Ders Bilgileri
MATEMATİK-I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BTS107 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Vedia Bennu GİLAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Matematiksel düşünce için gerekli olan temel kavramları ve matematiksel ispat yöntemlerini tanıtmaktır. |
İçeriği | Doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar, denklemler ve eşitsizlikler, kartezyen çarpım, bağıntılar, fonksiyonlar, kümeler, mutlak Değer ve Özellikleri, üstel, logaritmik fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar , Doğrunun ve Çemberin Analitik İncelenmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sayılar ve yapılarını inceleyebilir. |
2 | Kümeleri çözümleyip ilişkilendirebilir. |
3 | Mantık kavramlarını ispat metotlarına uygulayabilir. |
4 | Matematiksel çıkarımları ayırt edebilir. |
5 | Fonksiyon ve bazı özel fonksiyonları tanır. |
6 | Matematiksel ifadeleri formüle edip geliştirebilir. |
7 | İspat metotlarını tanımlayabilir. |
8 | Küme kuramı,bağıntılar,fonksiyonlar,istenilen özellikte küme ve bağıntı kurma,kümeleri karşılaştırma (kardinal sayılar),fonksiyonları karşılaştırma (birebir, örten, eşleme, ters, öngörüntü), temel cebirsel yapıları tanımlayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sayılar | Çözümlü örnekler, alıştırmalar ve çözümleri |
2 | Denklemler | Anlatım, problem çözümü |
3 | Eşitsizlikler | Anlatım, problem çözümü |
4 | Fonksiyonlar | Anlatım, problem çözümü |
5 | Kartezyen çarpımı | Anlatım, problem çözümü |
6 | Bağıntılar | Anlatım, problem çözümü |
7 | Kümeler | Anlatım, problem çözümü |
8 | Ara sınav | |
9 | Mutlak değer ve özellikleri | Anlatım, problem çözümü |
10 | Üstel fonksiyonlar | Anlatım, problem çözümü |
11 | Logaritmik fonksiyonlar | Anlatım, problem çözümü |
12 | Trigonometrik fonksiyonlar | Anlatım, problem çözümü |
13 | Trigonometrik fonksiyonlar | Anlatım, problem çözümü |
14 | Doğrunun ve çemberin analitik incelenmesi | Anlatım, problem çözümü |
15 | Genel tekrar | Anlatım, problem çözümü |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | BALCI, M. Çözümlü matematik problemleri 1. Balcı Yayınları. | ||
2 | BALCI, M. Çözümlü matematik problemleri 2. Balcı Yayınları. | ||
3 | ATASOY, V. Genel matematik. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sayılar ve yapılarını inceleyebilir. | 5͵6 | 1͵2 |
2 | Kümeleri çözümleyip ilişkilendirebilir. | 5͵6 | 1͵2 |
3 | Mantık kavramlarını ispat metotlarına uygulayabilir. | 4͵5͵8 | 1͵2 |
4 | Matematiksel çıkarımları ayırt edebilir. | 5͵7͵8 | 1͵2 |
5 | Fonksiyon ve bazı özel fonksiyonları tanır. | 5͵6 | 1͵2 |
6 | Matematiksel ifadeleri formüle edip geliştirebilir. | 3͵5͵8 | 1͵2 |
7 | İspat metotlarını tanımlayabilir. | 4͵5͵7͵8 | 1͵2 |
8 | Küme kuramı,bağıntılar,fonksiyonlar,istenilen özellikte küme ve bağıntı kurma,kümeleri karşılaştırma (kardinal sayılar),fonksiyonları karşılaştırma (birebir, örten, eşleme, ters, öngörüntü), temel cebirsel yapıları tanımlayabilir. | 3͵5͵8 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 8 | 16 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |