Ders Bilgileri
ORMAN BOTANİĞİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
ORM102 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Serpil Ünyayar |
Öğretim Sistemi | Uzaktan |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersde, Türkiye'de doğal olarak yetişen orman ağaçlarını ve ormancılık için önemli egzotik ağaçları öğretmek. |
İçeriği | Gymnospermae, Angiospermae ve arasındaki farklar, Gymnospermae, taksonlarının tanıtımı (Ginkgoceae, Pinaceae, Araucariaceae, Taxodiaceae, Taxaceae ve Cephalotaxaceae familyalarına ait Türkiye için önemli taksonlar, Biota, Cupressus, Juniperus, Arceuthos doğal taksonları), Angiospermae taksonlarının tanıtımı (Casuarinaceae, Salicaceae, Juglandaceae, Betulaceae, Fagaceae familyası, Ulmaceae, Moraceae, Magnoliaceae, Lauraceae, Hamammelidaceae, Platanaceae, Rosaceae, Leguminosae, Anacardiaceae, Aceraceae, Hippocastanaceae, Buxaceae, Rhamnaceae, Tiliaceae, Cistaceae, Myrtaceae, Ericaceae, Oleaceae familyalarına ait Türkiye için önemli taksonlar). |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Gymnospermae?leri (Açık Tohumluları) ve Angiospermaeleri habitus, yaprak, kozalak, kabuk gibi doku ve organlarından tanıyabilir |
2 | Orman ağaçlarının erkek ve dişi çiçeklerini, tozlaşma ve meyve tiplerini ayırt edebilir |
3 | Ülkemizin özellikle doğal Orman ağaçlarını teşhis edebilir |
4 | Orman oluşturan ağaç türlerini yayılış alanları ile birlikte bilebilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Gymnospermaelerin genel özellikleri | Anlatım |
2 | Cycas ve Ginkgolar | Anlatım |
3 | Pinaceae, Pinus | Anlatım |
4 | Abies, Cedrus | Anlatım |
5 | Picea, Tsuga, Pseudotsuga, Larix, Pseudolarix | Anlatım |
6 | Ulmaceae familyası, Ulmus, Celtis, Zelkova, Moraceae family, Morus, Maclura, Broussonetia, Ficus, Magnoliaceae family, Magnolia, Liriodendron | Anlatım |
7 | Ulmaceae familyası, Ulmus, Celtis, Zelkova, Moraceae family, Morus, Maclura, Broussonetia, Ficus, Magnoliaceae family, Magnolia, Liriodendron | Anlatım |
8 | Ara sınav | |
9 | Ulmaceae familyası, Ulmus, Celtis, Zelkova, Moraceae family, Morus, Maclura, Broussonetia, Ficus, Magnoliaceae family, Magnolia, Liriodendron | Anlatım |
10 | Lauraceae familyası, Laurus, Platanaceae familyası, Platanus, Hamamelidaceae family, Liquidambar, Tiliaceae family, Tilia | Anlatım |
11 | Cistaceae familyası, Cistus, Tamaricaceae familyası, Tamarix, Ericaceae family, Rhododendron, Arbutus, Erica, Calluna, Rosaceae family, Rosa, Sorbus, Laurocerasus | Anlatım |
12 | Salicaceae familyası, Salix, Populus | Anlatım |
13 | Juglandaceae familyası, Juglans, Pterocarya, Carya | Anlatım |
14 | Betulaceae familyası, Betula, Alnus, Carpinus, Ostrya, Corylus | Anlatım |
15 | Betulaceae familyası, Betula, Alnus, Carpinus, Ostrya, Corylus | Anlatım |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.15 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.05 | 3 | 1. Ödev |
3 | 0.8 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Gymnospermae?leri (Açık Tohumluları) ve Angiospermaeleri habitus, yaprak, kozalak, kabuk gibi doku ve organlarından tanıyabilir | 4 | 1͵2͵3 |
2 | Orman ağaçlarının erkek ve dişi çiçeklerini, tozlaşma ve meyve tiplerini ayırt edebilir | 4 | 1͵2͵3 |
3 | Ülkemizin özellikle doğal Orman ağaçlarını teşhis edebilir | 4 | 1͵2͵3 |
4 | Orman oluşturan ağaç türlerini yayılış alanları ile birlikte bilebilir | 4 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 3 | 6 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 6 | 6 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |