Ders Bilgileri
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
AİL102 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Atatürk İlkeleri ve Inkılap Tarihi Bölümü Okutmanları |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II dersi, üniversite gençliğine Atatürk dönemi ve sonrası çağdaş Türkiye tarihini siyasi, kültürel, toplumsal ve ekonomik boyutlarıyla değerlendirerek, Cumhuriyet ideolojisini ve tarih bilincini kazandırmayı amaçlar. |
İçeriği | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II dersi içeriğinde, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze değin, siyasal, ekonomik, kültürel, toplumsal ve ekonomik gelişmelere yer verilmiştir. Yakın tarihimizin önemli dönüm noktaları esas alınarak Türkiye’nin geçirdiği değişimlere değinilmiştir. Atatürkçü düşüncenin ilkeleri ve çağdaş bir düşünce olarak Atatürkçülük, dersin amacına uygun bir şekilde ders içeriğinde yer almıştır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Türkiye Cumhuriyeti’nin laik bir devlet düzenine sahip olmasında önemli bir rol oynayan 3 Mart 1924 tarihli devrim yasalarını ve günümüzdeki önemini değerlendirebilme. |
2 | Türkiye’de katılımcı bir demokratik düzenin oluşumu ve demokratikleşme çabalarını kavrayabilme. |
3 | Cumhuriyet dönemi eğitim, kültür ve sanat çalışmalarının toplumsal hayata etkilerini değerlendirebilme. |
4 | Türkiye’de çağdaş, laik ve evrensel hukuk sisteminin önemini kavrayabilme. |
5 | Siyasal ve toplumsal bağımsızlık için gerekli olan ekonomik gelişmişliğin önemini anlayabilme. |
6 | Türkiye’nin Atatürk dönemi barışçı dış politika ilkelerini geçmiş ve günümüz dünya şartları içerisinde değerlendirebilme. |
7 | Bir çağdaşlaşma ideolojisi olarak Atatürkçü düşünce sisteminin dayandığı temel ilkeleri kavrayabilme. |
8 | Dünyada ve ülkemizde yaşanan bugünkü iç ve dış sorunların, Türkiye üzerindeki etkilerini ve çözüm yollarını geliştirebilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | 3 Mart 1924 yasaları ve Türkiye'de çok partili yaşama geçiş denemeleri | Anlatım, tartışma |
2 | Hukuk alanındaki gelişmeler ve Türk Anayasaları | Anlatım, tartışma |
3 | Eğitim ve kültür alanındaki yenilikler | Anlatım, tartışma |
4 | Toplumsal alanda düzenlemeler | Anlatım, tartışma |
5 | Ekonomik alanda gelişmeler | Anlatım, tartışma |
6 | Cumhuriyet döneminde dış politika | Anlatım, tartışma |
7 | II. Dünya Savaşı ve sonrasında Türkiye | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’de çok partili dönemin gelişimi | Anlatım, tartışma |
10 | Soğuk Savaş dönemi ve Türkiye | Anlatım, tartışma |
11 | Türkiye'nin sancılı yılları: 1970-1980 | Anlatım, tartışma |
12 | Atatürk İlkeleri (I) | Anlatım, tartışma |
13 | Atatürk İlkeleri (II) | Anlatım, tartışma |
14 | Atatürk İlkeleri (III) | Anlatım, tartışma |
15 | Çağdaş bir düşünce olarak Atatürkçülük ve Türkiye'nin bugünkü sorunları | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Komisyon, Çağdaş Türkiye Tarihi: Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Mersin Üniversitesi Yayınları, Mersin, 2003. | ||
2 | Mustafa Kemal ATATÜRK, Nutuk, 1919-1927, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 1999 | ||
3 | A. Afetinan, Medeni Bilgiler ve M. Kemal Atatürk’ün El Yazıları, TTK Yayınları, Ankara, 1999 | ||
4 | Suna KİLİ, Türk Devrim Tarihi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2001 | ||
5 | Ahmet Mumcu, Tarih Açısından Türk Devriminin Temelleri ve Gelişimi, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1996 | ||
6 | Şerafettin TURAN, Türk Devrim Tarihi, 4 Cilt, Bilgi Yayınevi, Ankara, 1999 | ||
7 | Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara, 2000 | ||
8 | İsmet İnönü, Hatıralar, Bilgi Yayınları, Ankara, 1987 | ||
9 | Tevfik Çavdar, Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, 2 Cilt, İmge Yayınları, Ankara, 1995 | ||
10 | Tarık Zafer Tunaya, Türkiye’de Siyasi Partiler 1859- 1952, 2. Basım, Afa Yayınları, İstanbul, 1995 | ||
11 | Oral Sander, Siyasi Tarih, İmge Yayınevi, Ankara, 1991 | ||
12 | Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1984 | ||
13 | Şevket Süreyya Aydemir, Tek Adam, C.I-III, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1977 | ||
14 | Şevket Süreyya Aydemir, İkinci Adam, C.I-III, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1976 | ||
15 | Utkan Kocatürk, Atatürk ve Türkiye Cumhuriyeti Kronolojisi, Ankara, 1983 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.1 | 12 | 1. Seminer |
2 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Türkiye Cumhuriyeti’nin laik bir devlet düzenine sahip olmasında önemli bir rol oynayan 3 Mart 1924 tarihli devrim yasalarını ve günümüzdeki önemini değerlendirebilme. | 14 | 1͵2͵3 |
2 | Türkiye’de katılımcı bir demokratik düzenin oluşumu ve demokratikleşme çabalarını kavrayabilme. | 14 | 1͵2͵3 |
3 | Cumhuriyet dönemi eğitim, kültür ve sanat çalışmalarının toplumsal hayata etkilerini değerlendirebilme. | 14 | 1͵2͵3 |
4 | Türkiye’de çağdaş, laik ve evrensel hukuk sisteminin önemini kavrayabilme. | 14 | 1͵2͵3 |
5 | Siyasal ve toplumsal bağımsızlık için gerekli olan ekonomik gelişmişliğin önemini anlayabilme. | 14 | 1͵2͵3 |
6 | Türkiye’nin Atatürk dönemi barışçı dış politika ilkelerini geçmiş ve günümüz dünya şartları içerisinde değerlendirebilme. | 14 | 1͵2͵3 |
7 | Bir çağdaşlaşma ideolojisi olarak Atatürkçü düşünce sisteminin dayandığı temel ilkeleri kavrayabilme. | 14 | 1͵2͵3 |
8 | Dünyada ve ülkemizde yaşanan bugünkü iç ve dış sorunların, Türkiye üzerindeki etkilerini ve çözüm yollarını geliştirebilme. | 14 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 3 | 1 | 3 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |