Ders Bilgileri
MATEMATİK-II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MAT102 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Ali ÇEVİK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Analitik düşünme, tartışma ve değerlendirme özelliğini kazandırmak. Karşılaştığı problemleri analiz edebilme ve problem çözme yeteneğini kazandırmak. |
İçeriği | Geometri, alan ve hacim hesapları, trigonometri, küresel trigonometri, vektörler, determinantlar, matrisler, elips ve hiperbol, limit, süreklilik, türev, maksimum-minimum problemleri, integral. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Cisimlerin yüzey alanlarını ve hacimlerini hesaplar. |
2 | Trigonometri ve küresel trigonometriyi tanır. |
3 | Vektörü ifade eder. |
4 | Matris ve determinant hesabı yapar. |
5 | Elips ve hiperbolü öğrenir ve çizer. |
6 | Fonksiyonlarda limit ve süreklilik hesaplar. |
7 | Türev alır, maksimum ve minumum problemleri çözer. |
8 | İntegral hesabı yapar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Geometri ve alan hesabı | Anlatım, Problem çözümü, tartışma |
2 | Hacim hesabı | Anlatım, Problem çözümü, tartışma |
3 | Trigonometri | Anlatım, Problem çözümü, tartışma |
4 | " | Anlatım, Problem çözümü, tartışma |
5 | Küresel trigonometri | Anlatım, Problem çözümü, tartışma |
6 | Vektörler | Anlatım, Problem çözümü, tartışma |
7 | Matris ve determinant | Anlatım, Problem çözümü, tartışma |
8 | ARASINAV | |
9 | Elips ve hiperbol | Anlatım, Problem çözümü, tartışma |
10 | Limit ve süreklilik | Anlatım, Problem çözümü, tartışma |
11 | Türev | Anlatım, Problem çözümü, tartışma |
12 | " | Anlatım, Problem çözümü, tartışma |
13 | Maksimum-minimum problemleri | Anlatım, Problem çözümü, tartışma |
14 | İntegral | Anlatım, Problem çözümü, tartışma |
15 | “ | Anlatım, Problem çözümü, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Yüksek Matematik, A. Karadeniz | Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 2002. | |
2 | Logarithmic and Trigonometric Tables | United States Naval Institute. | |
3 | Calculus and Analytic Geometry, G.B Thomas, R.L. Finney | Addison Wesley, 2000. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Cisimlerin yüzey alanlarını ve hacimlerini hesaplar. | 1͵3͵6͵10 | 1͵2 |
2 | Trigonometri ve küresel trigonometriyi tanır. | 1͵3͵6͵12 | 1͵2 |
3 | Vektörü ifade eder. | 1͵3͵6͵10 | 1͵2 |
4 | Matris ve determinant hesabı yapar. | 1͵3͵6͵12 | 1͵2 |
5 | Elips ve hiperbolü öğrenir ve çizer. | 1͵3͵6͵10 | 2 |
6 | Fonksiyonlarda limit ve süreklilik hesaplar. | 1͵3͵6͵12 | 2 |
7 | Türev alır, maksimum ve minumum problemleri çözer. | 1͵3͵6͵12 | 2 |
8 | İntegral hesabı yapar. | 1͵3͵6͵10 | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |