Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MATEMATİK YAZILIMLARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
BTS216 Bahar 3 0 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Evrim Ersin KANGAL
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Mathematica yazılım programını tanıtmak, bilimsel çalışmalarda etkin bir araç olarak kullanmak ve veri analizini Mathematica ile yapmak amaçlanmaktadır.
İçeriği Kesikli ve sürekli model yaklaşımlarını öğrenmek, model fonksiyona uygun fit fonksiyonunu belirlemek ve son olarak diferansiyel denklem ile tanımlanmış bir sistemi modellemek.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
5 Yazılım problemlerini tanımlar ve formüle eder.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
2 Yazılım alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemleri kolayca uygulayabilir.
4 Bir sistemin parametreleri belirlenerek matematiksel olarak modellenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Modelleme Değişimi Anlatım, tartışma
2 Modelleme Süreci, Ölçülülük ve Geometrik Benzerlik Anlatım, tartışma
3 Model Uydurma Anlatım, tartışma
4 Deneysel Modelleme Anlatım, tartışma
5 Simülasyon Modelleme Anlatım, tartışma
6 Kesikli Olasılıklı Modelleme Anlatım, tartışma
7 Kesikli Optimizasyon Modellemesi Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
13 Sürekli Optimizasyon Modellemesi Anlatım, tartışma
9 Boyutlu Analiz ve Benzerlik Anlatım, tartışma
10 Model olarak Fonksiyonların Grafiği Anlatım, tartışma
11 Bir differansiyel denklem aracılığı ile modelleme Anlatım, tartışma
14 Bir differansiyel denklem aracılığı ile modelleme Anlatım, tartışma
12 Differansyel Denklem Aracılığı ile Modelleme Anlatım, tartışma
15 Differansyel Denklem Aracılığı ile Modelleme Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Mathematica in the Laboratory, S.Dick, A.Riddle.D.Stein, Cambridge University Press , 1997
2 A First Course in Mathematical Modeling, Fourth EditionFrank R. Giordano, William P. Fox, Steven B. Horton, Maurice D. Weir, Brooks/Cole, 2009

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.3 1 1. Ara Sınav
2 0.05 3 1. Ödev
3 0.05 3 2. Ödev
4 0.1 10 Son Proje
5 0.5 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
5 Yazılım problemlerini tanımlar ve formüle eder.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
2 Yazılım alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemleri kolayca uygulayabilir.
4 Bir sistemin parametreleri belirlenerek matematiksel olarak modellenir.

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 2 1 2
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 6 6
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 1 1
100