Kalite
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ (MİSAM)
2025–2029 STRATEJİK PLANI
1. GİRİŞ
Mersin Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulama ve Araştırma Merkezi (MİSAM), 07 Kasım 2016 tarihli ve 29881 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan yönetmeliği ile kurulmuştur. Merkez, iş sağlığı ve güvenliği alanında Üniversitenin ilgili akademik birimlerinin işbirliği ile ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim, araştırma ve uygulama faaliyetleri yürütmeyi, paydaşlarla iş birliği içinde bilimsel gelişmeye katkıda bulunmayı ve toplumsal farkındalığı artırmayı hedeflemektedir.
Bu stratejik plan, MİSAM’ın faaliyetlerini sürdürülebilir, ölçülebilir ve kurumsal hedeflerle uyumlu biçimde yönlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Plan, 2025–2029 dönemini kapsamakta ve kurumsal hedeflerle birlikte ulusal/bölgesel kalkınma önceliklerine katkı sağlamayı hedeflemektedir.
2. MERKEZ TANITIMI
MİSAM, Mersin Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren, Rektörlüğe bağlı bir araştırma ve uygulama merkezidir. Merkez, Üniversitenin Prof. Dr. Uğur Oral Kültür Merkezi giriş katında, Kurumsal Gelişim ve Akreditasyon Koordinatörlüğü ofisinde hizmet vermektedir.
Yönetim kadrosu; müdür, müdür yardımcısı ve dört öğretim elemanından oluşan bir yönetim kurulundan ibarettir. Ayrıca danışma kurulu, kamu ve özel sektör temsilcileri ile akademisyenlerden oluşmaktadır.
Merkez; iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili bilimsel araştırmalar, eğitim faaliyetleri, kamuoyu bilgilendirme etkinlikleri ve kamu-özel sektörle iş birlikleri ile geniş bir hizmet yelpazesine sahiptir.
3. VİZYON
İş sağlığı ve güvenliği alanında ulusal düzeyde referans bir merkez olmak; dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve disiplinlerarası yaklaşımla bu alandaki eğitim, araştırma ve danışmanlık faaliyetlerine yön vermek.
4. MİSYON
İş sağlığı ve güvenliği alanında bilimsel araştırmalar yapmak, uygulama alanları oluşturmak, eğitim faaliyetlerini desteklemek, sektörel iş birliklerini artırmak ve kamuoyunda bilinç oluşturmak amacıyla çalışan, akademik, etik ve toplumsal katkı ilkelerini esas alan bir araştırma ve uygulama merkezi olmaktır.
5. DAYANAKLAR:
TR62 Bölgesel Gelişme Planı,
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı
Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı 12. Kalkınma Planı
Mersin Üniversitesi 2023-2027 Stratejik Planı
YÖK 2024–2028 Stratejik Planı
6. STRATEJİK AMAÇLAR
- Paydaşlarla iş birliği içinde topluma yönelik eğitim ve bilinçlendirme faaliyetlerini yaygınlaştırmak.
- Ulusal ve uluslararası düzeyde tanınırlığı ve yayıncılık etkinliğini artırmak.
- Dijitalleşme ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda hizmet kapasitesini güçlendirmek.
- Kapsayıcı ve erişilebilir İş Sağlığı ve Güvenliği hizmetleri sunmak.
7. STRATEJİK HEDEFLER
Amaç 1: İş Sağlığı ve Güvenliği Alanında Paydaşlara Yönelik Eğitim ve Bilinçlendirme Faaliyetlerini Yaygınlaştırmak
- Hedef .1:1 Her yıl 2 eğitim/seminer/çalıştay vb düzenlemek.
- Hedef 1.2: Her yıl Acil durum planına uygun bir tatbikatın ilgili birimlerle işbirliği halinde gerçekleştirilmesi.
Amaç 2: Yayıncılık ve Tanınırlığı Geliştirmek
- Hedef 2.1: Her yıl bir Ulusal veya Uluslararası etkinlikte yer almak.
Amaç 3 Dijitalleşme ve Kurumsal Kapasiteyi Güçlendirmek
- Hedef 3.1: İSG ile ilgili bir adet dijital arşiv ve içerik üretim altyapısına içerik sağlamak.
- Hedef 3.2: Bir adet Online eğitim modülü oluşturulması için ilgili birimlerle işbirliği yapmak.
- Hedef 3.3: Oluşturulan Online eğitim modülünün kullanım performansını izlemek.
Amaç 4 Kapsayıcı ve erişilebilir İş Sağlığı ve Güvenliği hizmetleri ile ilgili farkındalığı artırmak
· Hedef 4.1: Özel politika gerektiren gruplar ve engelli bireylerin iş sağlığı ve güvenliği farkındalığını artırmak için yılda bir faaliyet gerçekleştirmek
8. DURUM ANALİZİ (SWOT)
Güçlü Yönler
- Akademik kadro ve yönetmelik temelli yapı
- Mersin Üniversitesi bünyesinde güçlü kurumsal destek
- İş birliği ağlarının varlığı
Zayıf Yönler
- Fiziksel alanların sınırlı olması
- Finansal kaynak yetersizlikleri
- Dijital altyapının sınırlı düzeyde olması
Fırsatlar
- Sektörel farkındalığın artması
- Üniversite-sanayi iş birliklerinin gelişmesi
- Dijitalleşme olanakları
Tehditler
- Yasal düzenlemelerdeki belirsizlikler
- Personel sürekliliği sorunları
- Finansal sürdürülebilirlik riski
9. PAYDAŞLAR
- Mersin Üniversitesi akademik ve idari birimleri
- Öğrenciler
- Yerel yönetimler
- Özel sektör kuruluşları
- Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
- İş sağlığı ve güvenliği alanında faaliyet gösteren STK’lar
PERFORMANS GÖSTERGELERİ
Amaç | Hedef | Performans Göstergesi | Sıklık |
1 | 1.1 | Düzenlenen eğitim etkinlik sayısı | Yıllık |
1 | 1.2 | İşbirliği halinde gerçekleşen tatbikat sayısı | Yıllık |
2 | 2.1 | Katkı sağlanan eğitim/seminer/çalıştay etkinlik sayısı | Yıllık |
3 | 3.1 | Dijital içerik modülü sayısı | Yıllık |
3 | 3.2 | Modüller için ilgili birimlerle gerçekleştirilen işbirliği sayısı | Yıllık |
3 | 3.3 | Modüllerin kullanım performansı | Yıllık |
4 | 4.1 | Özel gruplar/Engelliler için gerçekleştirilen faaliyet sayısı | Yıllık |
|
|
|
|
Hedef | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 |
1.1 | ● | ● | ● | ● | ● |
1.2 | ● | ● | ● | ● | ● |
2.1 | ● | ● | ● | ● | ● |
3.1 | ● | ● | ● | ● | ● |
3.2 | ● | ● | ● | ● | ● |
3.3 | ● | ● | ● | ● | ● |
4.1 | ● | ● | ● | ● | ● |
| | |
|
|
|
Risk | Önlem |
Bütçe yetersizliği | Alternatif kaynak ve proje fonları için başvuru yapılması |
Personel eksikliği | Gönüllü uzman/stajyer katkısının artırılması |
Dijital altyapı zayıflığı | Üniversite destekli dijitalleşme projelerine entegrasyon |
12. İZLEME VE DEĞERLENDİRME
Stratejik planın uygulanması, yıllık performans göstergeleri aracılığıyla izlenecek; gelişmeler Merkez Müdürlüğü tarafından değerlendirilecektir. Plan, gerekli görülmesi halinde ara değerlendirmelerle güncellenecektir. Değerlendirme sonuçları her yıl Mersin Üniversitesi Rektörlüğü’ne raporlanacaktır.