Ders Bilgileri
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BTS208 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Tevfik AYTEMİZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilere yöneylem araştırması model ve problemlerini bilgisayar paket programları ile çözebilme ve sonuçlarını yorumlayabilme yeteneği kazandırmak. |
İçeriği | Doğrusal programlama, taşıma/ulaştırma, atama/tahsis, şebeke ve kuyruk teorisi modellerinin bilgisayar çözümü. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Doğrusal programlama modellerini bilgisayar ile çözebilir. |
2 | Taşıma/ulaştırma modellerini bilgisayar ile çözebilir. |
3 | Atama/tahsis modellerini bilgisayar ile çözebilir. |
4 | Şebeke modellerini bilgisayar ile çözebilir. |
5 | Kuyruk teorisi modellerini bilgisayar ile çözebilir. |
6 | Bilgisayar çözüm sonuçlarını yorumlayabilir. |
7 | Çözüm sonuçlarının duyarlılık analizini yapabilir. |
8 | Karmaşık problemlere analitik çözümler üretebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Doğrusal programlama modellerinin bilgisayar çözümü | Anlatım, tartışma, uygulama |
2 | Doğrusal programlama modellerinin bilgisayar çözüm sonuçlarının yorumu | Anlatım, tartışma, uygulama |
3 | Doğrusal programlama modellerinde duyarlılık analizleri | Anlatım, tartışma, uygulama |
4 | Taşıma/ulaştırma modellerinin bilgisayar çözümü | Anlatım, tartışma, uygulama |
5 | Taşıma/ulaştırma modellerinin bilgisayar çözüm sonuçlarının yorumu | Anlatım, tartışma, uygulama |
6 | Atama/tahsis modellerinin bilgisayar çözümü | Anlatım, tartışma, uygulama |
7 | Atama/tahsis modellerinin bilgisayar çözüm sonuçlarının yorumu | Anlatım, tartışma, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Şebeke modellerinin bilgisayar çözümü | Anlatım, tartışma, uygulama |
10 | Şebeke modellerinin bilgisayar çözümü | Anlatım, tartışma, uygulama |
11 | Şebeke modellerinin bilgisayar çözüm sonuçlarının yorumu | Anlatım, tartışma, uygulama |
12 | Şebeke modellerinin bilgisayar çözüm sonuçlarının yorumu | Anlatım, tartışma, uygulama |
13 | Kuyruk teorisi modellerinin bilgisayar çözümü | Anlatım, tartışma, uygulama |
14 | Kuyruk teorisi modellerinin bilgisayar çözümü | Anlatım, tartışma, uygulama |
15 | Kuyruk teorisi modellerinin bilgisayar çözüm sonuçlarının yorumu | Anlatım, tartışma, uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Taha, H. A. (2010). Yöneylem Araştırması. 6. Baskıdan Çeviren Ş. Alp Baray ve Şakir Esnaf. İstanbul: Literatür Yayıncılık. | ||
2 | Öztürk, A. (2009). Yöneylem Araştırması. 12th Ed. Bursa: Ekin Basım Yayın. | ||
3 | Tecim, V. (Ed.) (2011). Yöneylem Araştırması. İstanbul: Lisans Yayıncılık. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Doğrusal programlama modellerini bilgisayar ile çözebilir. | 1͵6͵8 | 1͵2 |
2 | Taşıma/ulaştırma modellerini bilgisayar ile çözebilir. | 1͵6͵8 | 1͵2 |
3 | Atama/tahsis modellerini bilgisayar ile çözebilir. | 1͵6͵8 | 1͵2 |
4 | Şebeke modellerini bilgisayar ile çözebilir. | 1͵6͵8 | 1͵2 |
5 | Kuyruk teorisi modellerini bilgisayar ile çözebilir. | 1͵6͵8 | 1͵2 |
6 | Bilgisayar çözüm sonuçlarını yorumlayabilir. | 1͵6͵8 | 1͵2 |
7 | Çözüm sonuçlarının duyarlılık analizini yapabilir. | 1͵6͵8 | 1͵2 |
8 | Karmaşık problemlere analitik çözümler üretebilir. | 1͵6͵8 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 9 | 1 | 9 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
110 |