Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ORMAN ÜRÜNLERİNİN PAZARLANMASI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ORM219 Güz 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları )
Öğretim Sistemi Uzaktan
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerin, genel pazarlama konuları hakkında bilgilendirilmeleri ve orman ürünleri pazarlaması yöntem, ilke ve tekniklerine ilişkin olarak bilgilendirmek, Modern pazarlama anlayışı ve küresel gelişmeler ışığında yeni yaklaşımları tanıtmak, Orman İşletmelerinin ve orman endüstri işletmelerinin tutundurma çabalarına ve orman ürünlerinin pazarlanmasına katkı sağlayabilecek bireyler yetiştirmektir.
İçeriği Pazarlamanın temel kavramları. Pazarlamanını tarihsel gelişim süreci içindeki yeri, sınıflandırılmaları Pazarlama ve etik Pazar yönetimi ve stratejik yönetim süreci ile ilişkisi İşletmenin makro ve mikro çevre faktörleri Pazarlama karması ve karar verme sürecine etki eden değişkenler Tüketici ve endüstriyel pazarlama özellikleri Pazarlama karmasının mamul, fiyat, tutundurma ve dağıtım unsuru ve ormancılık sektörü açısından planlama esasları Pazarlama karmasının elemanlarının işletmenin makro ve mikro çevre faktörleriyle bütünleştirilmesi İşletme başarısının sağlanması amacıyla kullanılabilecek pazarlama anlayışları Etkili iletişim stratejileri Orman işletmelerininde kullanılan pazarlama yol, yöntem ve araçları Uluslararası pazarlama Hizmet ve fikir pazarlaması

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlama temel kavramlarını bilecek,
2 Pazarlama karmasının elemanlarını bilecek,
3 Pazarlama karmasının elemanlarını işletmenin makro ve mikro çevre faktörleriyle bütünleştirerek işletme başarısının sağlanması amacıyla kullanabilecek ve pazarlama anlayışı geliştirebilecek,
4 İşletme içi ve dışı paydaşlarla etkili iletişimi sağlayabilecek
5 Orman işletmelerininde kullanılan pazarlama yol, yöntem ve araçlarını bilecek
6 Tutundurma araçlarını orman işletmelerinde kullanabilecek
7 Orman işletmelerininde kullanılan pazarlama yol, yöntem ve araçlarını bilecek
8 Pazarlama ile ilgili hususlarda yaşam boyu öğrenmeyi öğrenecek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamanın temel kavramları. Anlatım
2 Pazarlamanını tarihsel gelişim süreci içindeki yeri, sınıflandırılmaları Anlatım
3 Pazarlama ve etik Anlatım
4 Pazar yönetimi ve stratejik yönetim süreci ile ilişkisi Anlatım
5 İşletmenin makro ve mikro çevre faktörleri Anlatım
6 Pazarlama karması ve karar verme sürecine etki eden değişkenler Anlatım
7 Tüketici ve endüstriyel pazarlama özellikleri Anlatım
8 Ara sınav
9 Pazarlama karmasının mamul, fiyat, tutundurma ve dağıtım unsuru ve ormancılık sektörü açısından planlama esasları Anlatım
10 Pazarlama karmasının elemanlarının işletmenin makro ve mikro çevre faktörleriyle bütünleştirilmesi Anlatım
11 İşletme başarısının sağlanması amacıyla kullanılabilecek pazarlama anlayışları Anlatım
12 Etkili iletişim stratejileri Anlatım
13 Orman işletmelerininde kullanılan pazarlama yol, yöntem ve araçları Anlatım
14 Uluslararası pazarlama Anlatım
15 Hizmet ve fikir pazarlaması Anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ders notu

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.2 1 1. Ara Sınav
2 0.8 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlama temel kavramlarını bilecek, 17 1͵2
2 Pazarlama karmasının elemanlarını bilecek, 17 1͵2
3 Pazarlama karmasının elemanlarını işletmenin makro ve mikro çevre faktörleriyle bütünleştirerek işletme başarısının sağlanması amacıyla kullanabilecek ve pazarlama anlayışı geliştirebilecek, 17 1͵2
4 İşletme içi ve dışı paydaşlarla etkili iletişimi sağlayabilecek 17 1͵2
5 Orman işletmelerininde kullanılan pazarlama yol, yöntem ve araçlarını bilecek 17 1͵2
6 Tutundurma araçlarını orman işletmelerinde kullanabilecek 17 1͵2
7 Orman işletmelerininde kullanılan pazarlama yol, yöntem ve araçlarını bilecek 17 1͵2
8 Pazarlama ile ilgili hususlarda yaşam boyu öğrenmeyi öğrenecek 17 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 4 4
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 3 3
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
15 Son Sınav 1 1 1
75