Ders Bilgileri
MATEMATİK YAZILIMLARI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BTS216 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Evrim Ersin KANGAL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Mathematica yazılım programını tanıtmak, bilimsel çalışmalarda etkin bir araç olarak kullanmak ve veri analizini Mathematica ile yapmak amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Kesikli ve sürekli model yaklaşımlarını öğrenmek, model fonksiyona uygun fit fonksiyonunu belirlemek ve son olarak diferansiyel denklem ile tanımlanmış bir sistemi modellemek. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
5 | Yazılım problemlerini tanımlar ve formüle eder. |
3 | Değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
2 | Yazılım alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemleri kolayca uygulayabilir. |
4 | Bir sistemin parametreleri belirlenerek matematiksel olarak modellenir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Modelleme Değişimi | Anlatım, tartışma |
2 | Modelleme Süreci, Ölçülülük ve Geometrik Benzerlik | Anlatım, tartışma |
3 | Model Uydurma | Anlatım, tartışma |
4 | Deneysel Modelleme | Anlatım, tartışma |
5 | Simülasyon Modelleme | Anlatım, tartışma |
6 | Kesikli Olasılıklı Modelleme | Anlatım, tartışma |
7 | Kesikli Optimizasyon Modellemesi | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
13 | Sürekli Optimizasyon Modellemesi | Anlatım, tartışma |
9 | Boyutlu Analiz ve Benzerlik | Anlatım, tartışma |
10 | Model olarak Fonksiyonların Grafiği | Anlatım, tartışma |
11 | Bir differansiyel denklem aracılığı ile modelleme | Anlatım, tartışma |
14 | Bir differansiyel denklem aracılığı ile modelleme | Anlatım, tartışma |
12 | Differansyel Denklem Aracılığı ile Modelleme | Anlatım, tartışma |
15 | Differansyel Denklem Aracılığı ile Modelleme | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Mathematica in the Laboratory, S.Dick, A.Riddle.D.Stein, Cambridge University Press , 1997 | ||
2 | A First Course in Mathematical Modeling, Fourth EditionFrank R. Giordano, William P. Fox, Steven B. Horton, Maurice D. Weir, Brooks/Cole, 2009 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.05 | 3 | 1. Ödev |
3 | 0.05 | 3 | 2. Ödev |
4 | 0.1 | 10 | Son Proje |
5 | 0.5 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
5 | Yazılım problemlerini tanımlar ve formüle eder. | ||
3 | Değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | ||
2 | Yazılım alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemleri kolayca uygulayabilir. | ||
4 | Bir sistemin parametreleri belirlenerek matematiksel olarak modellenir. |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 1 | 2 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 6 | 6 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |