Ders Bilgileri
VERİTABANI SİSTEMLERİ-II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BTS204 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör.Dr. Jale BEKTAŞ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, hızla artan veri saklama ihtiyacına bağlı olarak verilerin saklandığı veritabanı yönetim sistemlerinin nesne ve servislerinin daha etkin ve yazılımlarla entegre olarak kullanımının, tasarımının ve uygulamalarının öğretilmesidir. |
İçeriği | SQL Server üzerinde veri tiplerinin detaylandırılması, SQL Server kurulumu ve kurulum adımların yönetimdeki etkilerinin öğretilmesi, Servislerin kullanımı,Kullanıcı ve rollerin veritabanı ve uygulama yazılımlarındaki öneminin öğrenilmesi, yetkilendirme türlerinin anlatılması, programatik öğelerin sintaksı ve kodlamasının öğretilmesi, programatik öğelerle saklı yordam hazırlanması, programatik öğelerle tetikleyicilerin kodlanması, veri dönüşüm servislerini kullanarak farklı ortamlardan veri çekme ve dönüştürme. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Veritabanlarına ait şemalar oluşturma. |
2 | Veritabanı yönetim sistemleri bazında veri türlerinin tasarım ve performanstaki etkilerini analiz etme. |
3 | Veritabanı sistemleri üzerinde programatik öğeler kodlama altyapısı hazırlama. |
4 | Tetikleyici ve yordam saklama nesnelerini etkin kullanma tekniklerini tanımlama. |
5 | Kullanıcı ve rollerin yazılımlardakini etkisini inceleme. |
6 | Veritabanı üzerinde tüm nesneleri ile uygulamalar geliştirebilme. |
7 | Veritabanı servislerini kullanma. |
8 | Veri dönüşüm servislerini detaylandırıp uygulama geliştirebilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | SQL Server üzerinde veri tiplerinin detaylandırılması | Anlatım, tartışma |
2 | SQL Server kurulumu ve kurulum adımların yönetimdeki etkileri | Anlatım, tartışma |
3 | Servislerin kullanımı | Anlatım, tartışma |
4 | Kullanıcı ve rollerin veritabanı ve uygulama yazılımlarındaki önemin | Anlatım, tartışma |
5 | Yetkilendirme türleri | Anlatım, tartışma |
6 | Programatik öğelerin sintaksı ve kodlaması | Anlatım, tartışma |
7 | Programatik öğelerin sintaksı ve kodlaması | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Programatik öğelerle saklı yordam hazırlanması | Anlatım, tartışma |
10 | Programatik öğelerle saklı yordam hazırlanması | Uygulama çalışması |
11 | Programatik öğelerle tetikleyicilerin kodlanması | Anlatım, uygulama |
12 | Veri dönüşüm servislerini kullanarak farklı ortamlardan veri çekme ve dönüştürme | Anlatım, tartışma |
13 | Veritabanı ortamları arasında veri dönüşüm uygulaması geliştirmek | Anlatım, tartışma |
14 | Ödev çalışması | Uygulama |
15 | Ödev sunumları | Sunum |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Veritabanı Sistemleri II Mersin Üniversitesi, Ders Notu | ||
2 | Yaşar Gözüdeli, Yazılımcılar İçin SQL Server 2008 ve Veritabanı Programlama, Seçkin Yayıncılık, 2009, Ankara. | ||
3 | Turgut Özseven, Veritabanı yönetim Sistemleri I, Murathan Yayınları, 2010, Trabzon. | ||
4 | Gehrke Ramakrishnan, Database Management Systems, McGraw-Hill, 2003. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.05 | 2 | 1. Ara Uygulama |
3 | 0.05 | 2 | 2. Ara Uygulama |
4 | 0.1 | 10 | 1. Son Proje |
5 | 0.5 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Veritabanlarına ait şemalar oluşturma. | 3 | 1͵2͵3 |
2 | Veritabanı yönetim sistemleri bazında veri türlerinin tasarım ve performanstaki etkilerini analiz etme. | 3 | 1͵2 |
3 | Veritabanı sistemleri üzerinde programatik öğeler kodlama altyapısı hazırlama. | 3 | 1͵2 |
4 | Tetikleyici ve yordam saklama nesnelerini etkin kullanma tekniklerini tanımlama. | 3 | 1͵2 |
5 | Kullanıcı ve rollerin yazılımlardakini etkisini inceleme. | 3 | 1͵2 |
6 | Veritabanı üzerinde tüm nesneleri ile uygulamalar geliştirebilme. | 3͵4 | 1͵2͵3 |
7 | Veritabanı servislerini kullanma. | 3 | 1͵2 |
8 | Veri dönüşüm servislerini detaylandırıp uygulama geliştirebilme. | 3͵4 | 1͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 10 | 2 | 20 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 2 | 5 | 10 |
12 | Son Proje | 1 | 7 | 7 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
110 |