Ders Bilgileri
BİLİM TARİHİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BTS225 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr.Öğretim Üyesi Hürol ASLAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bilimsel gelişmelerin tarihini incelemek ve tarijteki diğer gelişmelere etkilerini araştırmak |
İçeriği | Bilimsel gelişmelerin kökenleri, gözlem ve deneylerden bilimsel yöntem kavramına geçişin incelenmesi, bilimsel gelişmelerin tarihteki diğer gelişmelere etkilerinin tartışılması |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bilimsel gelişmelerin kökenlerini öğrenir. |
2 | Bilimsel gelişmelerin coğrafya ve kültürle ilgilerini araştırır. |
3 | Bilimsel gelişmelerin tarihsel olaylara etkilerini araştırır. |
4 | Araştırma yöntemlerindeki gelişmeleri öğrenir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Bilim ve teknolojideki şimdiki duruma genel bir bakış | Tartışma |
2 | Bilim ve teknoloji düzeylerindeki farklılıkların kökenleri | Tartışma |
3 | Tarih öncesi ve ilk çağ toplumlarında bilim ve teknoloji düzeyleri | Yüz yüze |
4 | Coğrafi ve kültürel farklılıkların bilim ve teknoloji düzeylerine etkileri | Yüz yüze |
5 | Ortaçağ karanlığının olası sebepleri | Tartışma |
6 | Rönesans ve bilimsel aydınlanmaya geçiş | Yüz yüze |
7 | Bilimsel yöntem ve kökenleri | Yüz yüze |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | Endüstri devrimindeki bilimsel ve teknolojik gelişmeler | Yüz yüze |
10 | Endüstriyel farklılaşmanın toplumlar üzerindeki etkileri | Yüz yüze |
11 | Bilimsel gelişmelerin günümüz toplumlarına etkileri | Tartışma |
12 | Öğrenci sunumları | Sunum |
13 | Öğrenci sunumları | Sunum |
14 | Öğrenci sunumları | Sunum |
15 | Öğrenci sunumları | Sunum |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.3 | 9 | 1. Ara Proje |
3 | 0.4 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel gelişmelerin kökenlerini öğrenir. | 12 | |
2 | Bilimsel gelişmelerin coğrafya ve kültürle ilgilerini araştırır. | 12 | |
3 | Bilimsel gelişmelerin tarihsel olaylara etkilerini araştırır. | 12 | |
4 | Araştırma yöntemlerindeki gelişmeleri öğrenir. | 12 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 4 | 8 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 1 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 3 | 3 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |