Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TDV201 Güz 3 0 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Ahmet Taylan
Öğretim Sistemi Uzaktan
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders, öğrencilerin tüketici davranışlarını, nedenlerini, tüketici davranışlarına etki eden faktörleri, tüketim stratejilerini, tüketicilerin tepkileri ile tüketici psikolojisi hakkında bilgi edinmelerini sağlamak; tüketiciler hakkında bilinmesi gerekenleri öğrenmek ve sahip olunacak verileri değerlendirerek tüketicilere daha iyi ve verimli hizmetleri üretmeyi amaçlamaktır.
İçeriği Tüketici davranışı kavramı ve özellikleri, tüketici davranışlarının pazarlamadaki önemi, tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi bu dersin temel konularıdır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Tüketicilerin davranış nedenlerini bilir
2 Tüketiciye etki eden faktörleri bilir
3 Tüketim stratejilerini bilir
4 Tüketicilerin tepkilerinin neler olabileceğini bilir
5 Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemini bilir
6 Tüketicinin satın alma sürecini değerlendirebilir
7 Satın alma ve satın alma sonrası davranışlarını bilir
8 Tüketici psikolojisi hakkında yeterli kavramlara sahiptir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tüketici Davranışına Giriş anlatım
2 Pazarlamanın Temelleri anlatım
3 Algılama ve Algılama Yönetimi anlatım
4 Öğrenme ve Hafıza anlatım
5 Motivasyon ve İlgilenim anlatım
6 Tutumlar anlatım
7 Benlik ve Kişilik anlatım
8 Ara Sınav
9 Değerler, Yaşam Biçimleri ve Kültür anlatım
10 Referans Grupları, Aile ve Cinsiyet anlatım
11 Satın Alma Karar Süreci anlatım
12 Pazarlama İletişimi ve İkna Teknikleri anlatım
13 Sosyo kültürel etkiler, aile anlatım
14 Tüketicinin satın alma süreci anlatım
15 Genel Tekrar ve Tartışma anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Bilge, Atıl ve Göksu, Nusret (2010), Tüketici Davranışları, Ankara: Gazi Kitabevi
2 Koç, Erdoğan (2013), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.2 1 1. Ara Sınav
2 0.8 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Tüketicilerin davranış nedenlerini bilir 2͵7͵12 1͵2
2 Tüketiciye etki eden faktörleri bilir 2͵7͵12 1͵2
3 Tüketim stratejilerini bilir 2͵7͵12 1͵2
4 Tüketicilerin tepkilerinin neler olabileceğini bilir 2͵7͵12 1͵2
5 Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemini bilir 2͵7͵12 1͵2
6 Tüketicinin satın alma sürecini değerlendirebilir 2͵7͵12 1͵2
7 Satın alma ve satın alma sonrası davranışlarını bilir 2͵7͵12 1͵2
8 Tüketici psikolojisi hakkında yeterli kavramlara sahiptir. 2͵7͵12 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 6 6
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 6 6
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 1 1
100