Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

EMLAK PAZARLAMA YÖNTEMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
EYN202 Bahar 3 0 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd.Doç.Dr.Ercan ÇİÇEK
Öğretim Sistemi Uzaktan
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Emlak pazarlama stratejisi oluşturma, stratejiyi yönetme ve bu yönetim sürecinin emlak sektörüne uyarlanması bilgi ve becerilerinin kazandırılması.
İçeriği Emlak ve emlak pazarlaması konularının öğretilmesine yöneliktir. Emlak pazarlamasına ilişkin temel kavramlar, emlak pazarının yapısı ve özellikleri, emlak bilgi sistemi, emlak finansmanı, emlak pazarında tüketici davranışları,emlak pazarında pazarlama ve satış teknikleri ve emlak pazarlaması

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
3 Emlak pazarlamasına ilişkin temel kavramları ifade edebilme
4 Temel pazarlama ve emlak pazarlaması kavramlarını açıklayabilme
5 Emlak pazarının özelliklerini analiz edebilme
6 Emlak pazarının yapı ve işleyişini ve pazardaki temel pazarlama işlevlerini açıklayabilme
7 Pazardaki karma elemanlarını analiz edebilme
8 Pazarlama bilgi sistemini tanımlayabilme
9 Pazardaki tüketici davranışlarını ve satış tekniklerini açıklayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Emlak Pazarlamasına İlişkin Temel Kavramlar Ders Anlatımı
2 Emlak Pazarının Özellikleri Ders Anlatımı
3 Emlak Pazarında Pazar Yapıları Ders Anlatımı
4 Emlak Girişimciliği Ders Anlatımı
5 Hedef Pazarın Bölümlendirilmesi Ders Anlatımı
6 Rekabet Stratejileri Ders Anlatımı
7 Emlak Pazarlaması Karması Ders Anlatımı
8 Arasınav Ara Sınav
9 Emlak Bilgi Sistemi Ders Anlatımı
10 Emlak Finansmanı ve Mortgage Sistemi Ders Anlatımı
11 Emlak Pazarında Tüketici Davranışları Ders Anlatımı
12 Emlak Pazarında Pazarlama ve Satış Teknikleri Ders Anlatımı
13 Emlak Pazarında Reklam Ders Anlatımı
14 Emlak Pazarlaması Etiği Ders Anlatımı
15 Emlak Pazarlaması Etiği Ders Anlatımı
16 Son Sınav Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Emlak Yönetimi ve Pazarlaması Anadolu Üniversitesi Yayını

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.2 1 1. Ara Sınav
2 0.8 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
3 Emlak pazarlamasına ilişkin temel kavramları ifade edebilme 5͵7͵9͵10͵11 1͵2
4 Temel pazarlama ve emlak pazarlaması kavramlarını açıklayabilme 5͵7͵9͵10͵11 1͵2
5 Emlak pazarının özelliklerini analiz edebilme 5͵7͵9͵10͵11 1͵2
6 Emlak pazarının yapı ve işleyişini ve pazardaki temel pazarlama işlevlerini açıklayabilme 5͵7͵9͵10͵11 1͵2
7 Pazardaki karma elemanlarını analiz edebilme 5͵7͵9͵10͵11 1͵2
8 Pazarlama bilgi sistemini tanımlayabilme 5͵7͵9͵10͵11 1͵2
9 Pazardaki tüketici davranışlarını ve satış tekniklerini açıklayabilme 5͵7͵9͵10͵11 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 4 4
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
15 Son Sınav 1 1 1
100