Ders Bilgileri
GÖRSEL PROGRAMLAMAYA GİRİŞ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BTS206 | Bahar | 3 | 1 | 4 | 7 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Hürol ASLAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilere görsel arayüzlerin çalışma şekillerini, tasarım prensiplerini ve etkileşim kodlarını yazmalarını sağlamak. |
İçeriği | Grafik arayüzlerin temel öğeleri, veri alışverişi, mesaj döngüleri, windows formları, .NET ile programlama uygulamaları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İşletim sistemlerinin görsel arayüzlerinin temel öğelerini tanır. |
2 | Görsel arayüz öğelerinin çalışma şekillerini kullanabilir. |
3 | Görsel arayüzlerde olaya dayalı etkileşmeyi tanımlar. |
4 | Görsel arayüz öğelerini tasarlamayı kullanabilir. |
5 | Görsel arayüzler için etkileşim kodlarını yazmayı kullanabilir. |
6 | Web tabanlı arayüzleri tanır. |
7 | Web tabanlı arayüzlerle veritabanı sorgulama kodları yazar. |
8 | Mobil tabanlı arayüzlere giriş yapar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İşletim sistemleri ve görsel arayüzler | Anlatım, tartışma |
2 | Görsel arayüz öğeleri; pencereler ve kontroller | Anlatım, tartışma |
3 | Bütünleşmiş geliştirme ortamlarında arayüz tasarımı | Anlatım, tartışma |
4 | Pencere ve kontrol tasarım örnekleri | Uygulama |
5 | Görsel arayüzlerin çalışma şekilleri | Anlatım, tartışma |
6 | Görsel arayüzler ve mesaj döngüleri | Anlatım, tartışma |
7 | Mesaj yanıtlayıcı fonksiyonlar | Anlatım, tartışma |
8 | Mesaj yanıtlayıcılar ve etkileşim kodları | Anlatım, tartışma |
9 | Ara Sınav | |
10 | Mesaj yanıtlayıcı kod örnekleri | Uygulama |
11 | Görsel olmayan uygulama örneği | Uygulama |
12 | Basit görsel uygulama örneği | Uygulama |
13 | Grafik çizimli görsel uygulama örneği | Uygulama |
14 | Çok-kontrollü görsel uygulama örneği | Uygulama |
15 | Hareketli görsel uygulama örneği | Uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Erik Brown, Windows Forms Programming With C, Manning Publishing Co. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.05 | 3 | 1. Ödev |
2 | 0.08 | 3 | 2. Ödev |
3 | 0.07 | 3 | 3. Ödev |
4 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
5 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İşletim sistemlerinin görsel arayüzlerinin temel öğelerini tanır. | 1͵2͵3͵4 | 4͵5 |
2 | Görsel arayüz öğelerinin çalışma şekillerini kullanabilir. | 1͵2͵3͵4 | 1͵4͵5 |
3 | Görsel arayüzlerde olaya dayalı etkileşmeyi tanımlar. | 1͵2͵3͵4 | 1͵4͵5 |
4 | Görsel arayüz öğelerini tasarlamayı kullanabilir. | 1͵2͵3͵4 | 2͵4͵5 |
5 | Görsel arayüzler için etkileşim kodlarını yazmayı kullanabilir. | 1͵2͵3͵4 | 2͵4͵5 |
6 | Web tabanlı arayüzleri tanır. | 1͵2͵3͵4 | 3͵4͵5 |
7 | Web tabanlı arayüzlerle veritabanı sorgulama kodları yazar. | 1͵2͵3͵4 | 3͵4͵5 |
8 | Mobil tabanlı arayüzlere giriş yapar. | 1͵2͵3͵4 | 4͵5 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
7 | Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 4 | 8 | 32 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 15 | 15 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
170 |