Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

YABANCI DİLDE OKUMA KONUŞMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
BTS209 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr.Öğretim Üyesi Hürol Aslan
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerin İngilizce okuma ve konuşma becerilerini artırmak
İçeriği Okuma parçaları, kısa hikayeler

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
4 Hedef dilde soru sorabilir
1 Kelime dağarcığı genişler
2 Dilbilgisi kurallarını tekrarlar
3 Kelimelerin doğru telaffuzlarını kullanır
5 Sorulan sorulara yanıt verebilir
6 Kendi ifadeleri ile anlatım yapar
7 Verilen bir konu başlığında kendi düşüncelerini ingilizce ifade eder
8 Düzenli okuma alışkanlığı kazanır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Reading 1 Researching Ghosts Anlatım, tartışma
2 Reading 2 The Search for Atlantis Anlatım, tartışma
3 Reading 3 Music Anlatım, tartışma
4 Reading 4 Hackers Anlatım, tartışma
5 Reading 5 Health Anlatım, tartışma
6 Reading 6 Illegal Immigration Anlatım, tartışma
7 Reading 7 Volcanoes Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav Yazılı ve sözlü sınav
9 Reading 8 Anti Smoking Laws Anlatım, tartışma
10 Reading 9 Water Anlatım, tartışma
11 Reading 10 Crime Anlatım, tartışma
12 Reading 11 the wolf and the man Anlatım, tartışma
13 Reading 12 The history of Football Anlatım, tartışma
14 Reading 13 Sports and Fitness Anlatım, tartışma
15 Reading 14 Sons or Daughters Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Eric Prohaska 2005 , Reading for the real world intro, Compass Publishing

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
4 Hedef dilde soru sorabilir 2͵12 1͵2
1 Kelime dağarcığı genişler 2͵12 1͵2
2 Dilbilgisi kurallarını tekrarlar 2͵12 1͵2
3 Kelimelerin doğru telaffuzlarını kullanır 2͵12 1͵2
5 Sorulan sorulara yanıt verebilir 2͵12 1͵2
6 Kendi ifadeleri ile anlatım yapar 2͵12 1͵2
7 Verilen bir konu başlığında kendi düşüncelerini ingilizce ifade eder 2͵12 1͵2
8 Düzenli okuma alışkanlığı kazanır 2͵12 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 1 1
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 1 1
50