Ders Bilgileri
FİZİK | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
FİZ101 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Burcu OĞUZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Temel fizik kavramlarını tanımlar, fiziksel problemleri çözebilmesi için analitik bakış açısı kazanır. |
İçeriği | Kütle, ağırlık ve kuvvet. Yol, hız ve ivme. Dairesel hareket ve dönme. Statik. İş, enerji ve güç. Mekanik. Yoğunluk. Akışkanlar. Arşimet Yasası. Sıcaklık. Katıların ve sıvıların genleşmesi. Gazlar. Isı. Isının iletimi. Fiziksel durum değişimi. Buharlar. Soğutma. Dalgalar. Elektromanyetik radyasyon. Işık. Ses. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Fiziğin temel kavram ve ilkelerini ve diğer bilim dalları üzerindeki rolünü tanımlar. |
2 | Fizikteki temel büyüklükleri ve birim sistemlerini tanır. |
3 | Kütle, ağırlık, kuvvet, iş, enerji ve korunum yasalarını tanımlar ve aralarındaki ilişkiyi açıklar |
4 | Hareketin özelliklerini inceleyebilir, hareketlere ait fiziksel kavramları tanımlar |
5 | Fiziksel büyüklükleri nicelik olarak karşılaştırır ve boyut analizi yaparak birimleri çevirebilir |
6 | Hareketi oluşturan nedenleri dikkate alarak, hareketin nedenlerini analiz eder. |
7 | Kuvvet, iş ve enerji kavramları yardımı ile karmaşık fiziksel sistemleri inceleme tekniklerini uygulayabilir |
8 | Temel fizik alanında problem kurar ve çözüm önerileri getirir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Fizik genel kavramlar | Anlatım, tartışma |
2 | Kütle, hacim | Rehberli problem çözümü |
3 | Vektör tanımı, hız ivme | Anlatım, tartışma |
4 | Tek boyutlu ve iki boyutlu hareket | Rrehberli problem çözümü |
5 | Dairesel Hareket | Rehberli problem çözümü |
6 | Newton kanunları ve uygulaması | Anlatım, tartışma |
7 | Statik uygulamaları | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | Rehberli problem çözümü |
9 | İş, güç, enerji | Rehberli problem çözümü |
10 | Potansiyel ve kinetik enerji | Rehberli problem çözümü |
11 | Akışkanlar-Arşimet yasası | Anlatım, tartışma |
12 | Sıcaklık, ideal Gazlar | Anlatım, tartışma |
13 | Isı. Isının iletimi. Fiziksel durum değişimi. Buharlar. Soğutma | Anlatım, tartışma |
14 | Dalgalar. Elektromanyetik radyasyon. Işık. Ses | Anlatım, tartışma |
15 | Dalgalar. Elektromanyetik radyasyon. Işık. Ses | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav | Rehberli problem çözümü |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Fizik İlkeleri I, Frederick J. Bueche, David A. Jerde, Palma Yayıncılık. | Collage Physics, Giambatista, Richardson, 2003. IMO Model Kurs 7.03 Modül 16. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Fiziğin temel kavram ve ilkelerini ve diğer bilim dalları üzerindeki rolünü tanımlar. | 1͵2͵6 | 1͵2 |
2 | Fizikteki temel büyüklükleri ve birim sistemlerini tanır. | 1͵2͵6 | 1͵2 |
3 | Kütle, ağırlık, kuvvet, iş, enerji ve korunum yasalarını tanımlar ve aralarındaki ilişkiyi açıklar | 1͵2͵6 | 1͵2 |
4 | Hareketin özelliklerini inceleyebilir, hareketlere ait fiziksel kavramları tanımlar | 1͵2͵6 | 1͵2 |
5 | Fiziksel büyüklükleri nicelik olarak karşılaştırır ve boyut analizi yaparak birimleri çevirebilir | 1͵2͵6 | 1͵2 |
6 | Hareketi oluşturan nedenleri dikkate alarak, hareketin nedenlerini analiz eder. | 1͵2͵6 | 1͵2 |
7 | Kuvvet, iş ve enerji kavramları yardımı ile karmaşık fiziksel sistemleri inceleme tekniklerini uygulayabilir | 1͵2͵6 | 1͵2 |
8 | Temel fizik alanında problem kurar ve çözüm önerileri getirir | 1͵2͵6 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |