Ders Bilgileri
DENİZ METEOROLOJİSİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
DLİ243 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Ünal ÖZDEMİR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Atmosfer ve atmosferin hareketlerine ait temel bilgileri edinerek, meteorolojisinin temel kavramlarını öğrenerek, sinoptik gözlemler yardımıyla sinoptik haritaların nasıl hazırlandığını ve bu haritaların analizleriyle hava tahminleri yapmak, bu tahminlere dayanarak emniyetli seyir yapmak ve liman işlemlerinde gerekli önlemleri alabilecek derecede hava tahmini yapma becerisi kazanmak. |
İçeriği | Meteoroloji ve temel elemanları. Dünyanın hareketleri ve atmosfer. Okyanus ve denizler, akıntı sistemi. Isı, sıcaklık, buharlaşma, yoğunlaşma, nem, yağış, bulutlar. Hava basıncı ve yoğunluk. Rüzgar ve cephe sistemleri. Meteorolojik aygıtlar. Sinoptik haritalar. Hava tahmini. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Meteoroloji ve temel elemanlarını hatırlar. |
2 | Dünya’nın ve Güneş’in hareketi ve atmosferi hatırlar. Okyanus ve denizler ile akıntı sistemleri tanır. |
3 | Isı, sıcaklık, buharlaşma, yoğunlaşma, nem, yağış ve bulutları tanımlar. |
4 | Hava basıncı ve yoğunluğunun öneminin farkına varır. |
5 | Rüzgar ve cephe sistemlerini ayırt eder. |
6 | Gemide kullanılan meteorolojik aygıtları tanır. |
7 | Sinoptik haritaların hangi bilgiler ile nasıl hazırlandığını ilişkilendirir ve analiz eder. |
8 | Hava tahmini yapabilir ve okuyabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Meteoroloji nedir, temel elemanları. Deniz meteoroloji | Anlatım, tartışma |
2 | Dünya’nın ve Güneş’in hareketi ve atmosferin yapısı ve tabakaları ile özellikleri | Anlatım, tartışma, video sunum |
3 | Okyanus ve denizler ile akıntı sistemleri | Anlatım, tartışma, video sunum |
4 | Atmosferin ısı dengesi, havanın düşey ve yatay hareketleri, ısı ve sıcaklık kavramları. Sıcaklık ölçüm aletleri | Anlatım, tartışma |
5 | Buharlaşma ve yoğunlaşma, buharlaşmaya etki eden faktörler, nem ve nemin ölçümü, özgül nem, bağıl nem | Anlatım, tartışma |
6 | Yağış, sis, bulutların oluşumu, tipleri, sınıflandırılması | Anlatım, tartışma |
7 | Hava basıncı ve yoğunluğunun önemi | Anlatım, tartışma |
8 | ARA SINAV | ara sınav |
9 | Atmosferik dolaşım, sürekli rüzgarların oluşumu ve bölgesel rüzgarlar | Anlatım, tartışma, video sunum |
10 | Hava kütleleri, alçak ve yüksek basınç alanları | Anlatım, tartışma |
11 | Cepheler | Anlatım, tartışma |
12 | Gemide kullanılan meteorolojik aygıtlar | Anlatım, uygulama |
13 | Sinoptik haritaların hangi bilgiler ile nasıl hazırlandığı | Anlatım, tartışma |
14 | Hava tahmini, denizcilik için hava durumu hizmetleri | Anlatım, tartışma |
15 | Hava tahmini, denizcilik için hava durumu hizmetleri | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Deniz Meteorolojisi, Prof.Dr. Süreyya Öney, Dr. Ayşe Yılmaz. Görsel Sanatlar Matbaacılık,İstanbul, 2000. | ||
2 | Anında Hava Tahmini, Alan Watts, İletişim Yayınları, 2000. | ||
3 | IMO Model Kurs 7.03 Modül 5. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Meteoroloji ve temel elemanlarını hatırlar. | 10 | 1 |
2 | Dünya’nın ve Güneş’in hareketi ve atmosferi hatırlar. Okyanus ve denizler ile akıntı sistemleri tanır. | 10 | 1 |
3 | Isı, sıcaklık, buharlaşma, yoğunlaşma, nem, yağış ve bulutları tanımlar. | 10 | 1 |
4 | Hava basıncı ve yoğunluğunun öneminin farkına varır. | 10 | 1 |
5 | Rüzgar ve cephe sistemlerini ayırt eder. | 10 | 1͵2 |
6 | Gemide kullanılan meteorolojik aygıtları tanır. | 10 | 1͵2 |
7 | Sinoptik haritaların hangi bilgiler ile nasıl hazırlandığını ilişkilendirir ve analiz eder. | 10͵12 | 1͵2 |
8 | Hava tahmini yapabilir ve okuyabilir. | 10͵12 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |