonu sınav notunuzun ise %60'ı ortalama notunuzu oluşturmaktadır. Ortalamanız 100 üzerinden 50 ve üzerinde ise ilgili dersi başarıyla geçebilirsiniz.

 

Üniversitenizde Yaz Okulu uygulaması var mı?

 

Yüksekokulumuzda Yaz Okulu uygulaması bulunmamaktadır. Yarıyıl içinde yapılan sınavlarda başarılı olamayan öğrenciler ilgili derslerden bütünleme sınavlarına girerler.

 

Üniversitenize yüksek lisans/doktora programı için başvurmak istiyorum. Bunun için ne yapmam gerekiyor?

 

Lisansüstü programlarımıza başvuru tarihleri ve koşulları her akademik yılda Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından ilan edilmektedir. Başvuru koşulları ile ilgili bilgileri http://sbeue.mersin.edu.tr/ sitesinden alabilirsiniz.

 

Başka bir üniversiteden yatay/dikey yatay geçiş yaptım. Ders muafiyet başvurusu nasıl yapılır?

 

Birime yeni kayıt yaptıran öğrenci, daha önce kayıt yaptırdığı yükseköğretim kurumunda alıp başarılı olduğu derslerden muaf tutulmayı talep edebilir. Muafiyet talebinde bulunacak öğrenci, birime kayıt yaptırdığı yarıyılda eğitim-öğretim yarıyılı derslerinin başladığı ilk haftanın son iş gününe kadar muafiyet talebini içeren bir dilekçe ve durumu gösteren belgelerin onaylı kopyaları ile alt birime başvurabilir. Bu tarihten sonra yapılan başvurular dikkate alınmayacaktır. Muafiyet Talebi, Bir Defaya Mahsus Olmak Üzere Öğrencinin Tüm Öğrenimini Kapsayacak Şekilde 5 (Beş) İş Günü İçerisinde İlgili Alt Birim Kurulu Tarafından Değerlendirilerek Karara Bağlanır.

 

Bir kursa nasıl kayıt olabilirim?

 

Öğrenci, Akademik Takvimde belirtilen tarihlerde katkı payını veya varsa katkı payını ödeyerek derse ilişkin ön kaydını yaptırır. Danışman, eğitim-öğretimin başladığı tarihten itibaren ilk hafta içinde ders kaydını onaylar. Belirtilen kayıt yenileme süresi içerisinde dersi tercih etmeyen ve/veya varsa katkı payını ödemeyen öğrencinin ders kaydı onaylanmayacaktır.

 

Ön kayıt işleminin öğrencinin kendisi tarafından yapılması esastır. Ders kaydında değişiklik yapmak isteyen öğrenci, eğitim-öğretimin başladığı ilk hafta içinde danışmanının yardımı ile değişiklik yapabilir.

 

Kurs seçerken dikkat etmem gereken noktalar nelerdir?

 

Ders seçim işlemleri öncelik sırasına göre aşağıda listelenmiştir.

 

A) EN ALT YARIYILDAN BAŞLAMAK ÜZERE BAŞARISIZ OLUNAN DERSLER.

 

B) ALINMAYAN ANCAK EN ALT YARIYILDAN BAŞLAMAK ÜZERE ALINMASI GEREKEN DERSLER.

 

C) NOTLARINI YÜKSELTMEK AMACIYLA TEKRAR ALINMASI ISTENEN DERSLER.

 

Ç) ÜST YARIYILDAN ALINMAK ISTENEN DERSLER.

 

Öğrenciler, alacakları ve devam zorunluluğu olan derslerin ders programında çakışma olması durumunda, Dördüncü Fıkrada belirtilen sıraya göre önce zorunlu derslerini sonra da seçmeli derslerini seçerek kayıt yaptırmaları gerekir. Öğrenci, bu öncelik sırası nedeniyle çakışan diğer dersleri alamaz.

 

Kayıt yenileme süresi içinde ders kaydımı yapamadım. Ne yapabilirim?

 

Akademik takvimde belirtilen kayıt yenileme süresi içinde ders kaydı yaptırmayan öğrenciler, kayıt yenileme döneminde mazeretli olduklarını belgelemek koşuluyla eğitim-öğretimin başladığı tarihin ilk haftası içinde mazeretli ders kayıtlarını yapabilirler.

 

mersin.edu.tr bir e-posta adresini nasıl alabilirim?

 

Yeni kayıt yaptıran öğrenciler, Mersin Üniversitesi Ana Sayfasında yer alan Otomasyonlar bölümüne tıklayarak, T.C. Kimlik Numaraları ile Kalite Yönetim Sistemine girerek, mersin.edu.tr e-posta adresi almak için formu indirerek, gerekli bilgileri doldurarak ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'na e-posta göndererek e-posta adreslerini alabilirler. Bir diğer yöntem ise mersin.edu.tr e-posta adres formunu doğrudan Öğrenci İşleri Birimi'nden talep etmek ve temin etmektir.

 

NOT: Özellikle yeni kayıt yaptıran öğrencilerin danışmanları ile iletişime geçmeleri gerekmektedir. Danışman ile iletişime geçmek için yüksekokul sayfasında yer alan öğretim üyeleri bölümünden e-posta adreslerine ulaşabilirler. E-posta adresleri aşağıda listelenmiştir.

 

MAZERET SINAVI: Ara sınavlar için mazeret kabul edilir, ancak yarıyıl sonu ve bütünleme sınavları için mazeret kabul edilmez. Uzaktan eğitim programlarında ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarına girmeyen öğrenciler için mazeret kabul edilmez.

 

Üç kur sonunda yapılan sınavlar ve azami eğitim-öğretim gibi ek sınavlar için mazeret kabul edilmez. Üniversiteyi veya Türkiye'yi temsil etmek üzere görevlendirildikleri için sınavlara giremeyen öğrenciler, giremedikleri tüm sınavlar için mazeret sınavlarına girebilirler. Bu öğrenciler için mazeret sınav tarihleri ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir. Mazeretli oldukları süre içinde yapılan sınavlara giren öğrencilerin sınavları geçersiz sayılır. Mazeret sınavlarına giremeyen öğrencilere ikinci bir mazeret sınav hakkı verilmez.

 

EK SINAV: Bir akademik yılın Güz ve/veya Bahar yarıyıllarında yapılan yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanan ancak sınava girmeyen veya sınava girdiği ders/derslerden dönem sonu not ortalaması 59.99 veya daha düşük olan öğrenciler ek sınava girebilirler. İlgili dersin yarıyıl sonu sınavları ile bütünleme sınavı arasında en az iki gün süre verilir. Ek sınavdan alınan puan, yarıyıl sonu sınavı puanı olarak kabul edilir.

 

Mezuniyet koşulları hakkında bilgi verebilir misiniz?

 

Öğrencilerin mezun olabilmeleri için ilgili kurullarca belirlenen eğitim-öğretim programında yer alan zorunlu dersler ile asgari krediyi sağlayacak seçmeli derslerden başarılı olmaları gerekir. Öğrenciler, daha önce alıp başarısız oldukları bir zorunlu dersin programdan çıkarılması durumunda, alt birim kurullarınca uygun görülen eşdeğer bir dersi almak zorundadır. Mezun olabilmek için tüm derslerden başarılı olunması gerekmektedir. Ancak, öğrencinin kayıtlı olduğu programın özelliğine göre başarısız olduğu seçmeli dersin yerine yeni bir seçmeli ders alabilir.

 

Üst yarıyıldan ders alma prosedürü nasıl işlemektedir?

 

Öğrenciler, üçüncü yarıyıldan başlamak üzere, üçüncü fıkrada belirtilen haftalık ders saati sınırını aşmamak koşuluyla üst yarıyıllardan da ders alabilirler. Buna göre bir öğrenci, genel akademik başarı not ortalaması 65.00 - 74.99 arasında ise en fazla dört ders, genel not ortalaması 75.00 - 84.99 arasında ise en fazla beş ders, alt yarıyıllardan başarısız olduğu ya da kaçırdığı ders olmaması koşuluyla genel not ortalaması 85.00 veya üzeri ise istediği kadar ders alabilir. Öğrenciler bu yönetmelik hükümleri çerçevesinde öğrenimlerini daha kısa sürede tamamlayabilirler.

 

Birim dışından ders alabilir miyim?

 

Öğrenciler, alt birimin onayı ile diğer alt birimlerden eşdeğer dersler alabilirler.

 

Sınav notuna nasıl itiraz edebilirim?

 

Öğrenci; Öğrenci, sınav sonuçları açıklandıktan sonra 5 (Beş) iş günü içerisinde alt birim başkanlığına dilekçe ile başvurarak sınav kağıdının yeniden incelenmesini talep edebilir. Alt birim başkanlığı, sınav kâğıdını ilgili dersin sorumlu öğretim elemanına inceleyerek maddi bir hata yapılıp yapılmadığını tespit eder ve sonucu öğrenciye bildirir. Öğrencinin itirazının devam etmesi halinde; İlgili birim yönetim kurulunun kararı ile esas hakkında en az üç kişilik bir kurul tarafından, cevap anahtarı ve/veya diğer sınav kâğıt ve belgeleri ile karşılaştırmalı olarak, sorumlu öğretim elemanı hariç olmak üzere ilgili alandaki öğretim elemanlarından oluşan bir kurul tarafından yeniden inceleme yapılır. Not değişiklikleri ilgili birim yönetim kurulu kararı ile kesinleşir. Not değişikliğine ilişkin yönetim kurulu kararı, ilgili alt birim yönetim kuruluna ve ÖİDB'ye bildirilir.

 

Öğrenci Bilgi Sisteminde ilan edilen başarı notları ile ilgili olarak herhangi bir esaslı hata yapıldığının tespit edilmesi halinde, ilgili öğretim üyesi ilgili alt birim başkanlığına başvurarak düzeltilmesini ister. Bu talep ilgili alt birim amirliği tarafından değerlendirilir. Herhangi bir not değişikliği veya düzeltme var ise bunlar ilgili birim yönetim kurulunca görüşülür ve karara bağlanır. Kurul kararı ilgili alt birime ve Öidb'ye bildirilir.

 

Yönetim Bilişim Sistemleri bölümünden mezun olabilmek için seçmem gereken seçmeli dersler hakkında bilgi alabilir miyim?

 

İŞLETME BILGI YÖNETIMI PROGRAMI: 3. SINIF GÜZ DÖNEMI: 2 SEÇMELI, 3. SINIF BAHAR DÖNEMI, 2 SEÇMELI DERS. 4. SINIF GÜZ DÖNEMI, 2 SEÇMELI DERS, 4. SINIF BAHAR DÖNEMI, 2 SEÇMELI DERS.

 

YÖNETIM BILIŞIM SISTEMLERI BÖLÜMÜ: 2. SINIF GÜZ YARIYILI 2 SEÇMELI DERS 2. SINIF BAHAR YARIYILI 2 SEÇMELI DERS, 3. SINIF GÜZ YARIYILI 2 SEÇMELI, 3. SINIF BAHAR YARIYILI 2 SEÇMELI, 4. SINIF GÜZ YARIYILI 2 SEÇMELI, 4. SINIF BAHAR YARIYILI 2 SEÇMELI DERS.

 

NOT: 1. SINIF ÖĞRENCILERI SEÇMELI DERS SEÇIMI YAPMAYACAKLARDIR.

 

ÖĞRENCILER BAŞARISIZ OLDUKLARI SEÇMELI DERSIN YERINE BAŞKA BIR SEÇMELI DERS SEÇEBILIRLER.

 

Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri bölümünden mezun olabilmek için seçmem gereken seçmeli dersler hakkında bilgi alabilir miyim?

 

BILGISAYAR TEKNOLOJISI VE BILIŞIM SISTEMLERI PROGRAMI: 3. SINIF GÜZ DÖNEMI: 2 SEÇMELI, 3. SINIF BAHAR DÖNEMI, 2 SEÇMELI DERS. 4. SINIF GÜZ DÖNEMI, 1 SEÇMELI, 4. SINIF BAHAR DÖNEMI, 1 SEÇMELI.

 

BILIŞIM SISTEMLERI VE TEKNOLOJILERI BÖLÜMÜ: 2. SINIF, GÜZ DÖNEMI.2 SEÇMELI DERS, 2. SINIF BAHAR YARIYILI, 2 SEÇMELI DERS, 3. SINIF GÜZ YARIYILI, 2 SEÇMELI, 3. SINIF BAHAR YARIYILI, 2 SEÇMELI, 4. SINIF GÜZ DÖNEMI, 1 SEÇMELI, 4. SINIF BAHAR YARIYILI 1 SEÇMELI

 

NOT: 1. SINIF ÖĞRENCILERI SEÇMELI DERS SEÇIMI YAPMAYACAKLARDIR.

 

ÖĞRENCILER BAŞARISIZ OLDUKLARI SEÇMELI DERSIN YERINE BAŞKA BIR SEÇMELI DERS SEÇEBILIRLER.

 

Şartlı geçiş süreci nasıl yürütülür?

 

Bir dersten DC ve DD notlarından birini alan öğrencinin, o dersin yarıyıl not ortalamasında en az 60.00 olması durumunda o ders şartlı başarılmış sayılır. Azami yarıyıl not ortalaması 59.99 ise o ders başarısız sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda tekrar alınması gerekir. Mezun olan öğrencilerin DC ve DD notları başarılı sayılır.

 

 

Okulunuzda staj başvurusu nasıl yapılmaktadır?

 

Erdemli Uygulamalı Teknoloji ve İşletme Yüksekokulu öğrencilerinin mezun olabilmeleri için 40 (kırk) iş günü staj yapmaları gerekmektedir. Öğrenciler 3. yarıyıldan itibaren staj başvurusunda bulunabilirler. Staj Komisyonunun onay vermesi halinde, derslere devam etme zorunluluğu olmayan ve staj dışında alması gereken herhangi bir dersi olmayan (tüm dersleri başaran) öğrenciler de eğitim-öğretim dönemlerinde yaz stajlarını yapabilirler. Yaz Okulundan ders alan öğrenciler Yaz Okulunda staj yapamazlar. Öğrenciler, Bölüm Staj Komisyonu onayı ile kendi imkanları ile ve Erasmus Staj Hareketliliği Faaliyetinden faydalanarak yurt dışında staj yapabilirler.

 

Öğrenciler stajlarını 20+20 gün süre ile yapabilmektedirler.

 

Tüm derslerinden başarılı olduğu halde sadece stajı kalan öğrencilerin, dört yarıyıl içinde stajlarını yapmadıkları (kayıt yenilemedikleri) durumlarda ilgili Yönetim Kurulu kararı ile Üniversite ile ilişiği kesilir.

 

Lisans eğitimimi tamamlamadan önlisans diploması alabilir miyim?

 

Sekiz yarıyıl ve üzeri ünite programlarının ilk dört yarıyılında yer alan ve genel akademik başarı not ortalaması en az 60,00 olan tüm derslerinden başarılı olan, ancak öğrenim gördüğü programları tamamlamayan/tamamlayamayan öğrencilere, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde talepleri halinde ön lisans diploması verilir.

 

İşten çıkarma süreci nasıl yürütülür?

 

Sekiz yarıyıl ve üzeri olan ünite programlarının ilk dört yarıyılında yer alan ve genel akademik başarı not ortalaması en az 60.00 olan tüm derslerinden başarılı olan, ancak öğrenim gördüğü programları tamamlamayan/tamamlayamayan öğrencilere ön lisans diploması verilir. 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri gereğince öğrencinin yükseköğretim kurumundan ilişiği kesildiği hallerde,

 

Kendi isteği ile kaydını sildiren,

 

Sağlık nedenleriyle öğrenimine devam edemeyen; sağlık raporu ile belgelendirilmiş ve rapor ilgili birim yönetim kurulunca kabul edilmiş,

 

Öğretim dili tamamen veya kısmen yabancı dil olan programların hazırlık sınıfını dört yarıyıl içinde başarı ile tamamlamamış olmak,

Katkı payını ödememiş/ödeyememiş ve ilgili birimin kararı ve Yükseköğretim Kurulunun onayı ile üst üste sekiz yarıyıl kaydını yenilememiş/yenileyememiş, azami eğitim-öğretim süresini doldurmuş ve açılan ek sınavlarda başarısız olmuş veya diğer yeterli koşulları taşımamış olan, Üniversite ile ilişiği kesilir.

  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Adres:
    Mersin Üniversitesi Erdemli Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu Alata Mah. Alparslan Türkeş Bul. No:1 Erdemli / MERSİN
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 324 5156074 / 112 Müdürlük
    +90 324 3245156074-150 Öğrenci İşleri
  • Birim Sekreterlik Faks:
    +90 324 515 60 45
  • Birim Sekreterlik e-mail: utiyo@mersin.edu.tr