Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

PAZARLAMA İLKELERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PZI201 Güz 3 0 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr Gör Hasan ÖZBEK
Öğretim Sistemi Uzaktan
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Pazarlama planlamasını yapabilmek, Pazarlama karması stratejilerini geliştirebilmek ve bu stratejileri uygulayabilmek
İçeriği Pazarlamanın tanımını, kapsamını, pazarlama yönetiminin gelişme dönemlerini modern pazarlama yönetim anlayışını ve pazarlama konularını incelemedeki başlıca yaklaşımları kavrayabilme Pazarlama sistemi ve pazarlamayı etkileyen makro, mikro işletme içi faktörler ile pazarlama yönetim sürecini kavrayabilme Pazarlama kararları için bilgi ihtiyacını, bilgi sistemini ve pazarlama araştırma sürecini, başlıca veri toplama metotlarını kavrayabilme Tüketici Pazar çeşitleri, tüketici pazarlarının demografik, ekonomik özellikleri, tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ve satın alma karar süreci ile endüstriyel pazarın çeşitleri, yapısı ve özellikleri, endüstriyel alıcı davranışlarını kavrayabilme Pazar bölümlendirmenin yararları, bölümlendirme kriterleri ve şekilleri, hedef Pazar seçim stratejileri ve konumlandırma ile pazarların değerlendirilmesi ve satış tahminlerini kavrayabilme Mamullerin sınıflandırılması yeni mamul geliştirme sürecini mamulün hayat seyri, marka, ambalaj, servis ve kalite stratejileri ile mamul farklılaştırmalarını kavrayabilme Uygulamadaki fiyatlama yöntemlerini, yeni mamul fiyatlandırma stratejilerini, mamul hattının fiyatlandırılmasını ve alıcıların fiyat değişikliklerine tepkilerini kavrayabilme Tutundurma araçlarının önemini, başlıca tutundurma metotlarını birbirleriyle kıyaslarını, özelliklerini ve bütçesini kavrayabilme Başlıca dağıtım kanalı alternatifleri dağıtım politikalarını ve fiziksel dağıtım fonksiyonlarını kavrayabilme Doğrudan pazarlamanın amacını, yararların, şekillerini doğrudan posta ve tele-pazarlama özellikleri ile hizmet işletmeleri tanımını, çeşitlerini, özelliklerine ve pazarlama stratejilerini kavrayabilme e-Ticaret temel araçlarını, internette pazarlama tür ve unsurları ile pazarlama stratejilerini açıklar Pazarlama yönetiminde planlama, organizasyon uygulama ve denetim ile uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler ve pazara giriş şekillerini kavrayabilme

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlama karması stratejilerini oluşturmak
2 Hedef pazar seçim stratejilerini uygulayabilmek
3 Araştırma yapabilmek ve rapor düzenleyebilmek
4 Fiyatlantırma yöntem ve tekniklerine hakim olmak
5 Tutundurma stratejileri geliştirmek ve uygulamak
6 Ürün karması kararlarını verebilmek
7 Dağıtım kanalı oluşturabilmek, çalıştırabilmek ve kontrolunu sağlayabilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama kavramı tanımı, Gelişimi, Pazarlama karması Anlatım
2 Pazarlamanın fonksiyonları ve Pazarlama Çevresi Anlatım
3 Tüketici davranışı ve bu davranışı etkileyen faktörler Anlatım
4 Pazar çeşitleri ve pazar bölümleme Anlatım
5 Hedef pazar seçim stratejileri Anlatım
6 Pazarlama araştırması Anlatım
7 Arasınav
8 Arasınav
9 Mamül karması kararları Anlatım
10 Mamül hayat seyri ve Yeni mamül geliştirme süreci Anlatım
11 Tutundurma karması stratejileri Anlatım
12 Reklam, kişisel satış, satış artırıcı çabalar ve tanıtım Anlatım
13 Fiyatlandırma stratejileri Anlatım
14 Dağıtım kararları ve dağıtım kanalı stratejileri Anlatım
15 Yeni pazarlama teknikleri Anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ders notu ve slaytlar

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.2 1 1. Ara Sınav
2 0.8 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlama karması stratejilerini oluşturmak 3͵4͵5͵7͵8͵11 1͵2
2 Hedef pazar seçim stratejilerini uygulayabilmek 3͵4͵5͵7͵11 1͵2
3 Araştırma yapabilmek ve rapor düzenleyebilmek 3͵5͵7 1͵2
4 Fiyatlantırma yöntem ve tekniklerine hakim olmak 3͵4͵5͵6͵7 1͵2
5 Tutundurma stratejileri geliştirmek ve uygulamak 3͵5͵7 1͵2
6 Ürün karması kararlarını verebilmek 3͵4͵5͵7͵11 1͵2
7 Dağıtım kanalı oluşturabilmek, çalıştırabilmek ve kontrolunu sağlayabilmek 3͵5͵7͵10 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 6 6
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 6 6
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 1 1
100