Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MATEMATİK-II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MAT102 Bahar 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. ERDENER KAYA
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Analitik düşünme, tartışma ve değerlendirme özelliğini kazandırmak. Karşılaştığı problemleri analiz edebilme ve problem çözme yeteneğini kazandırmak.
İçeriği Geometri, alan ve hacim hesapları, trigonometri, küresel trigonometri, vektörler, determinantlar, matrisler, elips ve hiperbol, limit, süreklilik, türev, maksimum-minimum problemleri, integral.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
5 Elips ve hiperbolü açıklar ve çizer.
6 Fonksiyonlarda limit ve süreklilik hesaplar.
7 Türev alır, maksimum ve minumum problemleri çözer.
8 İntegral hesabı yapar.
1 Cisimlerin yüzey alanlarını ve hacimlerini hesaplar.
2 Trigonometri ve küresel trigonometriyi tanır.
3 Vektörü ifade eder.
4 Matris ve determinant hesabı yapar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Geometri ve alan hesabı Anlatım, Problem çözümü, tartışma
2 Hacim hesabı Anlatım, Problem çözümü, tartışma
3 Trigonometri Anlatım, Problem çözümü, tartışma
4 " Anlatım, Problem çözümü, tartışma
5 Küresel trigonometri Anlatım, Problem çözümü, tartışma
6 Vektörler Anlatım, Problem çözümü, tartışma
7 Matris ve determinant Anlatım, Problem çözümü, tartışma
8 ARASINAV
9 Elips ve hiperbol Anlatım, Problem çözümü, tartışma
10 Limit ve süreklilik Anlatım, Problem çözümü, tartışma
11 Türev Anlatım, Problem çözümü, tartışma
12 " Anlatım, Problem çözümü, tartışma
13 Maksimum-minimum problemleri Anlatım, Problem çözümü, tartışma
14 İntegral Anlatım, Problem çözümü, tartışma
15 Anlatım, Problem çözümü, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Yüksek Matematik, A. Karadeniz Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 2002.
2 Logarithmic and Trigonometric Tables United States Naval Institute.
3 Calculus and Analytic Geometry, G.B Thomas, R.L. Finney Addison Wesley, 2000.
4 Matematik Cetvelleri SHOD, Admiralty.
5 IMO Model Kurs 7.03 Modül 15.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
5 Elips ve hiperbolü açıklar ve çizer. 1͵3͵6͵10 2
6 Fonksiyonlarda limit ve süreklilik hesaplar. 1͵3͵6͵12 2
7 Türev alır, maksimum ve minumum problemleri çözer. 1͵3͵6͵12 2
8 İntegral hesabı yapar. 1͵3͵6͵10 2
1 Cisimlerin yüzey alanlarını ve hacimlerini hesaplar. 1͵3͵6͵10 1͵2
2 Trigonometri ve küresel trigonometriyi tanır. 1͵3͵6͵12 1͵2
3 Vektörü ifade eder. 1͵3͵6͵10 1͵2
4 Matris ve determinant hesabı yapar. 1͵3͵6͵12 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 4 4
15 Son Sınav 1 1 1
50