Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

PAZARLAMA İLKELERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
DLİ214 Bahar 2 1 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd.Doç.Dr. Esin YALÇIN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı İşletme fonksiyonlarından biri olan pazarlama fonksiyonunun temel ilke ve uygulamalarına yönelik bilgi ve becerinin öğrencilere kazandırılması, öğrencilerin aktif iş yaşamına pazarlama bilgisi donanımıyla hazırlanması hedeflenmektedir.
İçeriği Pazarlama kavramının tanımı, pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi, pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması, pazarlama fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkeler

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olgularını açıklayabilir.
2 Temel pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerinin analiz edebilir.
3 Tüketici davranışlarını anlayabilir, yorumlayabilir ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilir.
4 Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilir.
5 Pazarlama fonksiyonunu ne kadar kapsamlı bir işletme faaliyeti olduğunu ayırt edebilir.
6 Pazarlama yönetiminin anlayabilir, strateji geliştirebilir ve denetim konuları hakkında bilgi sahibi olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanımı konusu Pazarlama Anlayış ve Uygulamalarındaki Gelişmeler Anlatım, tartışma
2 Pazarlama Yönetimi Kavramı, Stratejik Planlama Süreci, Pazarlama Planlaması Anlatım, tartışma
3 Pazarlama kararlarını etkileyen çevresel faktörlerin analizi Anlatım, tartışma
4 Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama Araştırması Anlatım, tartışma
5 Pazar türleri, tüketiciler ve örgütsel pazarlarının özellikleri Anlatım, tartışma
6 Pazar Bölümlerinin Analizi, Hedef Pazar Seçimi Anlatım, tartışma
7 Fiyat Kararları Anlatım, tartışma
8 Ara sınav Ara sınav
9 Dağıtım Kanalı Kararları Anlatım, tartışma
10 Dağıtım Kanalı Tasarımı, Dağıtım Kanalı Kararları Yönetimi Anlatım, tartışma
11 Tutundurma Kavramı ve Önemi, Tutundurma karmasını Etkileyen faktörler Anlatım, tartışma
12 Hizmet Kavramı ve Önemi, Hizmetlerin Sınıflandırılması, Hizmet Pazarlaması Kararları Anlatım, tartışma
13 Pazarlanmada Örgütlenme ve Denetim Anlatım, tartışma
14 Pazarlamanın Örgüt İçerisindeki Yeri, Pazarlama İşlevlerinin Örgütlenmesi Anlatım, tartışma
15 Uluslararası Pazarlama Anlatım, tartışma
16 Son Sınav Son sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Pazarlama İlkeler ve Yönetim Cemal YÜKSELEN, Detay Yayıncılık.
2 Pazarlama İlhan CEMALCILAR Beta Yayınları
3 Pazarlama İlkeleri Prof. Dr. İsmet MUCUK, Türkmen Kitabevi
4

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olgularını açıklayabilir. 1͵4͵15 1
2 Temel pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerinin analiz edebilir. 1͵4͵15 1
3 Tüketici davranışlarını anlayabilir, yorumlayabilir ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilir. 1͵4͵15 1
4 Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilir. 1͵4͵15 2
5 Pazarlama fonksiyonunu ne kadar kapsamlı bir işletme faaliyeti olduğunu ayırt edebilir. 1͵4͵15 2
6 Pazarlama yönetiminin anlayabilir, strateji geliştirebilir ve denetim konuları hakkında bilgi sahibi olur. 1͵4͵15 2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 1 1
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 2 6 12
15 Son Sınav 1 0 0
75